Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna Tallinna volikogu fraktsiooni esimees Urmas Reitelmann esitas abilinnapeale Vadim Belobrovtsevile arupärimise seksuaalvähemuste propaganda kohta Tallinna lasteaedades ja koolides.
Et näidata linnavalitsuse sõnakehvust selles küsimuses, edastavad Uued Uudised otseselt küsimused ja vastused. Nagu on märgata, vastatakse ülimalt kantseliitlikult ja hoidudes mistahes selgusest.
Küsimused: “Kas linn omab ülevaadet viimasel viiel aastal linna lasteaedades ja koolides toimunud „seksuaalvähemusi“ tutvustavatest või propageerivatest üritustest? Kui palju on neid toimunud eesti ja vene koolides eraldi arvestatuna?” Vastus: “Tallinna Haridusamet ei kogu ega koonda vastavasisulist informatsiooni.”
Küsimus: “Millised on olnud meetmed, et tõkestada Sotsiaalministeeriumi ja seksuaalhälbeid propageerivate huvigruppide ning lobistide ajupesu lastele?” Vastus: “Õppe- ja kasvatustöö eest haridusasutustes vastutavad haridusasutuste juhid.”
Küsimus: “Kas linna haridusasutuste juhtidel on vabad käed laste kaitsmisel taolise „rahvavalgustusliku“ tegevuse tõkestamisel?” Vastus: “Tallinna linnas on detsentraliseeritud juhtimine ning haridusasutuste juhtidel on pädevus hinnata õppe- ja kasvatustöö tegevuste vastavust riiklikele õppekavadele ning eakohasust ja sobivust lastele.”
Küsimus: “Mida kavatseb Tallinna linn teha selleks, et väärtustataks traditsioonilist perekonda ning seksuaalsust?” Vastus: “Tallinna haridusasutustes toimub õppe- ja kasvatustöö vastavalt riiklikele õppekavadele ja väärtustele. Haridusasutuste tegevustesse kaasatakse lapsevanemaid, hoolekogusid ja õpilasesindusi.”
Edasine selgitus aga annab asjadest rohkem aimu: “Riiklikes õppekavades oluliseks peetud väärtused tulenevad „Eesti Vabariigi põhiseaduses”, ÜRO inimõiguste ülddeklaratsioonis, lapse õiguste konventsioonis ning Euroopa Liidu alusdokumentides nimetatud eetilistest põhimõtetest. Väärtustena tähtsustatakse üldinimlikke väärtusi (ausus, hoolivus, aukartus elu vastu, õiglus, inimväärikus, lugupidamine enda ja teiste vastu) ja ühiskondlikke väärtusi (vabadus, demokraatia, austus emakeele ja kultuuri vastu, patriotism, kultuuriline mitmekesisus, sallivus, keskkonna jätkusuutlikkus, õiguspõhisus, solidaarsus, vastutustundlikkus ja sooline võrdõiguslikkus).”
Tometuse kommentaar: Tallinna linnavalitsuse poliitikas jääb tugevalt puudu austusest emakeele ja kultuuri vastu, kui jutuks on eesti keel, samuti patriotismist ja vastutustundlikkusest; küll aga on selles ohtralt kultuurilist mitmekesisust ja soolist võrdõiguslikkust nende mõistete negatiivses mõttes, ning “sallivust”.
“Inimeseõpetuse õppesisu ja teemad on vastavad laste eale. Põhikooli I kooliastmes õpitakse inimeseõpetuses teemal „Mina ja minu pere“, et pered on erinevad (ema ja isaga pere, üksikvanemaga pere ja kasupere), kõik pereliikmed on olulised ning iga inimene on väärtus.”
Toimetuse kommentaar: kõnealuses õpikus on olemas ka lesbipere, eurooplastest vanemad teisest rassist lastega ning naine lapsega ja teisest rassist paar, mis viitab surrogaatemadusele – seega on selgituses hoidutud rääkimast sellest, mida tegelikult õpetatakse.
Ilmselt ei vaja kommenteerimist laused: “Seksuaalkasvatuse juurde käib teiste inimeste ja nende eripärade austamine. Õpetajate seksuaalkasvatuse koolitusi on riiklikult rahastatud alates 1990’ndatest, rahastatud on nii üldisi seksuaalkasvatuse teemalisi koolitusi, kui ka neid mis on olnud pühendatud seksuaal- ja lähisuhtevägivalla ennetusele, soovimatute raseduste ennetusele ja seksuaalvähemuste õigustele.” Just viimane mõiste ehk “seksuaalvähemuste õigused” on see, mida geiagenda üritab kooliprogrammidesse suruda.