Uued Uudised

Elektriauto avalik laadimisteenus on Eestis üks Euroopa kallimaid

Tulenevalt auto mudelist ja aku võimsusest võib Eestis elektriauto laadimine avalikus laadimisjaamas maksma minna mitu korda rohkem kui teistes Euroopa riikides.

Euroopa Komisjoni alternatiivkütustele keskenduva veebilehe andmete järgi tuleb Eestis näiteks elektriauto Nissan Leafi laadimise eest avalikes laadimispunktides maksta keskmiselt circa 11 eurot, et autoga saaks sõita 100 kilomeetrit. Võrdluseks – Soomes maksab sama automudeli laadimine samaks distantsiks keskmiselt veidi üle viie euro, Saksamaal ligi kümme eurot ning Prantsusmaal ligi kaheksa eurot. Eestist kallim on Nissan Leafi laadimine vaid Norras ja Sloveenias.

Laadimishinna määravad taristu haldajad. Eestis on suurim avalik elektriautode laadimisvõrk praegu Enefit Voltil, võrgus on 221 laadijat.

Enefit Eesti turu e-mobiilsuse juht Viljar Kont rääkis, et laadimispunkti elektrihinna moodustavad mitmed komponendid. Esimeseks neist on üleüldine elektrihind Eestis, mis Skandinaaviaga võrreldes on kallim. Kui lisada ka turu suurus ja investeeringu kulu – elektrivõrguga liitumine, laadija paigaldamine ja selle hooldamine – muutub avaliku laadimispunkti elektrihind turuhinnast kallimakski.

Kuidas aga kallis laadimispunkti hind läheb kokku Eesti rohepöörde mõtetega?

Kliimaministeeriumist vastati ERR-ile, et Eesti riik ja Euroopa Liit toetavad ettevõtteid laadimistaristu rajamisel, et laadimistaristu haldajad saaksid hindu võimalikult madalal hoida.

 

Allikas: ERR

Exit mobile version