Martin Helme: “Ma ei toeta Rail Balticut, toetan selle projektiraha suunamist Eesti infrastruktuuri arenguks”

Repliik,
- Updated
©UU
Martin Helme

Kui koalitsioon aasta eest kokku tuli, oli üks keerulisemaid kokkuleppe kohti Rail Balticu küsimus. Meie oleks tahtnud selle projekti kohe seisma panna, teised olid veendunud, et on üks hea asi küll. Lõpuks lepiti nii, et kui EL-i osalus väheneb (st meie rahaline panus suureneb), siis “vaadatakse projekt üle”. Seda viimast sõnastust ma loodan, pole vaja tõlkida.

RB peale on praegu juba kulutatud kümneid miljoneid, millest meie omaosalus on olnud enam-vähem 17 protsenti. Seda raha on peamiselt kulutatud planeeringuteks, kaasnevateks projektideks (näiteks uus trammiliin Tallinnas või mõni viadukt suuremas liiklussõlmes) ja loomulikult PR-iks ja palkadeks. Pisut ka maade võõrandamiseks.

Järgneb Google reklaam. Uute uudiste toimetus ei vastuta Google algoritmide poolt personaalselt teile suunatud reklaamide sisu eest. Soovitame usaldada ainult tuntud ja usaldusväärseid kaubamärke.

Suuremaid asju tänaseni ehitatud pole. Üks põhjus on selles, et EL-i järgmine eelarveperiood on alles lahtine, seega on vastuseta küsimus, milline siis saab olema EL-i poolne kaasrahastus.

Kolleeg Taavi Aas esines täna lennuka fraasiga, et mina kaitsvat RB projekti nagu Antante’i läänerinnet. Taavi on valitsuses RB suurim toetaja ja meil on sellest hoolimata väga hea läbisaamine. Antud väide on siiski eksitav.

Mida ma kaitsen, on võimalikult suur rahastamine EL-i vahenditest Eesti eelarvesse. Ja olen alati seisnud suhtluses nii oma Eesti kui Euroopa kolleegidega selle eest, et raha peaks minema mitte RB-le, vaid meie regionaalarengu ning põllumajanduse toetamiseks.

Mida ma samuti võin vähimagi südametunnistuspiinata toetada on RB rahadest tehtavad infrastruktuuriprojektid, mis on kasulikud ja vajalikud meile isegi siis, kui raudteed ennast ei tule kunagi. Näiteks seesama lennujaama trammiliin.

Üldiselt on selliste (üli)suurte projektidega nii, et kui neid täie jõuga kogu aeg ei toeta, siis nad kipuvad ise oma raskuse all kokku vajuma. Seismine nagu Läänerindel võibki olla see, mida vaja.

Martin Helme
rahandusminister

 

 

23 commentsOn Martin Helme: “Ma ei toeta Rail Balticut, toetan selle projektiraha suunamist Eesti infrastruktuuri arenguks”

  • Avatar

    pealkirjas on vaid 4 üleliigset s6na (– “suunamist Eesti infrastruktuuri arenguks”).

  • Avatar
    Elektriinsener

    See on väga nõrk käitumine, et olla uhke selle üle, et petame teistelt Euroopa riikidelt raha välja, et RB asemel mingeid kohaliku tähtsusega asju ehitada nagu trammiliinid. See ei ole ok. Me kritiseerime Kreekat, et teistelt riikidelt raha välja petab, aga nüüd tahame siin sama asja teha ja siis veel EKRE kiidab takka? Otsutage ära, mis erakond te olete.

  • Avatar

    Vaat sellest asjast ma aru ei saa, miks RB paha on?
    Ok, Helmed on öelnud, et nad pole raudtee vastu vaid sellisel kujul tehtava raudtee vastu. Milline see positiivne variant siis oleks?
    *
    Kui möelda Islandi vulkaanipursetele 2010, hiljutisele tropile Poola piiridel, sellele, et Soome, Eesti, Läti, Leedu, Valgevene, Lääne-Ukraina, Lääne-Venemaa peavad Euroopaga ühenduust sisuliselt 1 niidi ehk E67 kaudu, siis kas tõesti ei karju olukord raudteeühenduse järele?
    *
    Kui ühed ütlevad, et Berliin pole see koht kuhu rongiga minna, siis mina ütlen, et just rongiga ma tahaks Berliini minna – õhtul Tallinnas linade vahele ja hommikul Berliini kesklinnas väljuda.
    lennuki peale kulub ca 6-7h vähemalt (2h enne lendu jaama, 2h lendu, 2h lennujaamast linna). Kusjuures koroonaga seoses ennustatakse, et lennujaama protesduurid võivad pikeneda 4 tunnini!?
    *
    Lisaks lennupiletite hinnad – sa kunagi ei tea, mis pilet maksab, rongiga seda jama pole.
    Rongi pole, korralikku autoteed ka pole …
    *
    Mis aga skeptiliseks teeb RB valmimise puhul on see, et isegi Tallinn-Riia (Tartu-Riia) rongi ei saada käima, kuidas siis veel RB-d?

  • Avatar

    Postitasin, kuidas ratas andis oma Facebookis nii Mardile kui Martinile otse lõuga. Kommentaar kustutati ruttu ära. Tsensuur on jõudnud ka siia?!??!

  • Avatar

    Ratas pani nii Mardile kui Martinile otse lõuga :

    Pole tähtis, mis värvi on kass, kui ta hiiri püüab. Minu juhitav valitsus ja kõik selle asjassepuutuvad ministrid töötavad Rail Balticu valmimise nimel, nagu see sai koalitsiooni moodustamise ajal selgelt kokku lepitud. Projekti rahastus ja valmimine on kindlalt Eesti huvides. Kui rahandusminister Euroopa Liidu tulevase pikaajalise eelarve läbirääkimistel neid Eesti positsioone kaitseb, siis polegi selle juures mõnes üksikküsimuses tema enda isiklikud eriarvamused tähtsad.

    Samas pean ma oluliseks, et need valitsusliikmed teeksidki päriselt tööd ja pingutaksid eesmärkide nimel, milles me oleme kokku leppinud. Selle asemel, et tuult tallata ja veskitega võidelda ning ühiselt kokku lepitud kohustusi hetke ajel kahtluse alla panna. Nii annavad nad ainult tarbetut lisatööd kõigile oma ametikaaslastele ning paljudele pühendunud inimestele, kes koalitsioonileppe elluviimise ja Eesti parimate huvide nimel iga päev tööd teevad.”

    Kaua me seda peaministrit talume ah? LGBT raha ikka liigub ja muud sigadused ka. Ratas tuleb veel ekret tümitama.

  • Avatar

    Õige mõtlemine hr Martin, meil (enamusel) pole seda raudteed vaja. Selle rahaga võiks midagi muud vajalikku ära teha.

    • Avatar

      Mõtlemisest on üksi vähe.Näib, et Martin võib mõelda või Keskerakonna kaotamisest, kuid kui Sm.ratas vihjab, et valitsust saab moodustada ilma EKRE-ta, jääbki Martin ainult mõtlema, reilpeldik aga ehitab, raiskab raha ja hävitab eesti loodust.Kelle huvides ikkagi?

    • Avatar
      Reino Lõhmus

      Millisest enamusest te räägite. Miks on see raudtee siis saatanast küsin ma teie käest. Praegu ehitatakse Tallinn-Tartut läbi soode ja ei ole nurinat, aga raudteega käib üks halamine. Ja see mida Helme välja ütles, et teeme nende rahade eest trammiliini ja raudteed ei tee see on inimestele täieliku udu ajamine, sest kui meetmest saadud raha ei kasutata projekti elluviimiseks siis tuleb raha tagasi maksta. Seega varuge aega ja kannatust, küll Helme teavitab teid, et ehitame ikka raudtee. Tänaseni jääb mulle arusaamatuks miks võideldakse asja vastu mis tuleb poolmuidu kätte ja elavdab majandust. Isiklikult oleks väga rahul kui ma saaks taotleda oma teejupi ehituseks raha EU-st ja maksma läheb see ainult 17% turuhinnast, kas Teie ei tahaks.

  • Avatar

    Siin eeltänitajatele uurige välja kus tuleb sõna idioot algne tähendus, seepeale vaadake peeglisse enne kui tulete siia komme pommima!

  • Avatar

    siht07@hot.ee
    Korralik raudtee Pärnusse ja Riiga pole paha asi,aga selle ehitamiseks ei tohi ära rikkuda metsa,põllumaad ja maapõue.Kahju loodusele oleks palju väikesem kui pisut õgvendada ja laiendada olemasolevat trassi.Arvan,et Martin ei tohiks niipalju kelkida,kuidas ta valitsuses projekti saboteerib.Pigem peaks pidurdamiseks kaudseid võimalusi otsima.Üks võimalus on arvutada välja see majanduslik kahju,mis RB loodusele teeb.See peaks olema keskkonnaministri rida.Paistab,et see EKRE minister on ametkonna mõju all ega hoia ühtset poliitilist suunda.Võibolla peaks ministrit vahetama?

    • Avatar

      Õige mõttekäik!

    • Avatar

      Aga kuidas on nende 2+2 maanteedega, millest Helmed nii suure vaimustusega räägivad? Kas need ei riku metsa, põllumaad, maapõue? Ei lõika Eestimaad risti ja pikuti tükkideks nii loomadele kui ka inimestele? Ja seda kõike selleks, et liiklushuligaanidel oleks mõnusam kihutada?

      Miks peaks üldsegi olemasoleva trassi õgvendamine ja laiendamine loodust vähem kahjustama? Tulemus oleks ikka sama mis RB, ainult käänulisema trassi tõttu pikem?

  • Avatar

    “Pisut ka maade võõrandamiseks.”

    EKRE parempoolse erakonnane peaks seisma alloodivalduste ehk pärisvalduste sisseseadmise eest. Ehk siis et maa, mille sa endale ostnud oled, on päriselt sinu oma. Allood tähendab pärisomandis olevat maavaldust, mida omanik võib piiramatult käsutada. Ehitab sinna, mida tahab, riigil pole õigust ehitusluba nõuda. Kui tal on seal näiteks mets, siis teeb selle metsaga, mida tahab. Kui ta oma maa peal jahti pidada tahab, siis tal pole jahiluba vaja jne. Loomulikult puudub maamaks. Paljud inimesed ei tea, aga see maa, mida nad enda omaks peavad, pole nende oma. See on riigi maa. Omanik lihtsalt liisib seda riigilt, liisingumakseks on maamaks. Kui riik tahab, siis võtab selle ära. Ja kui kompensatsioon ei sobi, siis võetakse vägisi käest ära. Kui on välja kuulutatud eriolukord, siis ei pea koguni kompensatsiooni pakkuma. Seni viimased alloodid jagati USA-s Nevada osariigis aastatel 1998-2005.

  • Avatar

    Kes usub Reformierakonda, kes usub sotse, kes Isamaad… mina usun EKREt. Nii lihtne see ongi. Vaata, kuidas tahad, ma ei näe seal Eesti mahamüümist ei EL-le , ei kellelegi teisele. Muu on ka oluline, aga nn tehniline küsimus.

    • Avatar

      Unustasin lisada, et kõige olulisem selle asja juures on loogiline mõtlemine Eestimaa ja eestluse kasuks ning seda näen ainult EKREs.

  • Avatar

    Rongiühendust on ikkagi Eestist välja karjuvalt vaja. Võetagu siis kätte Pärnu kaudu Riia liini taastamine.
    Praegu on Eesti nagu saareriik. Häda korral pääseb siit välja ainult autoga, üksi sõites on see ettevõtmine julm.
    Lennukit mitte pakkuda, see on lausa brutaalne vintsutus.

  • Avatar

    Mida ma samuti võin vähimagi südametunnistuspiinata toetada on RB rahadest tehtavad infrastruktuuriprojektid, mis on kasulikud ja vajalikud meile… isegi siis, kui raudteed ennast ei tule kunagi… Näiteks seesama lennujaama trammiliin.

    Nii et M.Helme ei tea, kas see rpeldik tuleb või mitte, rohkem nagu tuleb???

  • Avatar

    Aga VEB Fond? – kas selle salastamist nõuab Brüssel või koalitsioonikaaslased või mõlemad?

  • Avatar

    Ühesõnaga te ei saa ise ka enam aru, mis poliitikat te ajate 🙂

    • Avatar
      Laulev revolutsioon

      Poliitika on praegu sama mis murangulisel 1989 aastal kui Keskuse jaoks tuli ühte juttu rääkida aga omadele teist juttu.

    • Avatar

      Impeeriumi terviklikkuse, laienemise, tagamiseks, mässavatesse provintsidesse leegionite ja kolonistide saatmise jaoks on
      kiirete ühendusteede ehitamine impeeriumi-ühiskatla provintside kontrolli all hoidmiseks vajalik ettevõtmine. Nii toimisid Vana-Rooma impeerium, 3. Saksa Reich jne.

Lisa kommentaar:

Your email address will not be published.

Tähelepanu!

Kuna küberrünnakud aina sagenevad ning Facebook ei ole spämmi tõkestamiseks juba pika aja jooksul midagi ette võtnud, siis olime sunnitud Facebooki kaudu artiklite kommenteerimist piirama.

Anonüümse kommentaari lisamise võimaluse jätsime avatuks.

Täname teid jätkuva toe ja mõistmise eest!
Uute uudiste toimetus.

Mobile Sliding Menu

Uute Uudiste väljaandja on Eesti Konservatiivne Rahvaerakond. Uued Uudised peavad oluliseks sõnavabadust. See tähendab, et Uutes Uudistes avaldatud seisukohad ei pruugi ühtida Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna seisukohtadega.
Kontakt: info@uueduudised.ee | Kasutamistingimused