Uued Uudised

Tallinna abilinnapea Zuzu Izmailova vastused EKRE saadikutele: palju nalja, vähe selgust

25. jaanuaril toimunud Tallinna linnavolikogu istungil vastas rahvaasemike küsimustele abilinnapea ja roheliste liider Züleyha Izmailova, kelle lakoonilised ja põiklevad vastused ajasid saadikud kas vihaseks või naerma.

Kui peaminister Jüri Ratast süüdistatakse üldjuhul selles, et ta alustab seletusi väga kaugelt ega vasta kunagi otsesele küsimusele, siis roheline abilinnapea hoidus vastamast mistahes küsimusele, mis tema arust kasvõi veidigi teemast kõrvale näis jäävat, öeldes kas “ei puutu teemasse”, “pole küsimustes kirjas” või “ei vasta tõele”.

See pani EKRE-t esindava saadiku Argo Luude küsima: “Paljudele olulistele küsimustele olete vastanud, et ei oska vastata. Mis küsimusele te siis vastata oskate?” Abilinnapea vastuseks oli: “See puutu päevakorda!” Argo Luude teisele küsimusele jalgrattateede eelistamise kohta, mis kõlas: “Tallinnas on jalgrattureid 2%, autojuhte 50%, 7-8 kuud ei saa üldse rattaga sõita — kas peate õigeks, et ohverdatakse just autosõitjad?”, vastas Izmailova ülilühidalt: “Jah!” Selline vastus teeb au küll roheliste liidrile, kuid mitte ummikutes vaevleva Tallinna abilinnapeale.

[ux_banner height=”134px” bg=”http://imageurl”]

[text_box position_x=”50″ position_y=”50″]

Vaata ka seonduvat videolugu:

Züleyxa Izmailova – abilinnapea või kõrgepalgaline koomik?

[/text_box]

[/ux_banner]
[gap height=”50px”]

Laias laastus käis jutt sellest, et Reidi tee projekt näeb roheliste nägemuses välja esialgses projektis mõeldust kitsama ja aeglasemana, mis Izmailova arvates sunniks autoomanikud üldse linna sisenemast hoiduma või paneks nad teist teed otsima, see aga muudaks keskkonda puhtamaks.

“Teie ütlete, mida laiemad on teed, seda rohkem on autosid, aga mina ütlen, mida sujuvam on liiklus, seda väiksem on saastatus,” nentis EKRE saadik Helle-Moonika Helme. “Kuidas on see linnaelaniku ja looduse jaoks hea mõte, kui me teeme tee kitsamaks ja ummiku pikemaks, kui Reidi tee saigi kavandatud selleks, et ummikud ära kaotada. Te ütlete, et teeme bussirajad, kas siis võetakse radasid veelgi ära?”

“Soovitan võtta ühendust liikuvusekspertidega, kes räägivad, kuidas tee kitsamaks tegemine ja autodelt liikumisruumi äravõtmine teeb linna keskkonna loodussõbralikumaks ja liikluse sujuvamaks,” vastas abilinnapea.

Urmas Reitelmann nentis oma repliigis: “Oma õuduseks kuulen, et kuues reast on järel neli ja piirkiiruseks on 40 kilomeetrit tunnis, tegelikkuses hakkame sõitma kahekümnega  — see tähendab ju maksumaksja raha raiskamist, ärgem siis seda teed üldse tehkem. Miks te ei ole tahtnud seda projekti tõsiselt külmutada?” Abilinnapea leidis seepeale, et algne projekt olevatki külmutatud, sest see ei ole läinud edasi nii, nagu oli plaanis.

Helle-Moonika Helme meenutas, et pärast sõda laiendati rannapiirkonnas pargiala, kuid see jäeti puudeta, sest juba 40 aastat suudeti ette näha uute teede rajamise vajadust. “Kas suudate ainult oma varvaste ette vaadata ja rohelist agendat ajada, arvates, et ka 40 aasta pärast sõidame ratastega ja käime jala?” küsis ta ja sai vastuseks, et see küsimus ei puutu päevakorda.

See pani omakorda sekkuma Martin Helme, kes täpsustas: “Iga küsimus, kust kasvõi korra jookseb läbi sõnaühend “Reidi tee”, puutub asjasse. Tallinn on õhu puhtuselt  7. kohal maailmas, selle pärast ei ole vaja muretseda, küll aga on vaja seda teha inimeste autodes istumisega raisatud aja pärast, mille te ohverdate olematu loodussäästlikkuse nimel. Miks te ei vaata asju kompleksselt, et liiklus toimiks, miks te ei vaata inimeste seisukohalt?” Abilinnapea vastus kõlas: “Päevakorras on vastused Jaak Juskele.” Teadupärast oli arupärimise aluseks Juske küsimus Reidi tee tulevikust.

Opositsioonisaadik Taavi Rõivas rääkis igahommikustest ummikutest, mille vähendamine oli Reidi tee eesmärgiks, ja märkis, et kuna tee tehakse kitsamaks, siis ummikud venivad pikemaks, tossutamise aeg samuti, ning tema küsimuseks oli, kuidas olukord keskkonnasõbralikumaks muutub. “Kui te oleksite selle eriala inimene, mida mina ka ei ole, siis teaksite, et mida laiem on tee, seda rohkem mahub sinna autosid!” vastas Izmailova. “Kui aga on tehnilisi küsimusi, siis saalis viibib ka kommunaalameti asejuhataja Reio Vesiallik, kes vastab teie küsimustele.” Edasi muutuski abilinnapea peamiseks vastuseks: “Reio oskab täpsustada!”

Edasi jätkus kõik musta huumori stiilis: abilinnapea Züleyha Izmailova keeldus tunnistamast, et rohelised on taandunud oma seisukohast Reidi tee projekt üldse külmutada, tuues vastuväiteks, et nüüd on objekti rajamisse kaasatud suur hulk rohelise mõttelaadiga inimesi; ta ei näinud, kuidas võiks Viimsi ja Pirita rahva eeldatav suundumine Viru ringile ja Ahtril tänaval kardetavad ummikud olla seotud Reidi teega; ta ei suutnud meenutada neid nutikaid transpordilahendusi, mida ta oli lubanud 3. oktoobril Reidi tee projekti külmutamisest rääkides ja mille kohta EKRE saadik Kersti Kracht talle “Autogeeniusest” ette luges, ning saanud Reio Vesiallikult vastuse ühele saadik Ants Leemetsa küsimusele, täpsustas ta: “Siis ma olen teile juba vastanud!”

Kogu arupärimise humoorikas taust päädis sellega, kui teiseks küsimuseks sõna saanud Urmas Reitelmann sai abilinnapealt salvava märkuse: “EKRE-l on palju aega üle!” “Sellised küsimused jätame linnavalitsuse töölauale,” vastas saadik ja järgnes küsimus: “Kas roheliste poliitika on hele- või tumeroheline?” Abilinnapea küsimuse sisust aru ei saanud, teadaolevalt aga tähendavad need toonid seda, kas rohelised taganevad võimukompromisside nimel oma põhimõtetest või mitte.

Exit mobile version