Uued Uudised

Skandaalne avastus Estonial: seni suletud olnud vööriramp on täiesti avatud

epa08703108 An undated handout grab photo from a new documentary series about the M/S Estonia disaster in 1994 made available by DPlay on 28 September 2020 shows a hole in the hull of the Estonia. The underwater video picture was taken by a diving robot. According to information in the documentary, produced by streaming service Dplay and titled 'Estonia – Mullistava loyto' (lit.: Estonia - A revolutionary discovery), the hole is four meters high and has previously been partly hidden towards the seabed. The cruise ferry sank in the Baltic Sea while sailing between Stockholm, Sweden, and Tallinn, Estonia. The maritime disaster killed 852 people. The governments of Finland, Estonia and Sweden intend to launch a new investigation into the cause of the ship's sinking, their foreign ministries announced on 28 September 2020. EPA/DPLAY/TT / HANDOUT ** MANDATORY BYLINE: DPLAY / TT / ** HANDOUT EDITORIAL USE ONLY/NO SALES

Estonia laevavraki kuuendat uuringupäeva saatis sügavat hämmeldust tekitanud avastus: ramp, mis nii 2019. aastal Norra dokumentaalfilmi loomisel kui ka 1994. aasta ametliku raporti järgi oli suletud, leiti nüüd olevat täielikult lahti. Ametliku versiooni järgi oli vraki vööriramp vaid meetri jagu lahti ning varem on just suletud ramp olnud põhjendus, miks laeva autotekile sisse ei pääsenud, vahendas Postimees.

Uuringujuht ja Eesti ohutusjuurdluse keskuse (OJK) juht Rene Arikas kinnitas Postimehele, et vööriramp lebab paremas pardas, toetudes osaliselt laeva kerele. „Võimalik on näha autoteki sisemust, kus on autoteki lael palju erinevaid materjale,“ lisas ta.

Arikas tunnistas, et varasemad andmed kinnitasid vastupidist.

Lõpparuandest, mille koostasid Eesti, Soome ja Rootsi ühiskomisjonid, leiab fototõenditega kirjelduse, et vööriramp on avatud osaliselt, mitte täielikult.

Eesti valitsuse aastatel 2005–2009 moodustatud parvlaev Estonia nn relvaveo asjatundjate komisjoni juht Margus Kurm märkis, et ramp oli ees nii 1994. aastal vrakki filmides, rahvusvahelise laevahuku uurimise komisjoni (JAIC) lõppraporti järgi, Saksa ajakirjaniku Jutta Rabe 2000. aasta filmimaterjalis kui ka 2019. aastal, mil laeva käisid dokumentaalsarja tarbeks uurimas Norra filmitegijad.

„Ühesõnaga, 25 aastat on ramp olnud kinnises asendis laeva küljes. Raske uskuda, et see nüüd, vahetult enne allveeuuringuid ilma kellegi kaasabita lihtsalt ära kukkus ja end vraki najale seisma upitas,“ tõdes Kurm.

Exit mobile version