EKRE-s on oma Kristlaste Ühendus ja väga palju kristlasi, kes aga ei toeta Annika Laatsi kombel omasooiharaid ega pese paavsti kombel pagulaste jalgu – nad on Piiblist lugu pidavad kristlased.
EKRE Kristlaste Ühenduse aseesimees Eda Rüütel arutleb täna poliitikas toimuva üle kristlase pilguga ja Piiblit appi võttes – see on lugemist väärt.
“Jeesus kõnetas inimesi ikka ootamatutel hetkedel ja kõneles kohati justkui ka uskumatuid asju. Nii oli see ka Samaaria naisega, kes tuli allikale vee järele.
Sellistel ainukordsetel kohtumistel, kus üldiselt võib arvata, et enam hiljem kunagi ei kohtuta, räägitakse kas väga olulisi või vastupidi täiesti mõttetuid jutte. Näiteks ilmast. Jeesuse puhul kehtis pigem see esimene variant, kuna ta hoolis inimestest ja selle läbi puudutas neid. Ja teine kord isegi nii sügavalt, et ta sai kaela vihavaenlased, aga ka kuni surmani järgijaid. Ka Samaaria naisest sai Jeesuse järgija, sest ta oli tema kohta kõnelenud kõike tõtt teda varem tundmata.
Tõtt! Tõejärgne ühiskonda ei armasta tõtt raasugi. Ta enne blokib su ära, kui üldse tõega tegemist teeb. Tõde võib haiget teha, tõde võib olla valus kuulata, kuid ilma tõeta pole vabadust ja õiget kohtumõistmist. Ilma selleta on ehk ajuvabadus ja kestev hirm teadmata põhjusel. Isegi heaoluühiskonnas. Imelik, et just tõde on välja tõrjutud ja põlu alla pandud.
Kuid kes saab sind süüdistada ja hukka mõista, kui su süda sind hukka ei mõista – kui tõde sind süüdi ei tunnista? Mitte keegi! Sa võid vanglaski valesüüdistuse tõttu oma südames siiski vaba olla. Tõde ei muuda ega kõiguta miski. Tema viletsus on seetõttu ajutine. Seda ajani, kui keegi ta üles korjab ja esitleb. Ja täna püüab EKREgi õigluse ja tõe võimalikkust presenteerida.
Naine kaevu ääres sai ühel hetkel äkki aru, et oli elanud valesti ja aimas tõde. Et Jumalat tuleb austada ühel või teisel viisil. Ja Jeesus ütlebki kuidas: „Tund tuleb ja on juba käes, et tõelised kummardajad kummardavad Jumalat vaimus ja tões; sest Isa otsib neid, kes teda nõnda kummardavad“. Ja naine teadis, mida peab tegema. Tema elu oli reaalselt muudetud.
Jüngritele viimsel kohtumisel antud sõnad olid, et „See tuleb teile kasuks, et ma lähen ära. Sest siis tuleb teie juurde õpetaja ja juhataja, trööstija Püha Vaim. Tema toob maailmale selguse patu, õiguse ja kohtu kohta. Patu kohta, et nad ei usu minusse; õiguse kohta, et ma lähen Isa juurde; ja kohtu kohta, et selle maailma vürsti üle on kohus mõistetud.“ Tema tulek toob selguse kõige tõe kohta!
Nendel mõlemal olulisel hetkel viidatakse Jumala vaimule ja ta tegevusele maailmas. Kelleta inimene on abitu tõe ja vale, hea ja kurja vahel vahet tegema. Meie omast jõust ei suuda, ega polegi suutnud maailmale selgeks teha, miks on homoseksuaalsus, globalism, liberalism ja muud valed. On inimesi, kes sellest lihtsalt aru ei saagi, kui Püha Vaim seda inimestele ei avaks.
Me isegi ei mõista, kui meile seda ei antaks ülevalt mõista. Kui meile ei antaks, poleks ka meil midagi jagada. Seega Püha Vaimu kättesaadavus ja ligiolu on üliolulised. Me teame, et teda on võimalik kuni ta lahkumiseni kurvastada ja pahandada. Ja ollagi jumalikust aust maha jäetud. Mida inimene teeb ilma ta vaimuta? Seda võime isegi ehk juba oma kogemustest aimata. Kristliku pärandiga Euroopa saatusest ka järeldada.
Toimuks see kõik vaid ilma takistusteta! Euroopasse on saadetud rebased ja nende sabad on põlema süüdatud. Ja nüüd võib lõkkele süttida kõik, kuhu nad sisse lipsavad ja millega kokku puutuvad. Nagu kunagise kohtumõistja Simsoni käe läbi juhtus valelike vilistidega nende pettuse tõttu.
Pettuste ja valede tõttu on ka meie rahvale saanud osaks kannatused, mida kirjeldab nutulaulude autor kui põhjatumat häda. “Kus me pärisosa on läinud võõraile ja me kojad muulastele, orjad valitsevad meid. Vett juuakse raha eest, riskide all valmib leib. Ei ole õnne noorele naisele, õnnetus on noormehe osa – kroon on langenud me peast. Süda on jäänud haigeks ja meel pimedaks nende asjade pärast”.
Me peame aegsasti kinni pidama rebased – kõik varjatu ja avalik kaval ja kuri, mis on Jumalale vastuvõtmatu- , kes me töö ja vaeva rikkuda või sootuks hävitada võivad. Ja kui nad on ka juba tulest süüdatud, siis tulest ei pääse keegi ega jää püsima miski. EKRE-l on täna võimalus võita kõik. Ja on oht kaotada seejärel kõik tänu rebastele. Rebastele, kelle nunnu välimus nende tegeliku kahju võib ära petta.
Seepärast vaadake, keda te tegelikult valimisnimekirjadesse paigutate ja mis väärtusi tegelikult ühes nendega toetama hakkate ja kellede seast rahvas valimispäeval valima peab? Milline vastutusrikas ülesanne on lihtliikmele seatud – valida need õiged ja usaldusväärsed selliselt, et see usaldus ka peale valimisi kestma jääks!
Kahetsusväärselt on senised Isamaa valijad saanud pettuse osalisteks. Nad on valinud Isamaa, aga saanud sotsid ja reformarid ning kommunistid. Niisama on juhtunud ka Keskerakonnaga, kes kõigist oma lubadustest võttis nõuks taganeda. Ja nüüd õudu tekitava kommunistliku pilvena päikest varjutab.
Analoogset järjekordset valimispettust Eesti tõenäoliselt üle ei elaks. Seepärast olgem valvsad ja valigem südame ja mõistuse vahel õiget harmooniat otsides, sest tagajärgede pärast vastutame me ühel hetkel rahvana kõik. “Nii võtke kinni rebased, kes rikuvad viinamägesid, sest meie viinamäed õitsevad.” Elagu EKRE!”