Veofirmad: tangime kahe aastaga väljaspool Eestit 250 miljonit liitrit kütust

Autorollo veok

Eesti transpordisektori erialaliitude hinnangul on Eesti kaotanud tänavu kõrgete kütuseaktsiiside tõttu 50 miljonit eurot maksuraha. Järgmisel aastal loobub Eesti riik naaberriikide kasuks veel ligikaudu 80 miljonist eurost kütuseaktsiisist.

Eesti transpordisektori liidud märgivad riigikogu rahandus- ja majanduskomisjonidele esitatud ühisavalduses, et veonduse ja transpordi sektor on riigi otsuste tõttu kaotanud konkurentsivõime ega ole enam jätkusuutlik. Selle aastaga on Eesti asemel naaberriikides tangitud ligi 100 miljonit liitrit kütust.

Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsioon (ELEA), Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA), Autoettevõtete Liit (AEL) ja Eesti Õliühing (EÕÜ) paluvad ühisavaldusega komisjonides arutluse alla võtta Eesti veonduse ja transpordi olukord, mis praeguses maksu- ja majanduskeskkonnas ei ole jätkusuulik ega suuda enam konkureerida naaberriikide tunduvalt soodsamate tingimustega.

Kõrgete aktsiiside tõttu on liitude hinnangul selle aasta jooksul Eesti asemel välisriikides tangitud hinnanguliselt 100 miljonit liitrit kütust. Juba järgmisel aastal tõuseb see liitude hinnangul 130-160 miljoni liitrini. See tähendab 49 miljonit eurot riigile kaduma läinud maksuraha sel aastal ja kuni 79 miljonit eurot tuleval aastal.

Ühisavaldusega soovitakse, et riik taastaks Eesti veondussektori konkurentsivõime. Esimeseks sammuks peaks liitude hinnangul olema kütuseaktsiisi määra langetamine, et väheneks ebavõrdsus naaberriikide veoettevõtetega võrreldes. Alternatiiviks on  maksuerisuse või -tagastuse kehtestamine veoettevõtetele.

Samuti soovivad liidud, et pandaks paika mehhanismid, mis suudaks reaalselt tagada, et teekasutustasu ei võetaks ainult Eesti ettevõtjatelt, vaid seda hakkaksid reaalselt tasuma ka välismaised Eesti teede kasutajad.

Kommentaarid