Andres Raid: Brüsselis küpseb seaduste pakett, mis suretaks välja Eesti rekajuhtide ja transpordifirmade tegevuse

Arvamus,
- Updated
©Scanpix
Eestlaste oma veofirmad on reeglina tillukesed, entusiasmil püstiseisvad 4-5 veokiga kontorid.

Kriisist sõltumata, võib-olla aga just kriisi varjus on Brüsselis hääletult uue hoo sisse saanud vahepeal otsekui varjusurmas olnud seaduste pakett, mis tänase ja ka meie rekajuhtide ning transpordifirmade tegevuse suuresti välja suretada ähvardab.

Meie meedias on sellest riivamisi varem ka räägitud, varem on sunduslike tühisõitude nõue siiski välja jäetud (LOE: EL-i liikuvuspaketist jäi sunduslike tühisõitude nõue siiski välja). Hiljuti tõusis küsimus taas päevakorrale (LOE: Kaugsõiduautojuhtide liikuvuspakett tekitab mitmete Euroopa Liidu riikide seas pahameelt) ning see pole esmakordne otsus raskeveokite ja juhtide osas, kus korrutatakse, et rekajuhid ei saa õigust veeta pikka puhkust auto kabiinis (LOE: Veokijuhid ei saanud õigust veeta pikka puhkust kabiinis).

Järgneb Google reklaam. Uute uudiste toimetus ei vastuta Google algoritmide poolt personaalselt teile suunatud reklaamide sisu eest. Soovitame usaldada ainult tuntud ja usaldusväärseid kaubamärke.

Viimase osas väideti, et nii on ohutuse mõttes väga tore , sest juht magavat end nii hästi välja. Tegelikkus on asjatundjate sõnul hoopis teine. Juht on mingis “hotellis” kohustuslikku kaheööpäevast “puhkust” veetes tegelikult meeletu pinge all, sest ta ei tea, missuguses komplektsuses ta parklast veoki eest leiab, näiteks kas veoki juurde tagasi minnes on sel rattad all, akud peal, kütus paakides, tent terve, kaup peal veel ja kas tema teine kodu ehk kabiin on tühjaks varastatud või mitte.

Lääne-Euroopas on veokite tühjendamised muutunud igapäevasteks. Üks juht jutustas, kuidas vedades kallist elektroonikat El Giganten laost Jönköpingust Stockholmi Värtahamn-i sadamasse, et tohtinud nad sekundikski peatuda isegi Rootsis ja satelliitjälgimine oli permanentne. Selleks sõideti öösel, et sõit mahuks 4,5 tunni sisse, mis lubatud järjestikune tööaeg, valgusfooridele läheneti ka Stockholmi linnas nii, et ei peaks peatuma niivõrd kui see oli võimalik.

Tegelikkus oli selline, et selle 4,5 tunni trikiga said hakkama vaid Eesti numbritega masinad, sest rootslaste kiirusepiiraja on 80km/h, meie oma aga 90km/h ja see on öösel põhjagaasiga liikudes oma pooltunnike ajavõitu ja mahuti 4,5 tunni sisse, kihutades ka öises Stockholmis 90-ga.

Asjatundjad teavad rääkida, et näiteks Norra on koht, kus soomlased keelduvad talvel vedamast, kuid on võtta ju eestlased, kes sõidavad iga ilmaga. Lõppkokkuvõttes praegu veel süsteem toimib, sest Skandinaavia kontekstis nende juhid öösel ei sõida, nädalavahetusel ei ka sõida, riigipühadel samuti ei sõida. Selleks on eestlased ja leedukad.

Sellel Brüsseli “liikuvuspaketil” on nüüd tagajärg, milles logistika ei kattu enam nende nõuetega, sest näiteks kui eestlase masin on Hispaanias, et peab ta oma kuuenädalase töö juures väljaspool Eestit tulema tagasi tühjalt, siis tuleb rehkendus: 2500 km peale on kütus, ca 29 x 25= 725 liitrit, juhi palk, selle läbimise vältel ka lähetustasud ja jooksvad kulud 4-5 tööpäeva, ehk siis ca 400+ maksud, AdBlue jms veel lisaks, kokku ca siis kütusega kokku ca 1500 EUR. Aastas on nädalaid 52, ehk siis ÜKS veok peab selle protseduuri läbima, st kodus füüsiliselt käima 8x ja kui firmas on näiteks 10 veokit, siis teeb see 80 “koduskäiku”. Eriti kehvade asjaolude kokkusattumisel on see aastas ühe tuliuue, lisadega veoki hind.

Kuidas käituda?! Kuis ellu jääda? Meil paneb kriisist sõltumata umbes kolmandik veofirmadest poe ilmselt kinni. Leedukaid tuleb aga kadestada, seekord heas mõttes – oskavad!

Leedu firma Vlantana on näiteks ettenägelikult avanud oma kontorid juba Skandinaavias, Norras, Rootsis. Vt www.vlantananorge.no ja Vlantana.eu.

Pildilt paistab veok, mis kuulub leedukatele, kuid on Norra registitrinumbriga – seega Skandinaavia tundub juba nende käes olevat! Leedukate palgad on madalad ja nad saavad pakkuda madalaid veohindu, süües teised turult.

Kui nüüd asjast huvitatud oma liikuvuspaketi läbi viivad siis leedukatel on sarnased kontorid üle Euroopa valmis, sest filiaali ei keela keegi pidada väljaspool Leedut.

Prantslaste reg nr-iga võib vabalt “kodus” Prantsusmaal käia nii Saksast, Austriast, Hispaaniast jne, sest piir on ju kõrval! Eestlane sõidab aga kohustuslikus korras Sevillast tühjalt Tallinna…

Et miks eestlased oma kontoreid nii ei tee? Eestlaste oma veofirmad on reeglina tillukesed, entusiasmil püstiseisvad 4-5 veokiga kontorid… Leedukad on Volvost lekkinud andmete alusel tellinud tervelt 1000 uut autot, ilmselt on nad kindlad, et neid huvitav seadusepügal surutakse Brüsselis läbi. Lobitöö missugune – millega tegelevad meie saadikud?!

Andres Raid
ajakirjanik

17 commentsOn Andres Raid: Brüsselis küpseb seaduste pakett, mis suretaks välja Eesti rekajuhtide ja transpordifirmade tegevuse

  • Avatar

    Hea Päivi.
    Ma mõistan, et olete juba üsna eakas ja elate Rootsi Kuningriigi heaolupensionist ja nagu sealmaal kombeks, pole Teile edastatav informatsioon objektiivne.
    Kuna olete üle 80-ne vana, jah, ma tean seda, ei usu, et olete viimase paarikümne aasta jooksul mõne veoki kabiini seestpoolt uurinud ja mitte mingil juhul ei saa oletada ka seda, et olete transpordimaailmaga kursis.
    Juba see, et te väidate, et makstakse vaid 20-ne päeva eest on selle selgeks märgiks.
    Nimelt tähendab selles maailmas nt 120 EUR päevas kätte, et saadakse kuus kas 30. või 31. päeva eest see 120, mis teeb siis 3600 EUR kuus peo peale.
    See on neto, mitte bruto!
    Mõistan, et maal, st riigis, mis on isegi Pipi Pikksuka originaali demoniseerinud, on raske reaalsust tabada ja tajuda.
    Teie kodu lähedal on sadam, VIKING-i sadam, kuis autojuhid nimetavad, Teie kodu juurest tsipa üle 2 km- minge sinna ja vaadake neid veomasinaid, kuna valdate veel ka eesti keelt, näete EST numbrimärgiga veokeid- minge tehke nendega juttu ja vaadake, kas leiate nende seast mõne “vaese, nälgas, külmetava, orjapalgal eestlase”.
    Arvan, et näete ülekaalulisi mehi, mitte nälgivaid. Mõnel neist on kõrgharidus ja pole välistatud, et nad Teiega ka rootsikeelset juttu ajada mõistavad.
    Jag vill inte argumentera, jag vill ha sanningen! Ha en trevlig kväll.
    Teid lihtsalt valetajaks nimetada on ehk siiski kohatu, kuid valesti ja valedega on Teid informeeritud päris kindlasti.

  • Avatar
    Päivi Vabi

    AP.Rahune ometi aga samas palun viisakamate sõnade kasutamist minuga suhtlemisel ,loodame et Uued Uudised suudab ka kontrollida kommenteerijate kasutatavat sõnatagavara.
    Sa hüpled ühelt teemalt teisele (albaanlased ja serblased saksa vangilaagrites pauh jälle rumeenlaste juurde jne ,aga olgu) ei viitsi …
    Palk isegi kui 150 eurot päevas x20 päeva kuus = 3000 eurot kuus(brutto)..aga siia juurde tuleb maksud , kuidas hüvitad kodust eemal elamise? jms.vähevõitu ,ilmselt tuleb variant 100 eurot päevas ja siis on kindlasti vähe ,aga kas tahad öelda ,et leedukas maksab 150 eurot päevas ukrainlasele …jäta naljad ,aga mis peamine selle 100 euroga päevas ,kus maksud ja kulud maha võtmata ei tööta ei soomlane ega rootslane ega ka mitte mõistusega eestlane…lepi sellega
    Naersin südamest kui teatasid ,et tööle ei võtaks …kui sa teaksid minu vanust…ah-haa.

  • Avatar

    Rahuneda võiks Päivi.
    Ja küsimustele ei oska samuti Päivi vastata.
    Sellega sai selgeks, et tegemist on küllap mingi kapihüsteerikuga. kes kuulujuttudest ajendatuna kõike teab.
    Küll on need kuulujutud mis sest, et osaliselt tõesed juba paarkümmend aastat vanad, nimelt käisid sakslased oma vangimajades hiilides ja seinaääri mööda juba 20 aastat tagasi, sest serbid, albaanlased jms selline kontingent kamandasid “üübermenše” juba siis.
    Leedukate varastamise komme on samuti ammu tuntud.
    Aga läheme ikkagi nende juhtide “orjapalkade” juurde tagasi.
    Ma ei saa aru, millest Päivi sonib, sest alla 100 EUR päevas kätte korralik juht kodust ei välja. Ja mitte ainult, siin on kuulutus CV-onlinest, otsitakse juhti poolhaakele, palgaga 150 EUR päevas. Vaatame siis “orjapalka” ja tööpakkumist:

    Nõudmised kandidaadile
    Kandidaadilt eeldame Soome või Inglise keele oskust suhtlustasandil.
    Digikaardi ja kutsetunnistuse olemasolu.
    Lojaalsust, kohusetundlikkust, füüsilise koormuse taluvust ja karskeid eluviise!

    Ettevõte pakub
    Tunnitasu tehtud töö eest, alates 150€/päev kätte
    Stabiilset aastaringset tööd poolhaakega
    Pikaajalist töösuhet

    See ei käi “vaese rumeenlase”, kes kabiini elamiskõlbmatuks on muutnud kohta, see käib aruka ja keelioskava inimese kohta.
    Taas- vaadakem mitte summasid vaid taustsüsteeme.
    Ma ei ole transpordiettevõtja, kuid kui oleksin- Päivisid ma tööle ei võtaks, tasuta ka mitte. Nad lihtsalt on anarhistide “Me ei tea mida me tahame, aga teame kuidas seda saavutada!” printsiibil jonnivad hädaldajad.

    • Avatar

      P.S.
      Päivi “uus modernne kabiin” on vähemalt 20 aastat vana, koos kapteniistmete, mil kõikvõimalikud reguleeringud, kliimaseadme, autonoomse kahesüsteemse kütte, külmik, pakettaknad jms. Ka pole sisegabariidid muutunud.
      Juba paarkümmend aastat tagasi olid veokitel ABS, EBS, automaatkastid, retarderid jms.
      Sõiduautod on alati varustatuselt olnud kehvemad kui mingist keskklassi sõidukist rääkida. Sõiduautoga olen olnud roolis järjest 2000+ km, jah sellest üsna suure tüki Saksamaa kiiruspiiranguta kiirteedel, mida veoki osas ei saa teha, sest ta lihtsalt ei liigu üle 90 km/h.
      Küll on autojuhi suurim stressaja just see rangelt reglementeeritud “töö ja puhkeaeg”, sest kohati on ka see jabur. Samas kui seda poleks, oleks Päivi sõber “vaene rumeenlane” ööpäevaringselt roolis ja lõpuks sõidaks kellegi laiaks.
      Seadused on tehtud justnimelt selliste pärast, kuid üldises hulluses on eksistentsi õigustamise kaalutlustel hakatud tegema seadusi seaduste endi, mitte inimeste pärast.
      Ja edastan Päivile ka tervituse tema “vaeselt rumeenlaselt”, kes peale grillitud supi söömist enam ülde kurb pole…
      https://www.youtube.com/watch?v=QIJ4yROg7Ng

  • Avatar

    Kas see kõik on ikkagi õigustatud. Kõik see, mis on hirmust tehtud? Alla 5% suremus ja toimetame nii nagu oleks 5% ellujäänuid. Ajuviirus?

  • Avatar
    Päivi Vabi

    Kuule AP rahune maha !Jah uue modernse rekka kabiinis on parem kui keskmises hotellis või motellis (ehkki ruumiliselt on liikumine piiratud).Ma tahtsin näidata,et kui Göteborgis käis EL suur nõupidamine EL maadest teistesse EL maadesse lähetatud töötajatele reeglistiku kehtestamine,mis puudutas just idabloki maadest lähetatud inimeste palka ,töötingimusi jne. siis ükski idabloki maa esindaja (peaminister ) ei võtnud sõna ja mõni km eemal Göteborgist käis elu teisiti…
    Nüüd koroona ajal hakkavad paljastuma need konfliktsed kohad riikidevahelise suhtlemises ja “solidaarsusest ” läheb välja õhk…
    Mis puutub sellesse,et rekka juht peab valvama om autot ja veetavat kaupa on teada fakt ….Schengen tõi liiklemisel vabaduse ja sadamate tollis välja sõitmisel enam ei kontrollita ,kuid kui Rootsis rääkida leedukatest ,siis tuleb kohutav kirumine (autode kui ka autoosade ja paadimootorite varastamine leedukate poolt ):nädal tagasi tuli see Rootsis jälle päevavalgele ja ajakirjanik läks Värtahamneni ja sõitis vaikselt kaasa Leetu …ainuüksi Kaunase ühes autoremonditöökojas oli kaks varastatud volvot veel Rootsi numbrimärgiga ja üks Rootsist pärit traktor (seda imekombel otsis politsei)….jah Leedu ja Rumeenia varaste jõugud on tuntud kuid nüüd tahetakse tuua EL-tu juurde Albaania maffia… nii et rohkem hakkad valvama oma autot…jõudu!

  • Avatar

    Hea Päivi, vasta ainult neile küsimustele:
    Kas 3600 peo peale on halb või hea palk? On see orjapalk või igati aktsepteeeritav sissetulek?

  • Avatar

    Ja selliseid seaduspakette, mis kitsendavad meie vabadusi ja tugevdavad keskvõimu, hakkab tulema nüüd ridamisi.
    Ja kõike põhjendatakse koroonaviirusega ja hoolitsusega meie elude eest.
    Vaataks aga siiski veidi faktidele näkku ja uuriks ka sellel viirusepaanikal üldse mingit alust on.
    Näiteks praegu üleilmselt aktuaalne koroonaviiruse teema. Missugustel faktidel põhineb see epideemia väljakuulutamine ja sellega seonduvad eriolukorrad ja muud meetmed kuni inimõiguste ühe punkti tühistamiseni välja.
    Meile väidetakse, et on väga palju nakatunuid, haigestunuid ja surmajuhtumeid. Ja tuuakse pidevalt selle kinnituseks numbreid. Et viimaste andmete kohaselt on surnud juba 12 inimest jne. Jäetakse aga esitamata olulised faktid, ei tehta korrektseid analüüse, võrdlusi eelnevate perioodidega jne.
    Näiteks teeme võrdluse meie tavalise hooajalise gripiga. (https://www.terviseamet.ee/sites/default/files/Nakkushaigused/Haigestumine/nakkush_statistika/gripoihooaja_kokkuvote_2018.pdf)
    Näeme, et eelmisel hooajal haigestus meil 45-55000 inimest. Intensiivravi vajas 130 inimest (212 inimest hooajal 2017/2018).Gripist tingitud tüsistuste tõttu on surnud 57 haigestunut . (94 inimest hooajal 2017/2018)
    Kõikidest intensiivravi osakonda sattunutest suri 43,8% ( eelmisel hooajal 44,3%)
    Keskmiselt surem meil grippi ja sellega seotud tüsistustesse 60-90 inimest ühel hooajal. Ja ei mingit paanikat, eriolukorra kehtestamist, piiride sulgemist jne.
    Palju on grippi surnud sellel hooajal?. Artikkel ERR-i lehelt 20 märts 2020. Grippi haigestumine on hakanud vähenema – 20.03.2020 11:11 ERR … Kokku on hooaja algusest gripi tõttu surnud kümme inimest, neist üks üheksakuune laps ja üheksa inimest vanuses 65 ja vanemad.
    Seega on grippi surnud vaid 10 inimest !!! Koos koroonaviirusega siis 22 inimest !!! Seega kordades vähem kui grippi igal aastal. Ja pole see koroonaviirus ka oluliselt ohtlikum kui gripp, sest ka gripi puhul sureb ligi pool intensiivi sattunutest.
    Ja meil räägitakse mingist erakordselt ohtlikust epideemiast, mille tõttu tuleb kehtestada erakorraline seisukord, tühistada osa inimõigusi jne. Ja käivitada üleüldine hirmutamise kampaania.
    Ja siis tegeletakse veel oletamisega ehk prognoosimisega, kasutades igasuguseid mudeleid jne. Et oodake vaid, küll alles hakkab neid surmasid tulema. See on aga siiski vaid otsene hirmutamine.

  • Avatar
    Päivi Vabi

    A.P oleks kena kirjutada oma nimega ,aga olgu ! Kuna paistab,et oled üks “rekka juht ” või koguni veofirma omanik …nendest sinu “pätside teemal” ei räägi-see teema jäägu sinule….(kui sa nii kursis oled ,siis tead ka seda ,et Rumeenia ” müüb” rekkajuhi töökohta Montenegrole või muu maa elanikule,kes ei ole EL-is ,mida teeb ka sinu leedukas ,kes palkab ukrainlase …..ja siis on need autojuhid “orja olukorras “,sest tal ei ole mingeid õigusi kui samas veofirmade omanikud ametlikult rikuvad EL reegleid.
    Peamine on just see ,mis öelda tahtsin et miks rootslasest ja norrakast,soomlasest veofirma omanik suudab maksta 3 korda suuremat palka vahel isegi veelgi rohkem ,aga vaat eestlasest (leedulasest ) firma omanik ei saa …tema peab maksma orjapalka …siit tuleb sama konflikt ,mis juhtus Poolast nn.torulukkseppadega,kes EL direktiivi alusel (meil on õigus tulla ja nõuda)tulid Suurbritanniasse ja kui neid oli tulnud peaaegu üks ! miljon ,siis sai suuremal osal brittidel kõrini….tuli brexit.
    Eesti veofirmast makstava palgaga ei ela ära Rootsis,Norras jne. ja nende maade veofirmade omanikud on maruvihased kui streigiti siis autode rivi oli mitu km pikk …aga selle palgaga ei ela ka ära mitte Eestis ja nii võtavadki eestlased tööle Rootsi,Soome jne. firmades ja ka s nüüd pakud lahendust et Eesti firmad võiksid palgata “Eestis vabanevaid ” ukrainlasi eestlaste asemel tööle ??? Stopp, ei eestlaste veofirmadel tuleb rahakott lahti teha ja maksta normaalset palka …. või algab võitlus siin mainitud direktiivi alusel….et peatada see massiline Eesti (Leedu ) firmadest lähetatud orjapalgaga ja halbade töö tingimustega rekka juhtide töötamine Norras,Rootsis jne.

  • Avatar

    Hea eu- esiteks pole minul soome keelega muret, ma võin mitte ainult rääkida vaid ka mõelda neljas keeles.
    Nii, siseturgude jms kaitseks on juba kabotaažiseadused, mis on veel majandus- ja transpordiinimeste tehtud ja töötavad.
    Neid uusi leiutavad taas võhikud mingite abstraktsete arvamuste, mitte faktide põhjal.
    Just neile saabki näidata videot “õnnetu supipurki grilliv ja pudelissekusev rumeenlane” ja nemad jäävadki uskuma ja sunnivad juhil maha jätma oma vara, sajatuhandese veoki, mitmekümnetuhandese haagise koos kalli kaubaga mustadele rüüstamiseks ja minema hotelli “puhkama”. Kui kabiinis magavaid juhte hakati trahvima, magasid need masina kõrval telgis, et rüüstamist vältida, kuid ka sellele tehti lõpp, ikka “hotell” on õige koht! Aga ju siis rüüstamine ja tegelikult väljapuhkamata juht elavdavad majandust?
    Vt ka loomakaitse- “Kajakas oli nii kurva näoga” vms. Ise ju mõelda ei viitsi?
    Mina loen Raidi “leedukad on tublid” sõnumist sarkasmi muide.

  • Avatar

    Väike tähelepanek!
    Sõna reka, rekka ei ole eesti päritolu, isegi juhul ,kui keegi selle ÕS – i sisse pookinud! Ikka Soome kalevipoegade ülevõetud Soome kõnekeelne väljend rohkem!
    Seadusemuudatus e – liidu tasemel veokite kodumaa “külastamiseks” on ainult ja veelkord ainult kohaliku turukaitse eesmärgil vastu võetud! Juba Eesti astumise järel e – liitu ei olnud saksa/holland/belgia üldsegi rõõmsad avamaks kohalikku veoseturgu uutele, et väheneks tühisõitude arv.
    Hetkel seis selline, et saksa ning muude jõukamate riikide kohalike vedude turgu üle võtmas poolakad, hetkel vähem veel rumeenlased, ka türklased noolivad e – liidu sisekoormaid. Leedukad keskenduvad järjest rohkem veoste vahenduse peale. Tulemuseks – Läti veosed enamjaolt leedukate käes, ka Eesti veosed järjest rohkem koondumas leedu vahendajate kätte ( Eesti ettevõtete puhul näeme süüdimatut kaasajooksmist leedu pakkujatega – Tartumaa, Kavastu ettevõte häbenemata “kinnitab/kiidab” leedu vahendajaid). Austrias annavad tooni ainult veosevahendus ettevõtted, puuduvad tõsisemad veoettevõtted ( kes omaks ka ise veokeid).
    Järjest enam mõeldakse erinevatel tasemetel võimalusi, kuidas piirata võõramaiste veoettevõtete tegevust oma koduriigis.
    Poolas kehtestati teatud liiki kaupade riigist läbiveol deklareerimine.
    Saksas kohalikel vedudel nõutakse, et veoettevõte maksaks oma juhile sakslasega “võrdset palka”. Kuid see ei toimi juba selle pärast, et veohinda mida hansud pakuvad ei küündi sellisele tasemele ( ka kõik suurvahendajate pakkumised). Seega saab seal kohalikku tööd teha vaid läbi pettuse!
    Teemaksude teemat ei tasu enam nimetadagi. Samas Eesti teemaksude kehtestamisel ei lubatud ju võõramaiste veokite maksekäitumist isegi uurida ( veokite peatamine teemaksude kontrollimiseks oli keelatud).
    Mis veegi huvitavam, et eelmise aasta lõpust on saksas sealsete ettevõtete seas jõudsalt sagenenud pettused/trahvimised/maksejõuetused/pankrotid!

  • Avatar

    Arne seisukoht erineb Keeleinstituudi omast, kuid eks ikka “arstid ei tea midagi”, kui Polkovniku Leske tsiteerida.
    ÕS on sellise arvamusega:
    reka argi poolhaagisega veduk (rekka sm). Sõidab rekaga, on reka+juht , reka+mees

  • Avatar

    Huvitav , kas Andres Raid kirjutas selle jutu ise ? ReKKa tuleb soomekeelsest sõnast rekka , elik veoauto . Muide , eesti keeles on kolm väldet . Proovige nüüd järele – hääldage reka ja siis rekka . Ups , eks ole . Natuke mõtlemisainet .

  • Avatar

    Päivi Vabi nime alt kommenteerinu ei saa eriti tegelikkusest aru. Ka ei mõista sarkasmi.
    Naeruväärne on jutt “rumeenlasest” koos purgisupi ja lõkkega.Rumeenlastega on olukord üldse täiesti jabur, sest asi pole teps mitte “pudelisse pissimises” vaid selles, et ka parklas sooja, sooja veega kraani ja puhta WC olemasolul teeb see kentsakas rahvas oma pätsi masina kõrvale, muutes parklad “rumeenia miiniväljadeks”. Ka lendab kõik nende “ülejääk” aknast või uksest välja sinnasamasse kõrvale, teepeenrale või sõidu ajal teele.
    Varastavad nad kõike, mis näppu jääb, tikutoosist rataste ja kütuseni.
    Seega video “kannatavast rumeenlasest” on sama väärtusega kui radikaalsete loomakaitsjate poolt esitatavad klipid “karusloomi nülitakse elusalt”, mille nad on ise lavastanud, tellinud ja kinni maksnud.
    Ka pole Päivi kursis palkadega, mida makstakse eestlastele või rumeenlastele.
    Kas rumeenlane oli ka veoki kabiini pätse täis teinud, et selles enam “elada” ei saanud? Ei imestaks…
    Võrrelda kirjeldet indiviidiga meie juhte on küüniline ja ebaõiglane, isegi kaasajal, mil on tööle võetud kõikvõimalikku eestikeelset kontingenti, kes rahvusele häbi teevad.
    Veoki kabiin on mugavam kui nii mõnegi kodused olud ja kaasaegne veok on varustatud sellisel tasemel lisadega, milledest eraautoomanikud unistadagi ei julge.
    Mitte mingil juhul ei vahetaks kabiini “hotelli” vastu, mis varsti on täiu, lutikaid ja prussakaid täis barakk.
    Siinkohal võrdleme ka taustsüsteeme hindade ja palkade osas. Venelane ostab Eesti miinimumpalga eest kodus 2,5x rohkem kui meie siin, rumeenlane veel rohkem- seega on tegelikult taustsüsteemid võrdluseks vajalikud.
    Oma Prantsusmaa või misiganes maa filiaali palkab leedukas juhi Ukrainast ja maksab temale meie mõistes nirut, kuid Ukraina mõistes ülihead palka ja ukrainlane, valgevenelane, venelane EI nurise! Ta on õnnelik! Uus veok megalisadega, tema mõistes ülihea palk, siledad teed jms- mis viga?
    Muide- veokiga sõidaks ma ikka enne kui sõiduautoga, sest veok on ülimugav igas osas.
    Kui keegi “lõkkel purgisuppi” soojendab, siis on kaasmaalane joomingu käigus ta pliidi ära virutanud ja tanklast õnnestus sel päeval just seesama purgisupp pännata.
    Teeääred on parklaid ja WC- sid tihedalt täis- seega on ka pudelisse rooli taga ja sõidu ajal “pissimine” koomiline lugeda.
    Aga neile, kes asjust ei tea- muidugi “ohutuse nimel” võib mistahes jura ajada.
    Kehvad tingimused on hotellinõue!!!
    Nõue maksta eestlastele Eesti firmade poolt norrakate palka laostaks kogu Eesti transpordiettevõtluse ja praegu meie mõistes head palka saavad juhid jääksid üldse tööta!
    Asjadele tuleb läheneda mitte printsiibil “ma tahan!” aga “kuidas on otstarbekas praeguses olukorras”.
    “pikk töö aeg,osales elamine k.a ööbimine rekka kabiinis”- mis jura see on!?
    Tahhograaf on peal, tööaeg EI saa lubatust pikem olla! Kabiinis on luks elada!
    Kas kommentaari kirjutanud Päivi on ZIL- kabiini näinud ja see on kõik? Kas elab veel 90-nendates? Bensukates, terminalides on muide ka dušširuumid, ilusad, puhtad.
    Pole vaja lollusest pudelist mööda kusta, kabiinis alla teha täis peaga ja elamine sea öömajaks muuta! Maha ka palka jooma ei pea!

  • Avatar

    Ma arvan, et on viimane aeg hakata toitu tootma, teenuseid osutama jne Venemaale. Saksamaal on kogu aeg tihedad koostöösidemed olnud, nord stream 2 valmimisega sõltub 80% nende energiast Venemaast!?!? Mida me ootame???

  • Avatar
    Päivi Vabi

    Lugupeetud A.Raid kõik on nii,aga julgeks küsida miks Eesti (aga ka Läti,Leedu ) autojuht PEAB töötama madalama palgaga ja halvemates tin gimustes (pikk töö aeg,osales elamine k.a ööbimine rekka kabiinis) kui sellega ei lepi skandinaavia maade autojuhid ega ka mitte teiste lääneriikide autojuhid ….kuid siin mainitud 4,5 tunnilisele kiirsõidule läbi öise Stokholmi sadamasse on veel võimalusi “elu kibedamaks” teha nii eestlastele kui leedukatele”-nimelt kui Eesti eesistuja maana osalemisel arutati EL direktiivi EL maadest teistesse EL riikidesse lähetatud töötajate töötamise ja palga tingimusi eesmärgiga ,et ka lähetatud töötajale kehtiks samad palga tingimused mis kohalikele töötajatele ,siis ei olnud idabloki maade peaministrite poolt näha entusiasmi (nõupidamist juhtis Tusk) ja siis ka siin mainitud liikuvuspakett võeti päevakorrast,et tulla selle juurde tagasi …ja ilmselt on see nüüd päevakorras .Rootsi ajakirjanikud,kes on kiiremad ja liikuvamad kui Eesti ajakirjanikud ,kes tegid nõupidamisest ülekande-s Rootsi TV-s aga sinna juurde näitasid kohe pilti rekka mehest Rumeeniast ,kes istus tee ääres ja proovis soojendada “lõkkel” purgi suppi,sest tema rekka kabiin ei võimaldanud elamist ja kes ausalt tunnistas ,et tulla nendde piirangutega toime vahel pissib pudelisse…nii et arenemiseks on võimalusi.Peatselt streikisid Rootsi veofirmade omanikud koos oma töötajatest autojuhtidega maanteedel ,et lubatakse autojuhtidel töötada madalate palkadega ja halvadel tingimustel…ja kui A.Raid arvab,et Leedu valitsus on tubli,et leidis nikerdamiseks Filiaali loomise ja nüüd saab sundida töötama edasi madala palgaga ja kehvadel tingimustel ,siis see on vale ….küsimus on ,et nii Eesti kui Läti,Leedu valitsuse juhid peavad tulema arusaamisele ,et ei saa erineda nii kardinaalselt palgaga ja töö tingimustega nende maade omadest,kus tahetakse töötada… ja muutmist tuleb alustada 17 aastat riiki valitsenud peaministri Ansipi ja majandusministri J.Partsi (kes nüüd istuvad Brüsselis) arusaamast ,et Eesti riiki on vaja nii palju ja piisab ,et see kindlustab Esimesele Eestile (ja nagu näha ka mainitutele) töökohad Brüsselis kui Eesti riigile määratud koht kus ei ole vaja osaleda konkurentsis oma CV-ga ja isikuna ,vaid Eesti riiki vajab kogu Eesti ja kindlasti ka see Teine Eesti,kuhu on kategoriseeritd siin räägitud rekka juhid koos veofirmadega …

  • Avatar
    Madis Mätas

    Tänaseks on suur osa Euroopa logistikast Ida-Euroopa käes. Kahju, et ei ole üksmeelt vedajatel. Kui sunnitakse meid kuus korra kodus käima, siis peaksime seda tegema kõik korraga ja koos. Nädalaga ummistuvad Lübecki ja Rostocki sadamad kärudest ikka väga “südamest”.

Kommentaarid on keelatud

Tähelepanu!

Kuna küberrünnakud aina sagenevad ning Facebook ei ole spämmi tõkestamiseks juba pika aja jooksul midagi ette võtnud, siis olime sunnitud Facebooki kaudu artiklite kommenteerimist piirama.

Anonüümse kommentaari lisamise võimaluse jätsime avatuks.

Täname teid jätkuva toe ja mõistmise eest!
Uute uudiste toimetus.

Mobile Sliding Menu

Uute Uudiste väljaandja on Eesti Konservatiivne Rahvaerakond. Uued Uudised peavad oluliseks sõnavabadust. See tähendab, et Uutes Uudistes avaldatud seisukohad ei pruugi ühtida Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna seisukohtadega.
Kontakt: info@uueduudised.ee | Kasutamistingimused