Austria kahtleb kallutatud ringhäälingukanali ORF ülalpidamises. Kuidas ERR-iga lood on?

Austria Vabaduspartei toetajadAustria Vabaduspartei toetajad

Kui jälgida, millist kallutatud infot edastab Eesti rahvusringhääling, siis ei tundugi imelik see, et paljudes Euroopa riikides on tekkinud vastuseis selliste meediakanalite rahastamisele maksumaksja kukrust.

Miljonid eurooplased on sunnitud maksude kaudu tasuma vasakpoolsete liberaalsete ringhäälinguteenuste tegutsemiskulusid. Selliste meediakanalite hulka kuuluvad BBC Suurbritannias, ZDF Saksamaal, NOS Hollandis, YLE Soomes ja ORF (Österreichischer Rundfunk) Austrias.

Austerlased on üha enam vastu ringhäälingu rahastamisele maksupõhiste maksetena. “Eelkõige on vasakpoolsete propagandistide ruuporiks saanud ORF,” kirjutab Austria “Wochenblick”.

Liberaalsete vasakpoolsete meediapropagandat on eriti teravalt kritiseerinud riigi konservatiivne valitsus, kuid avalikult rahastatava meedia “manipuleeritud kallutatus” on varemgi vastuseisu tekitanud. Väljaande “Heute” uuring näitab, et kuni 70% Austria elanikest tahaks lõpetada riikliku ringhäälingu rahastamise ringhäälingumaksu kaudu.

Valitsuspartei FPÖ ehk Vabaduspartei asekantsler Heinz-Christian Strache on samuti öelnud, et ta tahab ORF-i uuendada ja lõpetada selle rahastamine maksumaksja raha eest.

Šveits pani märtsi alguses ringhäälingumaksu tühistamise rahvahääletusele, kuid šveitslased seda ideed ei toetanud, selle vastu oli 71 protsenti hääletanutest. Šveitsis oli taust teine, riigi kodanikud kartsid, et tahaplaanile jäävad rahvusvähemused ja regioonid, näiteks retoromaani keeli kõnelevad šveitslased ja nende kanton, ning idee taga nähti suuri reklaamifirmasid, kes saanuks riikliku ringhäälingu asemele tulevate erameediakanalite turule.

Paljudes maades on ringhäälingukanalite maksumaksja rahadega toetamise vastu konservatiivsed ringkonnad, kes leiavad, et vasakliberaalid on need kaaperdanud ja edastavad riiklike vahenditega oma propagandat. Lisaks on sellistest meediakanalitest saanud omamoodi raha neelavad monstrumid, mille kasutegur on väike, kulud aga suured.

Ka EKRE on juba pikemat aega juhtinud tähelepanu objektiivsuse puudumisele ERR-is. Rahvusringhääling õelutseb jätkuvalt president Trumpi kallal, korjates üles kõik tema kohta postitatud negatiivse tausta — tegu on julgeolekuriskiga, sest NATO-s on praegu ainus reaalselt arvestatav sõjaline jõud USA ning tema tõrvamine kõigutab meie liitlassuhteid. Ka Brexiti puhul edastab ERR vaid uudiseid, mis kirjeldavad brittide eraldumist kui tohutut katastroofi riigi majandusele.

ERR ründab avalikult Poolat ja Ungarit, jätab kõrvale suure toetuse nende riikide valitsustele ning võimendab sealse opositsiooni väljaastumisi, tähelepanuta on jäetud maailmas toimuvad suured, sageli miljonitesse ulatuvad väljaastumised traditsioonilise perekonna kaitseks ja geiagenda vastu. Lihtsamalt kokku võetuna võib öelda, et rahvusringhäälingu nimes ei ole sõna “rahvus” kuidagi omal kohal ja selle kallutatud moodustise eksistentsi maksab kinni maksumaksja, sealhulgas ka rahvuslane. Aga rahvusaateid ERR edasi ei vii.

Kommentaarid