Kodanikuliikumine: Rail Balticu projekt vajab parandamist

Arvamus,
raudtee, elron, rong, transport, Rakvere raudtee perroon
©Uued Uudised
Suur osa inimestest toetaks olemasoleva raudtee baasil tegutsemist. Pilt on illustratiivne.

Rail Balticu projekt ei seisa, kuid ka ei edene kavandatud tempos – kodanikuliikumine Avalikult Rail Balticust on seisukohal, et Rail Balticu projekti ümberhindamine vastavalt muutunud oludele on vältimatu.

Kodanikuliikumise Avalikult Rail Balticust (ARB) juht Priit Humal osutab, et eelkõige peab projekti muutma oluliselt odavamaks, loodussäästlikumaks, olemasolevat võrku ja regionaalhuve arvestavaks.

Järgneb Google reklaam. Uute uudiste toimetus ei vastuta Google algoritmide poolt personaalselt teile suunatud reklaamide sisu eest. Soovitame usaldada ainult tuntud ja usaldusväärseid kaubamärke.

„On arusaadav, et projekti suhtes on kõhklused kerkimas, arvestades probleeme võltsitud tasuvusanalüüsiga, suurte püsivkuludega ja raudtee kasvava ehitusmaksumusega. Rail Balticu teostamiseks on vaja uut adekvaatset tasuvusanalüüsi, mis sisaldaks Eesti olemasoleva raudteevõrgu korrastamist – niimoodi regionaalseid vajadusi arvestades on RB projekti teostamas poolakad. Uuele tasuvusanalüüsile toetudes saaks ka Eesti taotleda parandatud projektile EL-i rahastust ning raudtee ehitamine muutuks reaalseks.“

Käimasolev kriis on hüppeliselt suurendanud Euroopa raudteede kahjumeid ning vajadust riikliku dotatsiooni järele. Täna kavandatud kujul Rail Baltic pole mitte ainult kallis ehitada, vaid ka kallis ülal pidada.

„Ainuüksi Rail Balticu käigushoidmise- ja uuenduskulud on prognooside kohaselt kolme Balti riigi peale kokku üle 130 miljoni euro aastas,“ osutab kodanikuliikumise juhatuse liige Priit Humal. „Eesti osa tulevased kulud ühes aastas hakkavad olema samas suurusjärgus kui tänaseks ligi kümne aasta jooksul oleme RB –le kokku kulutanud koos EL toetusega (ca 40 miljonit). Lisaks hooldus- ja uuenduskuludele tuleb maksta Rail Balticul liikuvate rongidele dotatsiooni. Neid iga-aastaseid kulusid EL ei toeta.“

Poliitiliste kempluse asemel on ARB toimkonna arvates vaja konstruktiivset debatti. “Esialgu tõrjuti kriitikat, kuna selleks oli väidetavalt liiga vara: polnud piisavalt uuringuid. Seejärel oli väidetavalt liiga hilja. Tänaseks peaks siiski olema selge, et varasemad debatid ei pruugi koroonajärgses olukorras kehtida ning projekti õnnestumiseks tuleb seda vaadata värske pilguga,” öeldakse avalduses. “Kuni jätkatakse praegusel kulul Rail Balticu projekti läbisurumist ning ei võeta kaalumisele alternatiive, sõidab rong jätkuvalt kraavi suunas.”

4 commentsOn Kodanikuliikumine: Rail Balticu projekt vajab parandamist

  • Avatar

    RB ON meie riigi ja rahva hukk

  • Avatar

    EKRE ma pean ütlema on üpris eeskujulik olnud tegelikult siiamaani, kuigi ei usu mistahes valitsuse positiivsetesse tulemustesse pikemas perspektiivis selles süsteemis milles oleme, teaduslikult võimatu kahjuks. (Kusjuures ootan meeleldi argumenti mis veenaks võimalikuses)

    Point on selles, et kui misstahes asi on vajalik on see ka kasumlik, riiklikult ehk on vähesel määral mõtet lisa rahastada mõningaid kohalike peatusi ja teelõike kuna suur hulk ‘raha’ on juba majandusest eemaldatud, ma mõistan seda, et võimule jääda ja saada on vaja ümber jagada.

  • Avatar

    RB trass läbi Tartu oleks palju realistlikum, renoveerides olemasoleva raudtee ja infrastruktuuri. Uue trassi rajamine praeguse projekti alusel, on kuritegu.

    • Avatar

      Jep. Renoveerida Tartu. Ja järgmise etapina taastada/ehitada Tartu-Viljandi-Pärnu horisontaal.
      Uue trassi rajamine on ressurside raiskamine. Näiteks sinna maetaks kogu meie killustik. See mõjutaks otseselt kõiki muid ehitusi. Tõeline sigadus.

Lisa kommentaar:

Your email address will not be published.

Tähelepanu!

Kuna küberrünnakud aina sagenevad ning Facebook ei ole spämmi tõkestamiseks juba pika aja jooksul midagi ette võtnud, siis olime sunnitud Facebooki kaudu artiklite kommenteerimist piirama.

Anonüümse kommentaari lisamise võimaluse jätsime avatuks.

Täname teid jätkuva toe ja mõistmise eest!
Uute uudiste toimetus.

Mobile Sliding Menu

Uute Uudiste väljaandja on Eesti Konservatiivne Rahvaerakond. Uued Uudised peavad oluliseks sõnavabadust. See tähendab, et Uutes Uudistes avaldatud seisukohad ei pruugi ühtida Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna seisukohtadega.
Kontakt: info@uueduudised.ee | Kasutamistingimused