Andres Raid Nordica teemal: Quo usque tandem abutere, Catilina, patientia nostra?

Majandus,
- Updated
©Uued Uudised
Erinevate lennufirmade lennukid Tallinna lennujaamas. Pilt on illustratiivne.

See on hea küsimus, mille Marcus Tullius Cicero esitas tükk aega tagasi. Tõlkes võiks see olla nii – kui kaua veel, Catilina, paned sa meie kannatust proovile?

Meie kontekstis võiks Catilina asendada Nordicaga, kuhu on nagu mutimullaauku tänaseks midagi vastu saamata visatud kaugelt üle 200 miljoni rahva raha. Tõsi – mööndusega. Saanud pole seesama rahvas, kes selle dionüüsia siiani tõrkumata kinni maksnud, kindlustades asjaosalistele enam kui korraliku äraelamise.

Järgneb Google reklaam. Uute uudiste toimetus ei vastuta Google algoritmide poolt personaalselt teile suunatud reklaamide sisu eest. Soovitame usaldada ainult tuntud ja usaldusväärseid kaubamärke.

Meie senised prognoosid on aastate lõikes (Nordica sünnihetkest alates) täitunud 100 %-liselt. Praeguseks on lood sellised, et ilmselt enne sügist nad lennata ei saagi, sest Amadeusiga (tsentraliseeritud reserveerimise süsteem) liitumine võtab aega. Nii kõlas see ka „suures“ ajakirjanduses, mis on lõpuks Nordicale tähelepanu hakanud pöörama, kuid põhjustele millegipärast kuidagi pihta ei saa.

LOT-i all lennates teeniti vaid kahjumit, nagu korduvalt enne oleme rääkinud. Paljud asjaosalised väitsid toona, et „see ei ole nii!“. Nüüd tunnistas Nordica praegune juht Erki Urva Vilja Kiisleri surve all, et tegelikult on “nii jah” ja seda otseeetris. Ta ütles ka, et „Elu normaliseerub, kui tuleb vaktsiin. Aga selle aja peale ei jõua riigid enam lennundust kinni maksta“.

Hoopis teeb nõutuks teeb suure juhi (kes teenib, muide, oluliselt rohkem kui president ja peaminister ja tublisti rohkem kui peatselt ametisse astuv Noorsoo ja Haridusameti juht!) jutt hirmudest. Mis juhiga on tegemist, kes tunneb iga päeva ees hirmu ja hirm on ka tuleviku ees?!

Lihtsalt hirmu tundmise eest kaastunde korras 8000 kuus maksta on ju tegelikult inimlik, kuid kas ka meie tingimustes, on iseasi. Hirm võib olla selles mõttes küll põhjendatud, et äkki võetakse toidult maha või keegi hakkab vastikuid küsimusi esitama – kuhu panid, miks jne…

Urva mainib muidugi ka prohvetlikult, et „vaktsiini saabudes ei jõua riigid seda enam kinni maksta“ – olgu selle Aerofloti või Lufthansaga kuidas on, meil näikse jätkuvat nii riiklikku tahet kui jaksu seda vaatemängu edasi rahastada.

Olgem ausad – seda firmat ei saagi ilmselt konsolideerida, sest enne tuleb LOT-i osalus välja osta. Kõigest 11 miljonit veel.

Mulje jääb selline, et LHV omakorda ei ole konsolideerimisega nõus (igati loogiline ju!), sest neli Transpordi ja Varahalduse lennukit on neile panditud ja nad ei saa ega tahagi riskida tulevaste kahjudega, kui see püramiid ükskord paratamatult kokku kukub.

Ilkuda ei taha ja  kommenteerida pole vist vaja. Siiani tundub, et jätkub „Andke raha! Lennata me enne sügist ei taha, aga palka, no seda tahaks ju ikka edasi saada!“

Andres Raid, ajakirjanik

8 commentsOn Andres Raid Nordica teemal: Quo usque tandem abutere, Catilina, patientia nostra?

  • Avatar

    Kurb on lugeda sellist lahmivat ja mitte faktidele põhinevat ariklit. Uued uudised on reeglina väga hea ja nauditav lugemine, mis peegeldab päevakajalisi teemasid ilma “roosa mannata”. Seega selline Delfilik artikkel siia vahele on kuidagi väga ebaproffessionaalne.

  • Avatar

    keeruline kevadel
    kuidas võililled Mustadeks saada

  • Avatar

    Riigi poolt sisse pandud põhikapital on Regional Jetil 2600 euri. Äriregister. Kuidas sai siis LOT-le anda 49 protsenti 1 euroga. Hind peaks olema ju loogiliselt 1 274 eurot. Kui nüüd müüdi – anti aktsijad 1 euroga, siis tähendab see seda, et firma oli sisuliselt pankrotis ja ei maksnud enam midagi. Või siis varastati sisuliselt riiki või tehti riigile tünga.
    Samas, kuidas siis 2 aastaga läks see 49 protsenti aktsijatest 11 miljonit korda kallimaks. Muutus 11 000 000 000 euroks. Seda summat nõuab nüüd LOT. See on ju ennekuulmatu tõus. Sellist aktsija hinna tõusu pole olnud kunagi mitte kuskil maailmas. Rekord. Sellist juttu saab tegelikult rääkida vististi hullumajas või Rummu vanglas. Sellist tõusu aga saab uurida ainult prokurör, sest see 11 miljonit euri peab tulema kuskilt mujalt. Firma on ju ise sisuliselt pankrotis ja vara pole. Ainult paberid ja litsents.

  • Avatar
    uskmatu-toomas

    Hr.Jürman kirjutab “Selle eurokala kohta ei käi ka vanasõna, et ta hakkab mädanema peast, ta juba MÄDANEB.”aga see ei ole täitsa õige sest see mädanik on sisseprogrameeritud meie valitsusse ja seda ei muuda isegi võimu ega peaministri vahetus !

  • Avatar

    Miks eesti rahvas on kui lambukesed huntide keskel,miks nii vagurad ja kannatlikud kui pool karjast huntidel söödud,kahju

  • Avatar
    Ants Jürman

    Andres Raid võib LÕPUTULT kirjutada nii Nordicast, Estonian Airist või ka Eesti Energiast ning miks mitte Rail Balticust. Sõnavabadus eesti moodi tähendab, et kui üks kirjutab aiast, siis teine pool võib sellele vastata rääkides hoopis aiaaugust. Aga tegelikult pole vaja üldse reageerida kui meil esinevad majanduselus “veel üksikud 200 miljonit eurot ületavad puudused”, puudusi pole, raporteerides läheme edasi uutele eurovõitudele likvideerides sotsiaalministeeriumi seltsimeeste ennastsalgava tööga igat liiki EBAVÕRDSUST . Selle eurokala kohta ei käi ka vanasõna, et ta hakkab mädanema peast, ta juba MÄDANEB.

  • Avatar

    Diagnoos on lihtne – Eesti on postsovjetlik, ülevalt alla korrumpeerunud ametnikkonnaga kolmanda maailma s*taauk. Igas normaalses riigis oleks selline lihtlabane väljavarastamine ammu riigikontrolli või mõne muu sarnase ameti tähelepanu pälvinud ja asja oleks hakanud uurima õigus- ja korrakaitseorganid. Aga mitte Eestis, sest meil on needsamad riigikontrollid ja õigus- ning korrakaitseorganid täpselt samamoodi korrumpeerunud, oma soojast kohast kinnihoidvate kaabakatega täidetud. Kogu see värk meenutab jutte mingitest Lõuna-Ameerika kokaiini- ja banaanivabariikide igapäevaelust, ainus vahe – need ei ole jutud vaid tegelikkus ja see toob meid lihtsa, kuid kurva diagnoosi juurde – Eesti Vabariik oma tänasel kujul ei ole eluvõimeline ja selline ülepaisutatud, korruptantidest koosnev monstrum on eestlaste kui rahvuse püsimajäämisele oluliselt ohtlikum kui ükskõik milline välisvaenlane.

    • Avatar

      Rahva ülestõusu ametnikkonna vastu on vaja ! (Ja need ka tulevad ühes voi teisel kujul, kui ei suudeta ellu viia kardinaalseid muudatusi…)
      Illuminaadid on pannud (ka) meie riigi toimima täiesti värdjalikel alustel !!! Selles on uba…!

      Ja siit nüüd näete, kuhu viib välja see “professionaalsuse” targutamine kogu aeg…! Inimene võib olla nii professionaalne kui tahes – aga kui ta rakendab oma teadmisi/ oskusi alatult/ ebamoraalselt – on tulemuseks katastroof (tänane Eesti). PS. Ja ega tänased seadused kusagil ei nõuagi inimeselt moraalsust/ eetilisust, inimlikkust… Ja, parafraseerin: ülikoolidest tulevad välja kasvandikud, kes sõna “eetika” oskavad vaid hääldada… “Moraal” pole isegi mitte 2. ega 3. järguline sealsetes õppeprogramides…

      Ja vastupidi: inimene võib olla täiesti keskpärate võimetega – aga kui ta on südametunnistusega, kõrgelt moraalne – on tulemus hea, või isegi ka väga hea (vähemasti rahuldav…!!!)

Lisa kommentaar:

Your email address will not be published.

Tähelepanu!

Kuna küberrünnakud aina sagenevad ning Facebook ei ole spämmi tõkestamiseks juba pika aja jooksul midagi ette võtnud, siis olime sunnitud Facebooki kaudu artiklite kommenteerimist piirama.

Anonüümse kommentaari lisamise võimaluse jätsime avatuks.

Täname teid jätkuva toe ja mõistmise eest!
Uute uudiste toimetus.

Mobile Sliding Menu

Uute Uudiste väljaandja on Eesti Konservatiivne Rahvaerakond. Uued Uudised peavad oluliseks sõnavabadust. See tähendab, et Uutes Uudistes avaldatud seisukohad ei pruugi ühtida Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna seisukohtadega.
Kontakt: info@uueduudised.ee | Kasutamistingimused