Arvamusvabadus ERRi moodi

ERR ei anna enam ammugi rahvusringhäälingu mõõtu välja.

Mart Ummelas võtab jutuks selle, kuidas ERR jätkab sündmuste kajastamist nii, nagu see nende ideoloogiale sobiv on.

“Rahvusringhääling on teatavasti avalik-õiguslik institutsioon, mille kohta on olemas eraldi seadus ja mida peaks kontrollima poliitiliselt tasakaalustatud ringhäälingunõukogu. Paraku ei möödu päevagi, kui pean jälle kogema, et tasakaalust eetris pole kohati jälgegi.

Esmaspäevases saates “Uudispluss” (muide, see on minu väljamõeldud saatenimi ajast, kui töötasin veel Vikerraadios) tuli see reljeefselt välja. Saade lõpeb tavaliselt küsimusega raadiokuulajaile, kes saavad esitada oma arvamust kas eetri kaudu või raadio kodulehele kirjutades.

Seekordne küsimus puudutas president Kaljulaidi hinnangut EKREle, mille ta ütles välja USA väljaandele Foreign Policy. Saatejuht Rain Kooli väitis, et intervjuu on antud maikuus. Kas siis enne eurovalimisi? Miks siis nüüd sellega vehkida, kas valitsuse lammutamiseks? Õnneks andis küll Jüri Ratas sellele publikatsioonile tasakaalustatud vastuse, millest nähtub, et valitsus jätkab suures üksmeeles.

Vastusevariantidest kaks tahtsid teada, kas presidendi hinnang oli õigustatud kriitika või koguni EKRE “enda väljendite kasutamine” (?). Üks variant andis võimaluse, et president siiski eksis etiketi vastu ning üks oli selline, mis sai valdava toetuse. 288 vastajast 53% peab Kaljulaidi ütlusi vihakõneks.

Eetrisse helistajate enamik pigem kiitis presidendi hinnangut, ehkki oli ka paar üsna kriitilist väljaütlemist. Seda imelikum oli see, et saatejuht “unustas” hääletuse tulemusi välja ütlemast. Kas see oli teadlik, otsustagu juba kuulajad, ehkki neile, kellel pole internet kättesaadav, võis jääda kuulajaskonna seisukohast üsna vastupidine ettekujutus.”

Kommentaarid