Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Teisipäeval algab Rail Balticu ülistamiskonverents, mida saadab protestiaktsioon

-
09.04.2018
Rail Baltic ratifitseerimise vastane pikett Toompeal 17.05.2017
© UU

Kahjumlikku ja kahtlase tasuvusega Rail Balticu projekt üritatakse sel nädala globaalses konverentsil ilusaks rääkida, kuid see toob Swissoteli ette ka protestijad.

Homme ja ülehomme ehk 10.-11. aprillil toimub Tallinnas Swissotelis Rail Balticu aastakonverents. Programm algab esimesel päeval kell 10  ja konverentsi avab peaminister Jüri Ratas.

Selle puhul toimub ka meeleavaldus “Pettusega ehitatava Rail Balticu vastu”, mille korraldavad kodanikualgatusorganisatsioonid “Avalikult Rail Balticust” ja “Rail Baltic – rahvas vajab tõde”. Kogunetakse kell 9 Swissoteli ette, osutamaks Ernst & Youngi pettusele, millest konverentsil rääkida ei lubata.

Protestiaktsioone raudteetrassi vastu on olnud varemgi. Mullu 7. novembril toimus protestimeeleavaldus Rail Balticu dokumentide salastamise vastu. Peaaegu aasta eest, 22. aprillil 2017 toimus Tallinnas Vabaduse platsil suur meeleavaldus “Rail Balticu” projekti läbisurumise vastu joonlauatrassina.

Veel üks aktsioon leidis aset 19. juunil, mil Riigikogus toimus teine ja viimane hääletus kahjumliku ning korruptiivse Rail Balticu projekti üle, mis tõi inimesed Toompeale protesteerima.

Avalikult Rail Balticust saatis Euroopa Komisjonile analüüsi jaanuaris valminud Rail Balticu tasuvusuuringu vigade kohta.  Nüüdseks Euroopa Komisjonist  ARB-le saabunud vastuses selgitatakse, et Euroopa Komisjoni eksperdid ei ole EY tasuvusuuringut hinnanud, sest seda ei ole esitatud ühegi rahataotluse juurde.

Ernst & Youngi (EY) poolt teostatud ja  eelmisel aastal valminud tasuvusuuringu vähemalt 4.1 miljardi euro suuruste vigade kohta avaldatud analüüsi saatis ARB valitsuse liikmetele, RB Railile, riigikontrolöridele ning Euroopa Komisjonile.

ARB analüüsi kohaselt näitab tasuvusuuring pärast vigade kõrvaldamist, et Rail Baltic kavandatud kujul ei ole sotsiaalmajanduslikult tasuv ning on Eestile kahjulik.