Rail Baltic hakkas närutama: viie tunneli asemel rajatakse Ülemistele vaid üks

Majandus,
raudtee, elron, rong, transport, Rakvere raudtee perroon
©Uued Uudised
Raudtee.

Rail Baltic on ilmselgelt kunagi välja kuulutatud näidisprojekt, millel pole ammugi enam majanduslikku otstarbekust, ja see leiab üha enam tõestust.

Kui varem oli Tallinna linn enda väitel leppinud kokku majandusministeeriumi ja Rail Baltic Estoniaga, et Ülemiste ühendamiseks kesklinnaga rajatakse Euroopa rahaga raudtee alla viis tunnelit, siis Rail Balticu meeskond soovib esialgu rajada vaid ühe tunneli, kirjutab rahvusringhäälingu uudisteportaal (ERR).

Järgneb Google reklaam. Uute uudiste toimetus ei vastuta Google algoritmide poolt personaalselt teile suunatud reklaamide sisu eest. Soovitame usaldada ainult tuntud ja usaldusväärseid kaubamärke.

Septembris toimunud Rail Balticu töögrupi koosolekul otsustati, et Rail Balticu projektiga ehitatakse välja üksnes läänepoolseim, Peterburi teed ja Suur-Sõjamäe tänavat ühendav tunnel. Töögrupi sõnul puudub hetkel selge perspektiiv, mis praeguse kaubajaama territooriumil asuma hakkab ning ülejäänud nelja tunnelit on võimalik planeerida ja ehitada ka hiljem.

Tallinn sellise otsusega rahul ei ole ning soovib, et neli tunnelit, mis peaks Rail Balticu raudtee alt andma kergliiklejatele ühenduse tulevase Ülemiste ühisterminali ja Peterburi tee vahel, oleks juba praegu Rail Balticu projektis sees.

“Praegune kaubajaam peaks Tapale kolima 2024. aastal ning selleks ajaks ehk on selge, mis alast saab ning kas tunnelite rajamiseks on täiendavaid vahendeid võimalik taotleda”, ütles ERR-ile Rail Baltic Estonia nõukogu liige Kristjan Kaunissaare.

Tallinna keskkonna- ja kommunaalameti juhataja Ain Valdmanni sõnul on siiski omajagu selge, mis alale peaks tulema, sest ühisterminali ala detailplaneering on menetlemisel ja lisaks on alale tehtud erinevaid liiklusskeeme.

Plaani järgi peaks ühisterminal ja seda ümbritsev ala olema valmis aastal 2026. Kaunissaare sõnul on eesmärk järgmisel kevadel kehtestada terminali ala detailplaneering, ent peamurdmist on muu hulgas tekitanud ka T1 kaubakeskuse omaniku pankrot. (BNS)

Tähelepanu!

Kuna kommentaaride modereerimise maht hakkas toimetuse väikese kollektiivi tööd häirima, siis oleme sunnitud kommenteerimise peatama. Kui tunnete vajadust ühiskonna asjades kaasa rääkida, siis on selleks võimalus Facebookis ning meediaväljaannete kommentaariumites.

Täname teid jätkuva toe ja mõistmise eest!
Uute uudiste toimetus.

Mobile Sliding Menu

Uute Uudiste väljaandja on Eesti Konservatiivne Rahvaerakond. Uued Uudised peavad oluliseks sõnavabadust. See tähendab, et Uutes Uudistes avaldatud seisukohad ei pruugi ühtida Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna seisukohtadega.
Kontakt: info@uueduudised.ee | Kasutamistingimused