F-1 loobub vihmavarjutüdrukutest: kas feminism ja poliitkorrektsus on jõudnud vormelisse?

F-1 tüdrukudMonaco_F1_GP_Auto_Racing_13825.jpg-26743

Laiast maailmast saabub üha enam uudiseid, mis panevad küsima, mis selle taga on — nüüd äratas sellist uudishimu võidusõidusari F-1.

Nimelt teatas F-1 ehk vormelimaailma tippklass, et 25. märtsil Melbourne’is Austraalia GP-ga algaval hooajal ei näe nende võistlustel enam stardirivis seisvaid modelle.

“Kuigi stardirivi tüdrukute palkamine on vormel-1 toote juurde kuulunud aastakümneid, tunneme, et see komme ei sobi kokku meie brändi väärtustega ning läheb vastuollu tänapäeva ühiskondlike normidega. Me ei usu, et see tava oleks F-1 uutele ja vanadele fännidele üle kogu maailma oluline,” lausus sarja äritegevuse tegevdirektor Sean Bratches.

Siit tekib küsimus, miks on F-1 väärtused aastakümnete järel nii järsku muutunud ja millised on need ühiskondlikud normid, mis on vormelimaailmas niinimetatud vihmavarjutüdrukud järsku ülearuseks muutnud, kuid võib eeldada, et mängus on feministliku kogukonna surve ja läänemaailma “uute väärtuste” esiletõus.

Just nii tunduvad arvavat mitmed netikommentaatorid.  Paljud pakuvad irooniliselt neidude asemele ilusaid geimehi. “Ilusad naised ja kiired autod käivad käsikäes, nüüd hävitavad feministid ja pederastid traditsioone kuis jaksavad!” kirjutatakse Õhtulehe vastavasisulise artikli all.

Kommentaator Paul nendib: “Kui teismeline popstaar aeleb laval poolalasti fallose peal, siis on naiste vabadus. Kui ülekaalulised feministid litsimarsse korraldavad, on see julge ja kangelaslik. Kui neiud seisavad vihmavarjuga auto kõrval, on see räige naistevastane vägivald ja vihakuritegu.” Mõistagi on arvamusi seinast seina.

Modellide kasutamine autode reklaamimisel on omane ka näiteks Genfi, Frankfurdi, Tokyo ja paljudele teistele populaarsetele autonäitustele, kuid pole veel teada, kas ja millal nemad “uuendustega” kaasa lähevad. Või millal hakkavad kaunitest assistentidest loobuma mustkunstnikud, kelle puhul on teada, et seksikad kaunitarid peavad pilgud endale tõmbama, vältimaks nurgataguste ümberkorralduste äranägemist etenduses.

Suurfirmade kaasalöömine multikultuursete väärtuste levitamisel, mis võib suuresti olla tingitud tarbijaskonna suhtumisest, on ennast tunda andnud ka Eestis, kui Swedbank otsustas paari geisäutsu peale küsida tagasi Aadu Lukase Fondi poolt sihtasutusele Perekonna ja Traditsioonide Kaitseks antud preemia kodanikuühiskonna arendamise eest, mille Bigbank omakorda kompenseeris.

Vasakpoolsuse pealetungi eest hoiatavad poliitanalüütikud on nentinud, et lisaks meediale ja võimuringkondadele on marksistlik mõttelaad tungimas ka majandusse, kus äriline mõtlemine ja turunduse põhimõtted taanduvad poliitkorrektsete ideoloogiate ees.

Kommentaarid