Alles mõned kuud tagasi kirjutasime UU-s meie riikliku lennufirmaga toimuvast ja siiani on kõik julgenud sedasama trajektoori mööda, mille Estonian Airi otsustajad ette on joonistanud. Nüüd tuli uudis selle kohta, et Nordica tütarfirma võtab kasutusele uue nime ja liisib juurde seitse lennukit.
Siiani pole me lennunduse osas eksinud ja täpselt nii, nagu me mõni kuu tagasi teatasime,
jätkub skeem uue firmaga XFly. Asi tundub olevat enam kui lihtne. Peale Nordica koos võlgadega pankrotti laskmist tundub, et lastakse ka Regional Jet võlgadega pankrotti ja asi “kanditakse” XFlysse.
Küsite, miks? Vastus tundub samuti lihtne olevat. Iga uut registreeritud lennufirmat lubab Euroopa Liit üks kord maksumaksja rahakotist toetada. Toetussummade piirmäära ei ole euroliidu reeglitega ette antud.
Seega kui raha hakkab otsa saama, hakkad lihtsalt varakult uut tütarfirmat tegema. Maksumaksja aga maksab ja maksab sinna püramiidi juurde. Vaikselt ja vaimustunult. Asi oleks poolik ilma ühe olulise finessita. Nimelt kordub nende tekkivate ja kaduvate firmadega üks ja seesama nimi – Blumfeldt. Tema asutas kunagi nii Transpordi Varahalduse OÜ kui ka Nordica, millest samal päeval said Taavi Rõivase allkirjaga riigifirmad. Uue loodud firma asutas taas sama inimene…
Andres Raid
ajakirjanik
LOE LISAKS