EASi poolt sel aastal uue riikliku brändi loomiseks kokku kutsutud Eesti Disainimeeskonna tööd kiitis sotsiaalmeedias avatud uste immigratsioonipoliitikat toetava MTÜ Sõbralik Eesti juhatusse kuuluv Helen Sildna. Sildna sõnul aitab uue riikliku brändi loomine Eestil saada lahti “rukkilillepurusest rahvusromantikast”.
“Teate mis, Eesti Disainimeeskond on täiega head tööd teinud. Varsti näete,” kirjutas Sildna Facebookis. “Eesti teeb peagi imagoloogiliselt 10-aastase hüppe olevikku ja tulevikku. Saame lõpuks lahti sellest rukkilillepurusest rahvusromantikast! Väga rõõmustav :)”
Sildna postitust ei võtnud paljud Facebooki kasutajad sugugi soojalt vastu. “Mida järgmiseks – laulupeod ja Pikk Hermann? Kust läheb piir? Tsahkna kõne võis oll[a] loll ja riigi CVI uuendamist vajav, aga siin on süstemaatilised rahvussümbolite vastased ilmingud, mis minu jaoks Aasta Kodaniku tiitliga kokku ei lähe,” kirjutas üks kommenteerijatest sotsiaalmeedias, viidates 2015. aastal Sildnale kultuuriministeeriumi poolt omistatud tiitlile.
“Mulle näiteks meeldib see kuidas ukrainlased on oma rahvarõivaste elemendid ja rahvussümboolika kaasaegsesse disaini-moodi sisse toonud ja ma ei näe mingit põhjust, miks Eestis ei võiks seda rohkem olla,” vastas Sildnale teine Facebooki-kasutaja.
Sellise vastukaja järel otsustas Sildna oma postitusest pahameelt tekitanud lause kustutada.
Helen Sildna kuulub inforegistri andmetel nii MTÜ Sõbralik Eesti kui ka võlgades oleva OÜ Musiccase juhatusse.