Tundub, et Eesti poistebändivalitsus on segi ajanud riigi ja meelelahutusäri, sest põhimõte ja reeglid on nende kahe võrdluses väga erinevad.
See must meelelahutaja on teatud määral isegi asjalik, ta müüb hästi oma oskust veiderdada, tal on suur austajaskond ja asi töötab.
Tundub, et flaierijagajast peaministriks tõusnud Kristen Michal otsustas meelelahutusäri reegleid ka riigi puhul kasutada. Aga ta ei reklaami mitte Eesti loodust, meie turismiäri, isegi mitte tuuleparke ehk miihaleid, vaid reklaamib riiki läbi peaministri kohtumise veiderdajast juutuuberiga.
Pealkirjad Lääne lehtedes: “Eesti peaminister kohtus kuulsa noorte lemmiku ja juutuuberiga” – ja kõik kiljuvad vaimustusest: “Vaat see on riik, valitsusjuht on pea sama, mis teismeliste iidol!” ning investorid tõttavad rahaga siia, turistid ummistavad Tallinna tänavaid ja Fitch kergitab Eesti reitingu paari pügala võrra.
Nii need asjad ei käi. Šveits on tuntud heaolumaana, sest selle taga on pikk neutraliteedipoliitikaga saavutatud rahu ja põlvkondade töö. Eesti majandusmudeli aluseks on maksutõusud ja riik vajub üha enam põhja. Võib-olla siis ongi ainus tõsiseltvõetav sündmus riigis see, et peaminister kohtus juutuuberiga, kellel on fänne rohkem ja kellel on need tõelised.
Järgmisena võiks Stenbocki maja külastada Jeremy Clarkson, Monty Pythoni allesolevad liikmed või Rowan Atkinson, siis “saaks pulli” veelgi rohkem. Nemad on siiski valitsusele ohtlikud, nad tooksid läbi huumori ja satiiri välja Eesti “edu” tõelise olemuse. Jeremy Clarkson küsiks Michalilt kindlasti: “Prillipapa, kuidas sa valitsuse etteotsa sattusid? Kas lastetuba pandi kinni?”
Oleme hale riik, kui meid tutvustatakse läbi vaatemängude. Lisaks kukkus riik läbi varasemate tunnusmärkidega “Welcome to Estonia” ja “oksendava siil”, millesse panid suured rahad, aga neist ei kujunenud üldrahvalikult tunnustatud sümboleid.
Uued Uudised