Intervjuu portaali Ohmygossip peatoimetaja Helena-Reet Ennetiga

1. Kui kaua on juba tegutsenud portaal Ohmygossip, kes on teie väljande sihtrühm ja kuidas on läinud?
Ohmygossip’iga alustasin 2008. aastal, toona kandis leht veel nime “Gossip”. Aasta hiljem otsustasin kirjutama hakata ka inglise keeles ning seoses sellega võtsin ette ka nimemuutuse — Gossip’ist sai Ohmygossip, sest soovisin, et tulevased erinevates keeltes ilmuma hakkavad portaalid kõik sama nime kannaks. Tänaseks on Ohmygossip registreeritud kaubamärk ning postitusi saab lugeda lisaks eesti ja inglise keelele ka soome, rootsi ja norra keeles ning teen ettevalmistusi ka portukali keelsete fännide püüdmiseks.

Mulle meeldib kvaliteetne ning haritud inimesele suunatud mitmekülgne meelelahutus. Teeme palju eksklusiivsed intervjuusid avaliku elu tegelaste, poliitikute, lauljate, näitlejate, tervishoiu- ning haridustöötajatega, kirjutame ilu- ja moeteemadel, tõlgime välismaa spordi-, majandus-, kultuuri-, ühiskonna- ning meelelahutusuudiseid ning küllalt suuresti paneme rõhku pere, kodu ning terviseteemadele. Aeg-ajalt pakume lugeda külalistpostitusi, kolumneid ning blogisid.

Ohmygossip’it külastab keskmiselt 175000-280000 unikaalset külastajat nädalas, mis teeb ca 25000-40000 lugejat päevas. Veebis on lugemiseks kokku üle 22 000 artikli. Ohmygossip’il on ühtviisi nii meessoost kui naissoost lugejaid, keskmise vanusega 25-38 aastat.

Kuidas on läinud? Ma ütleksin, et väga hästi ja ka väga töökalt. Portaali-blogi pidamine sellisel tasemel nagu olen selle ette võtnud on täiskohaga töö, nõuab palju aega ning pühendumist. Mulle ajakirjandus ning meelelahutusmeedia väga meeldib — teen seda suure kire ja rõõmuga. Lisaks Ohmygossip’ile avasin mõne aja eest ka Skandinaavia turule suunatud NordenBladet’i, üle maailma blogijaid ühendava võrgustiku Bloglist24 ning koostöös tütardega, pean ka blogi Elisheva & Shoshana.

2. Kas portaal suudab pakkuda konkurentsi klantsajakirjadele paberkandjal?
Ei oska öelda, kellele me konkurentsi pakume või mitte, kelle lugejaid või reklaamikliente üle võtame. Olen oma ettevõtmist alati kutsunud hobiks, aeganõudvaks ning kulukaks hobiks, aga siiski hobiks. Tööd teen palju aga tööl ma ei käi. Energia on suunatud pigem enda tegudele ja tegemistele kui teiste tegude kommenteerimisele või kaigaste kodaratesse loopimisele. Eesmärk on nautida seda, mida teen, kasvada seda tehes, tunda rõõmu oma tegemistest, anda võimalus huvitavatele inimestele enda tegemiste kajastamiseks. Samuti soovisin turule tuua meelelahutusveebi, mis pakuks mitmekülgset lugemist haritud lugejatele, midagi labast ja pahatahtlikku Ohmygossip’ist ei leia — isegi kommentaarium on suletud. Ohmygossip’i eesmärk on anda positiivseid, harivaid ja meelt lahutavaid, mitte negatiivseid elamusi!

Paberväljaannete osakaal on küll vähenenud aga ma usun, et niipea ei kao ajalehed-ajakirjad veel kuhugi. Portaal on operatiivsem, uudised jõuavad koheselt lugejani, maht pole tähemärkidega piiratud ning end huvitavat teemat on kerge tänu otsingusüsteemidele leida. Paberkandjal on aga oma võlud. Paberkandja saab 20-aastat hiljem pööningult leida, sellelt tolmu maha pühkida ning ohata: Oo jaa, kus olid alles ajad!

3. Millised on elektroonilise meedia eelised ja miinused võrreldes paberväljaannetega?
Oskan rääkida rohkem elektroonilisest meediast. Online-meedia meeldib mulle selle rahvusvahelisuse pärast. Internet on kõikjal, jõuab kõikjale — teisisõnu, kõik on võimalik! Mulle meeldib mõelda, unistada ning tegutseda suurelt, internet võimaldab seda suurepäraselt. Tänapäeva sotsiaalmeedial puuduvad piirid, võid jõuda kelleni iganes!

4. Kas on konkurents portaalide vahel on suur ja kuidas ennast rohkem nähtavaks/kuuldavaks jne teha? Lisaks on ju veel sellised populaarsed meediumid nagu TV, vähem raadio.
Konkurents on kõikjal suur. Kui tahad olla tipus, siis on vaja väga kõvasti pingutada. Et olla edukas oma tegemistes peab olema ühtviisi kirge, armastust, järjepidevust, töökust ning nutikust. Peale esimest õnnestumist ühe koha peale ennast imetlema või loorberitele puhkama jääda ei saa, iga päev peab toimuma pidev areng. Tuleb püüda olla iga kord parem, kvaliteetsem, huvitavam. Lugejat ega ka intervjueeritavaid petta ei või — usaldust tuleb hoida! Meediaväljaanded, kellel puudub usaldus, surevad kiiresti välja. Konkurentsis on kergem püsida neil, kes on kõrgelt motiveeritud — on väga pühendunud sellesse millega tegelevad, armastavad seda. Ilma kireta ei maksa midagi teha!

Mina olen Ohmygossip’i reklaamimiseks kasutanud sotsiaalmeedia võimalusi, sest need on tasuta. Facebook ja Twitter on väga head reklaamiallikad. Twitter on isegi kaasaegsem tänapäeval. Seal on lihtne järgida teisi ning saada uusi järgijaid. Just eelmine nädal täitus Ohmygossip lehtedel Twitteris 2miljoni järgija piir (@Ohmygossip; @Ohmygossip_ee; @Ohmygossip_fi; @Ohmygossip_USA; @Ohmygossip_br; @OhmygossipC; @HelenaReet_news jt). Kes nähtavust soovib, sel soovitan kindlasti sotsiaalmeedias aktiivne olla.

5. Millised soovitused annaksite kaasa neile, kes uue portaaliga turule tulevad? Kui teil on unistus, siis tegutsege selle elluviimiseks! Ärge alahinnake ennast, uskuge endasse! Kui väga tahta, siis peaaegu kõik on võimalik! Halvasti ütlejaid, maha tegijaid, isegi neid, kes naeravad ja parastavad on palju — mida edukamaks saate, seda rohkem. Edul hoiab kadedus alati käest kinni, ent eduga kõnnivad sama jalga ka austus, rõõm ja tunnustus. Juhinduge tippude järgi, ärge võtke negatiivset endasse ning püüdke end ümbritseda nendega, kes teisse usuvad! Elu on liiga lühike et olla hirmul, põdeda — ainult tegijal juhtub — nii äpardusi kui läbilööke!

           UU

Kommentaarid