Kui seni on olnud arusaam, et valitsejad seisavad inimeste heaolu eest ning teevad kõik selleks, et keskkond kodanikele võimalikult elamiskõlblikuna hoida, siis Tallinnas käivad asjad vastupidi.
Tallinna linnavalitsuses kultiveerib kastirattast fanaatikust abilinnapea Peeter Pärtel Pere (Reformierakond) mõtet ühistranspordi kasutamist tõsta ja autodele mõeldud sõiduradade arvu vähendada.
Pakutakse välja, et Tallinna põhitänavatele polegi rohkem vaja kui 1+1 sõidurada ja piirkiiruseks 30-40 km/h.
Tallinna linnakeskuse ligipääsetavuse uuringu kohaselt võiks 2035. aastaks Tallinna elanikud 70 protsenti oma igapäevastest liikumistest teha ühistranspordiga, rattaga või jalgsi. Ühistranspordiradade prioritiseerimiseks peaks aga autodele mõeldud sõiduradu vähendama.
On ilmselge, et sõiduradade ja piirkiiruse vähendamine tekitab ummikuid juurde, kuigi ei Pere ega uuringu projektijuht Marek Rannala seda ei usu. Vastupidi.
„Kui me ehitame rohkem ühistranspordiradu, trammiteid, ka rattateid ja kõnniteid, siis meil on paremad liikumistingimused, suurem läbilaskevõime, inimeste läbilaskevõime. Ning me teame – me ei pea arvama, me ei pea pakkuma, vaid me teame andmetele tuginedes –, et niimoodi me saamegi ummikuid vähendada,” rääkis Pere kes juhiks mitte Tallinna linna, vaid tagurpidi-Antslat.
“See paradoks on ka täiesti uuritud ja olemas, et kui on vähem võimalusi, sul on teised võimalused ka liikumiseks, siis inimestel kaob huvi autoga liikumise vastu,” toetas teda Rannala.
Kas sellist plaani lähitulevikus Tallinnas ka teostama hakatakse, ei ole õnneks veel kindel.
Pole ka juttu, kui palju see absurdne ümberkorraldus maksma läheks.