Eesti Päevaleht valetab EKRE kohta jälle!

Mida ajalehed täna valetavad?

Pole paremaid tõendeid tõejärgsest ajastust, kui peavoolumeedia pealkirjad. Artikli sisu võib mõnel juhul olla isegi lugemist väärt, aga pealkiri räägib artiklile sageli risti vastu või on ajakirjaniku fantaasia vili.

Viimane näide on tänase Eesti Päevalehe artikkel (autor Otti Eylandt) pealkirjaga „EKRE läheb riigikogu valimiskampaaniat tegema tühja rahakoti ja professionaalse abita“.

See pealkiri sisaldab KAHTE valeväidet!

Esiteks, EKRE rahakott ei ole tühi. Kurb tõsiasi, et ajakirjanik ei suuda erakonna arvel olevat summat Erakondade Rahastamise Järelevalve Komisjonile esitatud aruannetest välja lugeda, ei tähenda, et rahakott on tühi. Samuti on selge, et kampaanias kasutatakse professionaalset abi! Teisiti pole tänapäeval võimalik kampaaniat tehagi. Erakonna koostööpartner selgub isegi artikli sisust.

Miks Eesti Päevalehe valedele üldse reageerida, võib mõni küsida, sest see pole kaugeltki esimene ega viimane kord, kui leht lugejale tuimalt näkku valetab. Paraku enamik inimesi loeb või jätab meelde üksnes peakirja. (Antud artikli lugemine Delfis on tasuline ja suuremale osale kättesaamatu.)

Kas laest võetud pealkirju pannakse juhuslikult? Muidugi mitte. „Intrigeeriva“ pealkirjaga meelitatakse lugejaid klikkima ja suure loetavusega meelitatakse reklaamikliente, kes toovad väljaandele raha.

Aga see pole meediaväljaande ainus kaalutlus. Eesti Päevaleht on mehitatud vasakliberaalidest võitlevate ideoloogiatöötajatega, kelle püha ülesanne on rahvuskonservatiivide – st oma ideoloogilise vastase – tiibade kärpimine. Mis kõlbaks selleks paremini kui lugeja teadlik desinformeerimine…

Kunagi oli ajakirjanike relvaks TÕDE, nüüd on VALE!

UU

Kommentaarid