Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Dabro pažalovat v PPA!

-
22.07.2022
PPA logo.
© PPA

Uutele Uudistele kirjutanud inimene kirjeldab oma muljeid PPA Tammsaare büroos läbikogetust, kus oli nii positiivset kui negatiivset.

“Pidin kiiresti välja vahetama isikudokumendi ja tegin seda PPA Tammsaare büroos, kusjuures kõik toimus väga ruttu, aga miski jäi ka hinge kriipima.

Mind vastu võtnud ametnik suunas mu kohe pilti tegema ja sõrmejälgi andma. Kabiinide juures aga tegutsesid venekeelsed naised, kelle rinnal olev lipp ja tekst andsid teada, et need on tööd saanud ukraina sõjapõgenikud. Väga tore, aga asjaajamine käis edasi ainult vene keeles, ilma alternatiivita.

Mina räägin vene keelt ja koostöös naistega saime kõik vajaliku tehtud, aga kui sama soovib teha nooremapoolne inimene, kes vene keelt ei mõista (jäi mulje, et ega need naised inglise keelt ei räägi)? Mulle kõik see samuti ei meeldinud, aga lihtsalt ei tahtnud abivalmis naistele meelehärmi tekitada.

Paljud ütlevad kindlasti, et milleks viriseda, said ju asjad aetud. Aga jällegi juhtum, kus otse riigiametis ei aeta asju enam riigikeeles. Hea asja nimel küll (aitame põgenikke), aga taas üks juhtumike juures, kus eesti keelt tõrjutakse – hulgast väikejuhtumitest nii vene kui inglise keelega tekibki tulem, kus Eestis eesti keelega enam hakkama ei saa. Kui riigikeelt eiratakse, on see seaduserikkumine, mida seadustab ei keegi muu kui POLITSEI, kes peab seadustest kinnipidamist jälgima.

Võib-olla mõeldi PPA-s, et sel moel aidatakse põgenikel asju ajada, aga siis saaks ju ukse juures kõiki vastu võttev ametnik ukrainlase puhul juhendaja kutsuda, need naised aga juhendavad kõiki, ka Eesti kodanikke, ja ikka VENE keeles.

Oli ka teistsugune moment – nimelt olin teinud internetis broneeringu augustikuuks, sest varasemaid aegu lihtsalt polnud. Kuna sõbrad soovitasid minna kohale ja proovida elavas järjekorras, mis ka osutus väga lihtsaks, siis palusin ametnikul broneering tühistada. Selleks aga küsiti broneeringu numbrit, mida mul käepärast polnud, ja tühistada büroos ei saanudki.

Ometi ütlesin ametnikule täpse päeva ja kellaaja ning tema käes olid minu dokumendid, broneering aga on isikuline – ja ometi ei saadud seda tühistada. Kirjutan sellest seetõttu, et ka e-riik läheb mingil moel ära bürokraatlikuks, kus loevad ainult numbrid.

Need on negatiivsed kogemused, aga kiire teenindamise eest jälle PPA-le suured tänud!”