Rail Baltic ähvardab üha rohkem Balti riikide eralõbuks muutuda, päevakorda võib tõusta piduri tõmbamine

Majandus,
raudtee, elron, rong, transport, Rakvere raudtee perroon
©Uued Uudised
Rail Baltic on algusest peale kahtlane projekt olnud ja Eesti pidanuks arengud suunama olemasolevatele raudteedele. Pilt on illustratiivne.

Euroopa Liidu uue eelarvekava esialgne pakkumine tõstaks tuntavalt Rail Balticut rajavate riikide omaosalust.

Rahandusminister Martin Helme sõnul kaotaks projekt siis majandusliku mõtte, mistõttu peaks valitsus otsustama, kuidas ja kas üldse sellega jätkata.

Järgneb Google reklaam. Uute uudiste toimetus ei vastuta Google algoritmide poolt personaalselt teile suunatud reklaamide sisu eest. Soovitame usaldada ainult tuntud ja usaldusväärseid kaubamärke.

Eesti osa puudujääk on ligi kuus miljardit eurot maksva raudtee ehitusel praegu 400 miljonit eurot, Baltikumi peale aga suurusjärgus poolteist miljardit. See raha peaks tulema Euroopa Liidult.

Eesti soovib kinnitust, et uuel ehk 2021. aastal algaval eelarveperioodil jätkuks ehituse rahastamine praegustel alustel ehk Eesti 1,35 miljardi suurusest osast vähemalt 81 protsenti panustaks Euroopa Liit ja 19 protsenti kaasrahastaks Eesti, kirjutab ERR-i uudisteportaal.

“Järgmisest perioodist on praegu laua peal pakkumine kaasrahastusprotsent 35. Sellise kaasrahastusprotsendiga kaotab see projekt meie jaoks majanduslikult mõtte,” sõnas rahandusminister Martin Helme.

Neljapäeval hakkavad Brüsselis vaidlema eelarveraamistiku üle Euroopa Liidu juhid ja peamine küsimus on selles, kui palju rikkamad riigid ehk netosissemaksjad peaks järgmisel perioodil eelarvesse maksma. Kuna sissemaksjad soovivad vähem maksta, tähendaks see väiksemat eelarvet ja vähem võimalusi kulutada.

Kui rahastusprotsent muutub, tuleb teema Eestis päevakorda, sest valitsuse koalitsioonileppes on kirjas, et kui Euroopa Liit ei taga Rail Balticu ootuspärast ehk 81-protsendilist finantseerimist, vaadatakse projekt üle.

Kommentaarid

3 commentsOn Rail Baltic ähvardab üha rohkem Balti riikide eralõbuks muutuda, päevakorda võib tõusta piduri tõmbamine

  • Avatar
    uskmatu-toomas

    Esitaks veel mõne küsimuse-mis kasu on eestil Balticconnectorist,mis kasu on Eestil uute elektriliinide ehitusest ühendamiseks energianäljas olevasse Euroopa võrku,mis kasu on Eestil loobumine Kroonlinna nullist ja siis jõuate Rayl Balticu kasumlikkuse juurde sest kõik need on miinusmärgiga !
    Tühi kõikvõimas sõnakõlks “energia julgeolek” ajupestute jäoks !

  • Avatar

    Muidu nagu rahvamees hr. Ratas,
    miks ei ole küsitud rahva käest, kas sellist ülikallist ja loodust lagastavat monstrumit inimesed üldse tahavad… ??? !!!

  • Avatar

    RB ei tohi ehitada !
    See on mõtetus.
    Tuleb kaasajastada olemasolevad teed ja liinid !

Kommentaarid on keelatud

Mobile Sliding Menu

Uute Uudiste väljaandja on Eesti Konservatiivne Rahvaerakond. Uued Uudised peavad oluliseks sõnavabadust. See tähendab, et Uutes Uudistes avaldatud seisukohad ei pruugi ühtida Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna seisukohtadega.
Kontakt: info@uueduudised.ee | Kasutamistingimused