Uued Uudised

Karilaid ja Põlluaas soovivad parvlaevahankes kriminaalmenetlust

Riigikogu Tallinna Sadama uurimiskomisjoni liikmed Jaanus Karilaid ja Henn Põlluaas tegid komisjoni materjalide põhjal avalduse politseisse kriminaalmenetluse algatamiseks seoses parvalaeva riigihankemenetlusega.

“Uurimiskomisjonis välja tulnud andmete põhjal on alust arvata, et parvlaevahange viidi läbi poliitilise tellimusena kuna eraettevõtja ei rahastanud piisavalt reformierakonda ja sotsiaaldemokraatlikku erakonda esindavaid isikuid,” teatasid Karilaid ja Põlluaas.

“Tallinna Sadama nõukogu materjalide, ärakuulamiste ja avalike andmete põhjal võib väita, et parvlaevahankesse mindi teadlikult hanget rikkudes. Ebaõiglane on süüdistada Tallinna Sadama korruptsiooniskandaalis ainult Sadama juhatuse liiget reformierakondlast Allan Kiili,” ütlevad nad.

Praeguse operaatori ärilisi andmeid lekitati Karilaidi ja Põlluaasa sõnul teadlikult Tallinna Sadamale kellegi poolt, seega on suuremahulises korruptsiooniskandaalis mitmeid osapooli ning see sai toimuda ainult teatud poliitikute teadmisel ja heakskiidul.

Kuriteokaebus esitati kriminaalmenetluse alustamiseks karidusseaduse paragrahv 300 tunnustel seoses majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi poolt Rohuküla-Heltermaa ja Kuivastu-Virtsu parvlaevaliinidel vedaja leidmiseks läbiviidud hankemenetlusega.

“MKM-i läbiviidud mandri ja suursaarte vahelise parvlaevade opereerimisteenuse hankes on rikutud riigihangete teostamise nõudeid ning antud menetluses osalejale AS-i Tallinna Sadam tütarettevõtjatele OÜ TS Shipping ja OÜ TS Laevad eelis,” seisab kirjas.

“MKM soovis riigihangete seadust rikkudes sõlmida hankelepingut TS-iga, jättes üksnes näiliselt mulje avatud konkurentsist. Kuna TS-iga otselepingu sõlmimine oli välistatud seoses asjaoluga, et tegemist oleks olnud keelatud riigiabiga, siis osalesid hankemenetluses TS-i asemel formaalselt TS-i tütarettevõtjad, et ebaseaduslike eeliste loomine ei oleks liialt läbinähtav,” märgivad Karilaid ja Põlluas.

Nende hinnangul olid MKM-i kehtestatud hanketingimused teadlikult sellised, et eelistasid põhjendamatult TS-i ning sellised tingimused olid õigusvastased.

“MKM oli ühest küljest hankija ning samaaegselt TS-i tütarettevõtjate kaudu ka pakkuja, või vähemalt pakkuja nimel otsuseid vastu võtnud isik, kellega hankija läbi rääkis ning kelle pakkumus ka edukaks tunnistati,” märgivad nad.

Karistusseadus näeb antud paragrahvis ette rahatrahvi või aastase reaalse vanglakaristuse.

BNS

FOTO: PM/Scanpix – Tallinna Sadam, Tallinn, 11.12.2014 Tallinna Sadama pressikonverents saarte parvlaevaliikluse hanke teemal

Exit mobile version