Uued Uudised

Erialaliidud lasevad taas valitsuse automaksuplaanid auklikuks

Valetajate valitsuse plaan kehtestada automaks on juba saanud tugevat kriitikat kogu ühiskonnalt ning sel nädalal tuletatakse talle taas seda tagasiside korras meelde.

BNS vahendab: “Autode Müügi ja Teenindusettevõtete Eesti Liit (AMTEL) ei poolda mootorsõidukimaksu kehtestamist praeguses eelnõus esitatud viisil ning leiab, et selles sõnastuses rikub eelnõu põhiseaduses sätestatud omandi põhiõigust ja proportsionaalsuse põhimõtet.

AMTEL-i tegevjuht Meelis Telliskivi selgitab rahandusministeeriumile saadetud kirjas, et eraisikute omandile kehtestatav keskkonnamaks ei ole kehtestatud riigi enese poolt sedastatud peamisel eesmärgil – keskkonnakaitse – ning ei ole seetõttu sobiv, vajalik ja mõõdukas ka proportsionaalsuse testi kontekstis.”

Eesti Kaubandus-Tööstuskoda kirjutas rahandusministeeriumile, et ei toeta praeguses majanduslanguse olukorras ühegi uue maksu, sealhulgas mootorsõidukimaksu kehtestamist. Kaubanduskoda mõistab, et mootorsõidukimaksu kehtestamise üks oluline eesmärk on suurendada riigieelarve tulusid, mis on seotud sooviga liikuda riigieelarve tasakaalu poole, kuid see eesmärk ei tohi olla ülimuslik ega tugineda püüetele koguda rohkem maksutulu läbi uute maksude kehtestamise.

„Uue maksu kehtestamine vähendaks ettevõtete konkurentsivõimet ega aitaks kuidagi välja tulla majanduslangusest. Praeguses majanduslanguse ja julgeolekukriisi olukorras võib eelarvetasakaalu poole liikuda ka aeglasemas tempos, mis oleks ühiskonnale jõukohasem. Hetkel peaks riigieelarve tasakaalust olema riigi jaoks olulisem prioriteet ettevõtluskeskkonna konkurentsivõime parandamine või vähemalt selle säilitamine, kuid mootorsõidukimaksu kehtestamine töötab sellele eesmärgile vastu,“ toonitas Eesti Kaubandus-Tööstuskoja peadirektor Mait Palts.

Eesti Transpordikütuste Ühingu hinnangul võib mootorsõidukimaksu eelnõu kavatsus maksustada vanemaid sõidukeid madalamalt endaga kaasa tuua just saastavamate sõidukite nõudluse kasvu, mis oleks vastuolus seaduse eesmärgiga.

Eesti tänases majandusolukorras ei ole pöördujate sõnul mõistlik eeldada, et inimesed hakkaksid sõidukite soetamisel valima säästvamaid sõidukeid, näiteks elektrilisõidukeid, kuivõrd need on suuremale osale Eesti elanikele finantsiliselt kättesaamatud.

Eesti Gaasiliit saatis rahandusministeeriumile pöördumise, milles leiab, et mootorsõidukimaksu eelnõu ei võta arvesse gaasisõidukite kasutamisest tulenevat positiivset keskkonnaaspekti, mistõttu jääks gaasi tarbimine transpordis samale tasemele ja uusi sõidukeid enam ei soetataks.

Liit leiab oma kirjas, et praegune eelnõu gaasisõidukite maksustamisel on vastuolus valitsuse seisukohtadega, läbi mille on Eesti riik proovinud Euroopa Liidu (EL) otsustusprotsessides leida võimalusi biometaani kasutamisega transpordis.

Nagu näha, pole mitte keegi valitsuse automaksuplaanidega nõus, sest need on auklikud ega lahenda eriti midagi. Ometi surutakse äärmiselt ebapopulaarset ja samas mõttetut maksu kõigile peale.

Uued Uudised

Exit mobile version