Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Kõrgete kütusehindadega hädas olevad londonlased saavad „roheleppega“ uue löögi rahakoti pihta

-
28.11.2022
Pakistani päritolu Sadiq Khani kohta on öeldud, et temas on ühendatud idamaalase salakavalus ja vasakliberaali reeturlikkus.
© Scanpix

Londoni vasakpoolne linnapea Sadiq Khan teatas eelmisel nädalal, et linnas laiendatakse nn väga vähese saastega piirkonda (Ultra Low Emission Zone), nii et see hakkab katma senise kesklinna asemel kogu Suur-Londoni alal. Ehkki juba praegu on kogu Suur-London nn vähese saaste piirkond (Low Emission Zone), mis tähendab, et linnast püütakse eemal hoida n-ö rohkem saastavad mootorsõidukid, nt diiselkütusega autod, tahetakse nüüd karmistada reegleid kogu linnale.

Ultra Low Emission Zone’i (ULEZ) sisenemiseks „saastava“ sõidukiga tuleb lunastada päevapilet, mis maksab praegu £12.50 (€14.56). Järgmise aasta 29. augustist alates kehtima hakkav uus süsteem tähendab miljonitele londonlastele uusi suuri kulusid.

Khan nimetas piirkonna laiendamise otsust üheks raskemaks, mis tal on linnapeana langetada tulnud, kuid väitis, et tänu sellele muutub vähemalt viie miljoni inimese elukeskkond ja õhk puhtamaks. „ULEZ on toonud kaasa muutuse, vähendades kahjulikku saaste taset Londoni kesklinnas peaaegu poole võrra,“ ütles Khan. „Aga endiselt hävitab liigne mürgine õhusaaste pidevalt noorte londonlaste tervist ja toob igal aastal kaasa tuhandeid varajasi surmi,“ lisas ta.

ULEZi laiendamise otsus langetati hoolimata suure osa londonlaste vastuseisust. BBC andmetel oli plaani vastu 80% konkreetsete piirkondade elanikest.  Londoni linnapea tegevust kontrolliva Londoni Assamblee liikme Emma Besti sõnul on tegemist petulinnapea petuotsusega.

Põhimõtteliselt tähendab ULEZi laiendamine, et umbes 200 000 nõuetele mittevastava ja reeglitest rohkem saastet tekitava mootorsõiduki omanikku peab hakkama igapäevaselt maksma 14,56 eurot, et oma autoga linnas ringi sõita. Maks kehtib aastas iga päev, v.a 25. detsembril ja maksust ei ole vabastatud ka piirkonnas elavad inimesed.

Väikeettevõtete föderatsioon (Federation of Small Businesses) on sammu samuti kritiseerinud, viidates rängale majanduslikule koormale, mille see samm paljudele selle piirkonna ettevõtetele kaasa toob. Briti autojuhtide liit aga märkis, et niisugune samm on ilmselgelt suunatud Londoni transpordiameti taskute täitmisele. „Kogu see jutt ULEZi laiendamisest rahvatervise parandamise eesmärgil ei leia teaduslikult mingit tõestust,“ ütles liidu poliitikadirektor Brian Gregory. „Londoni transpordiameti eelarves on üüratu auk ja linnapea Khan üritab seda auku täita millega iganes saab,“ lisas ta.

Sõidukite teenindusettevõtte RAC teedepoliitika juht Nicholas Lyes ütles, et otsus on ränk löök juba niigi meeleheitel autojuhtidele ja ettevõtetele, kes on hädas kõrgete kütusehindadega.

Allikas: Remix News