Eesti vajab oma arengut, kuid iga suurprojekti puhul tuleb arvestada tööjõu sisseveo ja demograafilise situatsiooni muutusega.
Rail Balticu rajamine annab Balti riikides tööd 13 000 ehitajale, vahendab ERR. Kuigi tänavu algasid alles suurehituse projekteerimishanked, on ehitusettevõtted hakanud juba tööjõudu otsima. Seega on tipptasemel paika pandud, et see ülikahtlane koloss ikkagi tuleb.
“Ehitame hakkame 2022.-2023. aastal ehk me praegu oleme veel reaalsest ehitamise hiigelmahust kaugel, mis tähendab seda, et firmadel ja ettevõtjatel on päris pikalt aega ette valmistada. Rail Balticu tööhõiveks on kogu ehitusprojekti raames ette nähtud 13 000 töötajat erinevates etappides, need on meil vaja turult leida,” ütles Rail Baltic Estonia juhatuse liige Riia Sillave “Aktuaalsele kaamerale”.
Kuna Eesti omad ehitajad on Soomes ja Euroopa Liidust, kust neile on muide vaba sissepääs, lihttöölisi meie palgataseme juures oodata ei ole, on väga tõenäoline, et ehitajad tuuakse siia Ukrainast ja teistest slaavi riikidest. See aga tähendab Eesti muutumist veelgi venekeelsemaks, sest need inimesed jäävad siia tööle suhteliselt pikaks ajaks ja kas nad hiljemgi lahkuvad?
“Ma arvan, et see antud projekt ei tule liiga tööjõuintensiivne, kuna see lahendatatakse väga jõudsate masinatega. Aga et seda ainult eestlastega ära teha, see on ka ebarealistlik ootus – ka täna, kui on suurem töö, siis tulevad naabrid appi ehk seda tehakse ka tänaste projektide puhul,” kommenteeris Go Grupi tegevjuht Jüri Etverk. Aus ülestunnistus, kuigi eestlased on olemas, vaja nad ainult Soomest ära tuua!
Seega on kiire tööstuse ja kommunikatsioonide arendamine meie jaoks üks reaalne immigratsiooniuks. Arengule me kätt ette panna ei saa, aga seda enam tuleb hoolikalt kaaluda, millised projektid on Eestile otseselt kasulikud ja millised luuakse teiste rikastumise kiirendamiseks. Kardetavasti kuulub vigadest kubisev Rail Balticu projekt viimaste hulka ja vähemalt praegusel kujul tuleb sellele jalg ette panna.
Tegelikult pidanuks Rail Baltic Estonia juhatuse liige Riia Sillave pärast eelnimetatud lauset 13 000 vajaliku ehitaja kohta lisama optimistlikult: “Pole viga, meil on Soomes 50 000 Eestimaa inimest tööl, sealhulgas ehitajad, toome nad koju ja mure on murtud!” Veel on aega seda öelda. Veel on aega ka Rail Baltic sellisel kujul peatada.