Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Rohepööre ei tohi praegust majandust asendada, vaid peab sellega koos jätkama

-
28.12.2021
Prantslaste tekitatud segadus põlevkivi- ja kivisöetehnoloogia vahel muutus Delfis Vene provokatsiooniks. Pilt on illustratiivne.
© Uued Uudised

Sotsiaalmeedias arutletakse rohepöörde üle, mis kipub võtma sama suunda, mis omal ajal Gorbatšovi kuiv seadus.

“Allar Jõks ja Mihkel Kunnus arvavad käsikäes ja ühtmoodi: “Üks kultuurisemiootika alusteese on tõdemus, et evolutsioonis peaks uued ilmingud asuma varasemate KÕRVALE, mitte ASEMELE” (Kunnus).

Ehk siis – rohelahendused ja nutimajandus peaks asuma toetama ja rikastama senist tööstust, tootmist, energeetikat jm elusolemise nimel majandamist, mitte sellel kirvega jalgu alt ära lööma, nagu nõuavad rohe-hüsteerikud jms -aktivistid. Ehk nagu Allar Jõks vahedalt sõnastab: “Kliimareformi ellu viies tuleb tagada õigusselgus ja kavandatavate abinõude proportsionaalsus.”

Teisisõnu peab rohepööre olema sotsiaalselt ja majanduslikult tasakaalustatud ning negatiivsed mõjud ei võiks ületada eesmärgiks vajalikku taset. Ja ebaproportsionaalsete mõjude eest peaks igaüks kaitstud olema. Selleks et rohepööre ei tabaks tarbijat sama ootamatult kui energiahindade tõus, tuleb kliimapöördega kaasnevaid mõjusid hinnata.

Stockholmi keskkonnainstituudi Tallinna keskuse 2019. a tehtud Eesti kliimaambitsiooni tõstmise võimaluste analüüsis on kliimareformi mõjude kontekstis märgitud, et SKP arvestuses mõju suhtarvuna Eesti SKP-sse ei ole justkui väga suur – vähenemine kõigest u 10%!

Halloooo, kuidas läheb 2023. aasta Riigikogu valimistel erakonnal, kelle arvates on rahvusliku rikkuse 10% vähenemine „väike” hind rohepöörde tarvis? See ongi põhjus, miks Rohelistel jm sarnastel pressingu-põhistel erakondadel ei õnnestu loodetavasti iial mudaliigast kõrgemale tõusta.

Kliimapaketi mõjuanalüüs ei anna vastust lihtsatele küsimustele: palju hakkab maksma elekter, lennupilet Brüsselisse, autosõit Tartusse või keskmise korteri kütmine jaanuaris? Kui neile küsimustele vastuseid ei ole, on vastutustundetu hakata sulgema elektrijaamu või keelustama sisepõlemismootoriga autosid ja puuküttega ahjusid.

Kuivõrd kõik põhiõiguste seisukohast olulisemad küsimused tuleb lahendada Riigikogus, peaksid Eesti kliimaambitsioon, tähtajad, üleminekutingimused, VASTUTAJAD olema seadusega sätestatud. Nagu ka leevendusmeetmed enim kannatanud isikutele, sh kohalikele omavalitsustele, maksutulu vähenemise, tühjenevate linnade ja muude sotsiaalmuredega tegelemiseks. MOTT. Targad mehed Allar ja Mihkel on rääkinud, poliitikutel on aeg mõtlema hakata.”

Tarmo Michael Riismaa