Uued Uudised

Kaebus tarbijakaitsele: kliimaministeeriumi reklaam rikub seadust

Riigikogu liige ja Vinni vallavolikogu esimees Evelin Poolamets (EKRE) esitas kaebuse Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ametile (TTJA) Kliimaministeeriumi tellitud välireklaami kohta, mis peaksid kohalikke elanikke veenma, et tuulepargid ei mõjuta nende igapäevaelu.

Reklaam kannab Euroopa Liidu ja Kliimaministeeriumi logosid ning kujutab meest traktori ees koos visuaaliga, kus lind roojab masina peale. Pealkiri reklaamil on järgmine: „Linnud lasevad ikka traktori täis“ „Tuulepark kodu kõrval pole midagi muutnud.“ – Raimond, Salmelt

Poolamets toob kaebuses välja reklaamiseaduse rikkumised:

1. § 4 lõige 1 – Eksitav reklaam

Reklaami sõnum jätab mulje, et tuulepargid ei avalda inimeste elukeskkonnale mingit mõju. Tegelikkuses sõltub mõju tuulikute kõrgusest, kaugusest, müratasemest ja muust keskkonnamõjust, mida on tunnistanud ka teadusuuringud.

Salme tuulepark ei ole sarnane nende projektidega, mida kavandatakse Vinni valda, kus planeeritakse tuuliku kõrguseks 300 m, seega on tegemist avalikkust eksitava üldistusega.

2. § 3 lõige 4 – Reklaam ei tohi olla vastuolus heade kommetega

Reklaami kujundus, kus lind „laseb täis“ traktori ja sellele järgneb vulgaarne sõnastus, on selgelt labane ja avalikus ruumis sobimatu. See naeruvääristab maaelanikke ja ei ole kohane riigiasutusele.

3. Reklaam ei ole saanud Vinni vallalt kooskõlastust ja on paigaldatud ebaseaduslikult.

Ühtlasi palub Poolamets TTJA-l:

1. Algatada järelevalvemenetlus nimetatud reklaami osas;

2. Kontrollida, kas reklaam on kooskõlas reklaamiseaduse sätetega;

3. Nõuda eksitava või heade kommetega vastuolus oleva reklaami eemaldamist või muutmist;

4. Informeerida mind menetluse tulemustest

Näiteks Vinni vald pole sellise reklaami paigutamiseks oma maale luba andnud, kuid näiteks Pajustis on see üleval, samuti ka Väike-Maarjas ja mujal. Samasuguseid reklaame on paigutatud üle Eesti ning see on kohalikes inimestes tekitanud vastumeelsust, sest on muu hulgas ka eksitava ja solvava sisuga. Mõnel pool on asunud ministeerium neid rekkaame maha võtma.

Tuuleparkide ehitamist reklaamiv plakatikampaania läks maksma 47 000 eurot maksumaksja raha.

Exit mobile version