Uued Uudised

Põhikooli lõpueksamite kaotamine on hoop kogu rahvuslikule haridussüsteemile

VILJANDI, EESTI22APR19 Eksamihooaeg on alanud. Gümnasistid kirjutasid eesti keele riigieksamit. MARKO SAARM/SAKALA

Põhikooli lõpueksamite kaotamine on valus teema, millest ühiskond ei taha justkui rääkida – kuigi teatud grupid on vägagi valjusõnalised.

Eesti Emakeeleõpetajate Selts ja veel mitmed õpetajate alaliidud on selle plaani hukka mõistnud. Leitakse, et see võtab õpilastelt motivatsiooni õppida, noorte “säästmine” stressist teeb neist vähem läbilöögivõimelisemad elluastujad ja vajaduse puudus võõrutab nad töökusest.

Lapsed ja noored on tänu “vabakasvatusele” juba praeguseks pirtsakateks, pretensioonikateks, vastutustundetuteks, lugupidamatuteks ja autoriteete eitavateks muudetud, kusjuures nendega ei saa enam hakkama ei vanemad ega õpetajad – kõiki suunanäitajaid kammitsevad “vabakasvatuse” reeglid.

Põhikooli lõpueksamite kaotamine lammutab Eesti koolisüsteemi, viib alla meie noorte haridustaseme ja hävitab rahvuslikku identiteeti. Meie noored ei oska niigi enam eesti keeles kogu selle rikkalikkusega väljenduda, nad kaotavad sideme emakeelega, ja lähevad kiiresti üle inglise keelele. Põhikooli lõpueksamitest peaks emakeel kindlasti alles jääma.

Paraku ei ole haridusministeerium nõus mõistuse häält kuulda võtma. Minister Reps, kes on saanud ideoloogilise hariduse Sorose koolisüsteemis, ütleb samas nädala alguses, et Eesti olevat juba pööranud tõsisemat tähelepanu karjääriõppele põhikoolis, üldharidus- ja kutsekoolide koostööle, paindlikele õppevormidele ja uuenduslikele õppemeetoditele ning algatanud valikuaasta kutsehariduses.

Uued Uudised leiavad, et pime lammutamine ei ole “uuenduslikud õppemeetodid.” Läänest hoolimatult üle võetud uuendused ei kattu sugugi alati sellega, mida rahvusriiklik Eesti vajab.

Exit mobile version