Juba aastaid torkavad Tallinnas silma arvukad majade ehitusplatsid ning Harjumaal ehitatavad teelõigud, nüüd on Reformierakonna kirvetöö ka sinna jõudmas.
ERR vahendab: “Ehitajad ja eriti teedeehitajad aga arvavad lähiaastate riiklike investeeringute plaane vaadates, et peavad hakkama oma tegevust koomale tõmbama ja inimesi koondama. Varasemad lennukad kavad jäävad ootele ja asfalditehased seisma, kuna nende toodangut pole kuhugi panna.
“Investeeringud teehoidu vähenevad märkimisväärselt sealjuures. Kui aastal 2023 oli rahastus üle 200 miljoni euro, siis nüüd saab see rahastus olema natuke üle 160 miljoni euro ehk ligi 20-protsendiline langus, mis paneb turul tegutsevad ettevõtted väga keerulisse olukorda,” tõdes TREV-2 juhataja Sven Pertens.
TREV-2 varasemast 400 töötajast on Pertensi sõnul praegu alles umbes 270 ja ilmselt kahaneb see arv järgmiseks aastaks veelgi.”
ERR jätkab: “Jahenevale ehitussektorile pakub riigieelarve pisut leevendust kaitseinvesteeringute ja Rail Balticu ehituse kaudu, millest viimane peaks saama üle 200 miljoni.” Tegu on jälle tüüpilise reformierakondliku valega, sest Postimees kirjutab: “Kuigi Rail Balticu põhitrassi esimeste lõikude ehitus Eestis algab järgmisel aastal, ähvardab megaprojekt kujuneda sedavõrd kalliks, et säärast raha pole võtta isegi Euroopa maksumaksja rahakotist.”
“Üldine majandusolukord peegeldub ka ehitussektoris, kus töö käib praegu põhiliselt vanade projektide lõpetamisel.” See konstanteering näitab ehitusbuumi reformierakondlikku kõrisulgemist.
Paratamatult tekib ka küsimus, kuhu lähevad ehitusplatsidelt need ukrainlased, usbekid, moldovalased ja tuhanded teised odavtöölised, keda ettevõtjad on Reformierakonna algatusel siia vedanud?
Uued Uudised