Uued Uudised

EKRE fraktsioon tegi valitsusele ettepaneku lõpetada mõttetu raha raiskamine ja loobuda Rail Balticu projektist

Raudtee

raudtee, elron, rong, transport, Rakvere raudtee perroon

Riigikogu liige Rain Epler esitas täna Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna fraktsiooni nimel Vabariigi Valitsusele otsuse eelnõu ettepanekuga loobuda Rail Balticu projekti elluviimisest Eestis ja astuda välja kõikidest projektiga seonduvatest rahvusvahelistest lepingutest.

Rail Balticu projekt on muutunud märkimisväärselt kallimaks võrreldes algsete prognoosidega, suurendades sellega põhjendamatult Eesti maksumaksjate kanda jäävat koormust.

Samuti on ilmne, et projekt ei valmi õigeks tähtajaks ning ei tasu isegi sotsiaalmajanduslikku aspekti arvestades ennast kunagi ära.

Lisaks tuleb arvestada üha selgemaks muutuvat asjaolu, et Rail Balticu kaudu ei pruugi kunagi tekkida algselt lubatud kujul otseühendust Lääne-Euroopa raudteevõrgustikuga. Ilma kindla ühenduseta Euroopaga muutub projekt regionaalseks taristuks, mis ei ole strateegiliselt ega majanduslikult mõttekas.

Tänases olukorras ei ole põhjendatud jätkata sedavõrd kuluka ettevõtmisega, mille elluviimine on majanduslikus vaates ebamõistlikult riskantne.

Rain Epler meenutas otsuse eelnõu üle andes esmaspäevast Riigikogu korruptsioonivastase erikomisjoni istungit, kus arutati Rail Balticuga seonduvat, tuues esile mõned aspektid.

„Esiteks saime teada, et lätlastel ei ole ühtegi projekti, suurem jagu maid on omandamata ja pole ka arusaamist, kust tuleb rahastus, et Riiast põhja poole raudteelõik ehitada. Saime ka meie poole pealt teada, et tegelikult niimoodi üsna avatult räägitaksegi mitte kiirest raudteest Euroopasse, vaid sellisest aeglasemast raudteest Häädemeestele,“ märkis Epler.

Kui ta oli tõstatanud seal küsimuse, et kas meil on ka mingi risk seoses sellega, kui mõnes muus riigis midagi tegemata jääb õigeaegselt ja vastupidi, siis ütles Kliimaministeeriumi ametnik talle silma vaadates, et ei, nemad selliseid riske ei näe. Kui ta oli lõpetanud, võttis sõna Lätist külla tulnud Rail Balticu uurimiskomisjoni esimees, kes ütles, et jah, sellised riskid on, ja näitas seda dokumentaalselt. Selle järel võttis sõna ka meie Riigikontrolli esindaja, kes ütles, et nemadki on teinud analüüsi advokaadibüroo kaasabil ning samutio nägid riske.

Epler: „See võib-olla mõnes mõttes on natukene isegi naljakas, aga tegelikult on see ikkagi kurb – Kliimaministeeriumi ametnik avaldas arvamust, et tegelikult on hea, kui rongid Häädemeesteni sõidavad, siis ei lähe rööpad rooste. Ühesõnaga, me oleme jõudnud sellest kiirest rahvusvahelisest raudteest kalli kohaliku raudteeni ja seal ei ole ka kindlust, et see valmis saab.“

 

Exit mobile version