Uued Uudised

Tanker Kiwala “kangelaslik” hõivamine kattub väga kehvasti aktsiooni tulemustega

FILE PHOTO: The Russia-bound oil tanker, Kiwala, which was named P.FOS at the time this photo was taken, navigates at sea off Livorno harbor, Italy, in this file handout photo taken October 27, 2022. Gianluca Balloni/Handout via REUTERS/File Photo THIS IMAGE HAS BEEN SUPPLIED BY A THIRD PARTY. NO RESALES. NO ARCHIVES. MANDATORY CREDIT

Väidetavalt Vene varilaevastikku kuuluva tankeri Kiwala hõivamist Eesti mereväe poolt koos erikomando ja kopteriga kirjeldas meedia kui vahvat sõjalist aktsiooni, millega pannakse Venemaa Läänemerel paika, kuid tulemus ajab kibedalt naerma.

Delfi vahendas 11. aprillil: “Välisminister Margus Tsahkna ütles, et varilaevastiku aluse Kiwala kinnipidamine tõendab, et Venemaa varilaevastiku vastased koordineeritud sammud töötavad. Tsahkna sõnas, et tegu on esimese varilaevastiku alusega, mille Eesti on kinni pidanud, ja tunnustas kaitseväge.”

Sellest Tsahkna jutust jääb mulje, nagu oleks venelaste sanktsioonimurdjad pihtide vahele võetud. Tegelikult lasti laeval ainult mõned tehnilised vajakajäämised korda teha ning ta võib vene kaupu edasi vedada, lihtsalt tehniliselt rohkem korrasolevana. Ehk siis oli sõjalise aktsiooni eesmärgiks vaid tehniline kontroll, mitte Venemaa sanktsioneerimine.

BNS kirjutab pealkirja “Tanker „Kiwala“ likvideeris olulised puudused ja pääses vabaks” all järgmist: “Transpordiamet tegi laupäeval tankerile „Kiwala“  kordusülevaatuse ning inspektorid kinnitasid varasemalt tuvastatud puuduste likvideerimist; seejärel sai laev loa merereisi jätkata.

„Meie jaoks oli oluline, et laev ja laeva omanik likvideeriksid puudused ning merereisi jätkav laev oleks ohutu ja turvaline,“ lausus Transpordiameti merendusteenistuse direktor Kristjan Truu.

Kordusülevaatuse käigus kontrolliti laevas klassifikatsiooniühingu poolt läbiviidud auditi tulemusi, laevapere ettevalmistust hädaolukordadeks ja tehniliste puuduste likvideerimist. Laev võis liikuma hakata peale kordusülevaatuse tulemuste vormistamist laevas.

Kinnipeetud laeval tuvastati 11. aprillil tehtud kontrolli käigus 40 puudust, millest 29 olid põhjuseks laeva kinnipidamiseks. 23 tuvastatud probleemist olid seotud dokumentatsiooniga ja teised meresõiduohutuse korraldamise süsteemi rakendamisega, laevapere ettevalmistusega erinevateks laevahäireteks ja tehnilised puudused.”

Laias laastus kõlab kogu see saaga umbes nii: “Politsei korraldas ulatusliku reidi salakaubavedajate vastu. Kinnipeetud kahtlusaluste autol lasti vahetada mittepõlev pirn ja lubati siis edasi sõita.”

Uued Uudised

Exit mobile version