Uued Uudised

Avalikult Rail Balticust küsib Siim Kallaselt selgitusi tema väidete kohta

Riigikogu esimees Henn Põlluaas tagasi valimine, Siim Kallas

Reedel Postimehes ilmunud Siim Kallase intervjuu tekitas paljudes lugejates hämmeldust kasvõi laialivalguva väitega, et kui Rail Balticu ehitamine katkestatakse, tuleb kogu kulutatud raha tagasi maksta.

Kodanikuliikumine Rail Balticust on seetõttu saatnud avaliku kirja Siim Kallasele, milles küsib selgitusi tema mitmete väidete kohta.

“Viitate oma tänases artiklis „Rail Balticut on vaja“ rühmale inimestele, kelle arvates on kiirraudtee saatanast ja kellega ratsionaalsete argumentidega vaielda pole võimalik,” kirjutab pöördumises ARB esindaja Priit Humal. “Soovin ratsionaalsete argumentidega Teiega vaielda ja selle eeldusena palun viiteid Teie artiklis esitatud väidete kinnituseks. Viidetega väitlus peaks olema ratsionaalsetel argumentidel debati alus.”

Järgnevad küsimused, millele antavad vastused huvitaks ka Uusi Uudiseid.

Kus on sätestatud, et “Euroopa Liit annab meile raudtee ehitamiseks miljardi”?

Millisele õigusaktile või lepingule tugineb väide, et “strateegilisi projekte pooleli ei jäeta”?

Millisele õigusaktile või lepingule tugineb väide, et “projekti pooleli jätmisel tuleb seni tehtud kulutused tagasi maksta”?

Milliste dokumentide alusel väidate, et Rail Balticu vastu on autovedajad?

Palun viidet Teie väitele, et “Euroopa kiirraudteede võrgus, kuhu kuulub ka Rail Baltic, peab kaubarongide keskmine liikumiskiirus olema 120 km tunnis”. Uuring väidab, et kaubarongide keskmine kiirus punktist A punkti B Euroopa raudteel on 18-30 km/h.

Palun viidet, et üle-Euroopaliste maanteede arendamiseks Euroopa Liit raha ei eralda. TEN-T koridoride võrku kuuluvad ka maanteed (näiteks Via Baltica), ning neile on raha eraldatud Euroopa ühendamise rahastust, samuti Ühtekuuluvusfondist.

Milliste dokumentide alusel väidate, et Euroopa raudteevõrk tuleb laiusega 1483 mm?

2014. aastal vastuvõetud Euroopa Liidu raudteesüsteemi koostalitluse tehniline kirjeldus (EL 1299/2014 artikkel 2) näeb Euroopas ette viit nominaalset raudtee laiust (1 435 mm, 1 520 mm, 1 524 mm, 1 600 mm ja 1 668 mm.)  Palun viidet dokumendile ja selles olevale punktile, mille alusel kogu Euroopa raudteevõrk peab olema ühe laiusega?

Palun viidet dokumendile, milles on sätestatud Soome raudtee üleviimine Euroopa ühtsele laiusele või mõne uue raudteelõigu ehitamine Soomes laiusel 1483 või 1435 mm?

Hispaanias ehitatakse kolme rööpaga raudteid, millel saavad liikuda 1435 mm ja 1600 mm laiuse rööpavahega rongid. Uued kiirraudteed on Euroopa laiusega. Millise dokumendi alusel ja millise ajakavaga loobub Hispaania 1600 mm laiusest tavaraudteest ning viib selle ühtsele Euroopa laiusele?

Avalikult Rail Balticust pöördumine sisaldab ka mitmeid viiteid, millele nende küsimused tuginevad.

Exit mobile version