Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Andres Raid: uusi totrusi projekteeritakse juurde ja meie maksame selle kinni

-
06.10.2022
Tee on tehtud nii, et pikemad autod peavad “lõikama”.
© Erakogu

Rääkides kõrgest kantslist reeglina üsna kõrgilt ei vaevu paraku keegi selgitama, keda nad „tavalise inimese“ all silmas peavad. Igatahes on see midagi alamat, väiksemat ja vähem olulist ja suurte tarkusteni ei ole nad juba ei loomu, vaimu ega positsiooni tõttu võimelised ulatuma. Vahel on kasu aga sellestki, kui suure tarkusena esitatud lollus panna kõrvuti „lihtsa inimese“ poolt esitatuga, mis kuidagi hoopis loomulikum ja ka loodusseadustega kooskõlas näib olevat.

Enne aga paar aktuaalset teadet, millega päevasündmustega kursis hoidev inimene võiks arvestada ja mida peavool ei kajasta.

„The New York Times“ toob välja pikema ülevaate meilgi laialt kajastatud Darja Dugina mõrva – peavoolu väljatoodud meie kodukootud spetside jutt ei lähe sellega kuidagi kokku – mõrva taga on ikkagi Ukraina eriteenistused, kes tegid seda ameeriklastega kooskõlastamata – nood poleks seda heaks kiitnud

Sõprus otsas!? Reaalsus jõudis kohale Saksamaa rohelisele Habeckile, kes kurdab ameeriklaste „astronoomiliselt“ kõrgete gaasihindade üle – üllatus, kas tõesti?!

Tšehhi tahtis samuti kuskilt mujalt gaasi saada ja kutsus kolmeks päevaks külla Qatari emiiri – ilmselt ei osatud aga käituda, sest mõne tunni pärast korjas emiir oma saatjaskonna kokku ja lendas minema! Tulemus – null, häbi veel pealekauba!

Vähe veel?! Valge Maja andis teada, et nende jaoks ebaõnnestunud läbirääkimistel OPEC+ maadega tulemust ei tulnud ja seetõttu on loodusliku gaasi ekspordikeeld USA-st tulekul tõsiasi! Meil ikka teatakse?! Vaevalt!

Tuleme aga jutu alguse juurde tagasi. Liiklejad kiruvad, kannatab tehnika ja lepingud, Transpordiameti ametnikud on aga elama paberites ja seal võibki kõik ilus olla. Suisa imekspandav, millise selguse ja loogilise tuletusega „lihtne“ rekamees meile selle pildi ette manab! Alltoodu on esitatud iga päev suure auto rooli keerava tubli töömehe arusaam muutusteta esitatud:

Suvi 2021:

„Ligi paarkümmend aastat kestnud arutelude järel on lõpuks lootust, et õige pea lubatakse meie teedele 25,25 m pikkused autorongid. Tegelik ambitsioon peaks olema aga 34-meetriste autorongide legaliseerimine“ – nii tõdeti saates „Ärikliendid roolis“. Loe pikemalt.

Milline on aga reaalsus!? Tegelikkuses valmistus Maanteeamet ja valmistub ka praegune Transpordiamet kui selle tuletis selliseks koosseisude pikendamiseks üsnagi kummalisel, kui mitte absurdsel moel.

Rakvere uus Moonaküla ringristmik on nüüdseks valmis. Kõnesolev ringristmik on nö. Rakvere ringteel, millel on peale selle veel 8 (!!!) ringristmikku, antud juhul jutt siis teelõigust ümber Rakvere, Haljalast Sõmeruni.

Äsjavalminud ringristmiku on planeerinud täielikud diletandid, sest peale- ja mahasõidud ringristmikul on praegustele Eestis lubatud autorongidele maksimaalse pikkusega 18,75 meetrit, läbimiseks sulaselge jamps.

Nimelt on ruumi lihtsalt vähe ja haagised lõikavad üle teekattemärgistuse ja ohutus- või hoopis pigem ilusaarte.

Kes projekteeris ja kus kabinetis see jama kinnitati ja töösse lubati ja pandi? Kes oli see ogar, kes tegi peale- ja mahasõidud täisnurkse geomeetriaga, hästi, nurga tipp on küll sujuvaks tehtud, kuid ikkagi täielik ebaõnnestumine.

Mis on veelgi arusaamatum- miks ehitati toimiva ja sujuva ristmiku asemele selline uus üldse? Ilu pärast? Raha jalaga segada?

Vana ju toimis 100%- vaadake ise:

Rakveres juba oli üks totter ringristmik, Papiaru nimelt, sellest Põhjakeskuse suunal väljumisel peab kõrgesse äärekivisse mittesõitmiseks sõitma haagisega veok vastassuunavööndisse!

Hästi – saab hakkama – sõidamegi vastassuunavööndisse, tekitame olukordi, kuid kõik see jant tekitab siiski nõutust, sest on arusaamatu, kuidas läbivad sellised projektid siiski kontrolli?

Kaarepere “portaal”, kus sõidukid lausa suunati kokkupõrkele on nüüdseks vähemalt likvideeritud ja isegi teekate üle värvitud, et varasem totrus väga välja ei paistaks, aga uusi totrusi projekteeritakse juurde ja mis tegelikult tragikoomiline – argumendiga “ohutuse nimel”. Huvitav, maksame ju selle lolluse, mille viljades aerutame, ise ju ka kinni?!

Andres Raid