Uued Uudised

Andres Raid: midagi susiseb ja üsna kõvasti

SERVITI, ANDRES RAID

Mis asja ja asja need Läti raudteelased siin ajavad? Kes lubas ja teatas – tere tulemast? Neis küsimustes pole ivakestki pahatahtlikkust, irooniat ehk aga küll. (vaata ka https://arileht.delfi.ee/artikkel/120127798/lati-riigifirma-salatseb-kuid-noolib-eesti-turgu-esimene-klient-on-siit-juba-leitud).

Avalikuks teabeks on saanud see, et Eestis korraldab raudteevedusid, õigemini teostab neid, Läti riigile kuuluv firma.

Tekib hulk mõtteid ja küsimusi, millele vastuseid meile antud ei ole ja ilma lamemaalse või Kremli käsilase silti külge saamata pole ilus ka iseseisvalt oletada.

Huvitav, meil on ju endal nii riiklik raudteefirma Operail kui ka Go Rail, mis neil viga on?! Seejuures kinnitab Eesti Raudtee, et volitused GoRailile on ju antud. Teada on, et Eesti raudteeäri on suuresti seotud olnud ja ilmselt on praegugi Oleg Ossinovskiga, tahes tahtmata läheb mõte tema otsustajate hulka kuuluvale võsule.

Seenioril oli kuuldavasti pahandusi Läti võimudega – kas äkki on olemas mingi võimalus, et ärimees mängis Lätile kätte siinsed veod ja rehabiliteeris end kellegi silmis? Kuidas on põhimõtteliselt võimalik, et lätlased järsku teadsid ja täpselt ajastatult siia turule saabusid ja seda olukorras, kus meie riiklik Operail oli sisuliselt sellesama riigi poolt nö „kinni pandud“? Siinne raudteevedaja maksab ju tavaliselt maksud teatavasti Eestile, tundub aga, et Läti firma ei jäta maksudena Eestisse suurt midagi ja on endale võtnud ka terve Venemaa suuna? Kui see nii on, milleks oli Eesti võimudel vajalik see äri sellisel juhul naabritele kätte mängida? Pilk maakaardile näitab, et meil raudteevedudeks sobilikku võimalust ongi – Venemaa ja Läti ja nüüd on Lätist seega siis monopolist saanud? Kas tõesti anti see ära ilusate silmade ja käepigituste eest või sai keegi äkki oluliselt rikkamaks kah?

Küsimusi on veelgi. Maailmas toimub ka huvitavaid asju. Euroopa asjapulgad on lahendanud Venemaale kehtestatud sanktsioonide tõttu tekkinud diiselkütuse defitsiidi küsimuse. Seda hakatakse tooma…Hiinast ja asi poliitiliselt korras! (https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-01-13/where-will-europe-get-its-diesel-from-in-23-days-time) Loogiline oleks küsida, kust Hiina oma tooraine saab, aga seda küsimust pole vist ilus esitada.

 

Andres Raid

Exit mobile version