Ekspress Grupi rahaküsimisest: kui reklaamiturg teist eemaldub, pole viga neis, vaid teis

Eesti,
- Updated
ajakirjandus, ajaleht, postimees
©Uued Uudised
Ajakirjandus kirjutab vahel kogemata tõtt. Pilt on illustratiivne.

Eesti Päevalehes avaldatud “Pöördumine ministeeriumite, omavalitsuste ja avaliku sektori poole: suunake sotsiaalmeediasse plaanitud raha Eesti ajakirjandusse!” tundub halva naljana – oma usaldatavuse maha mänginud peavoolumeedia nõuab enda poputamist.

“Samas on see nädal taas näidanud Eesti rahva kõigutamatut usaldust Eesti ajakirjanduse vastu. Väikese liialdusega saame öelda, et igal kriisipäeval on käinud Ekspress Meedia väljaandeid lugemas praktiliselt kõik täiskasvanud eestlased,” kirjutatakse pöördumises, millele on alla kirjutanud Ekspress Grupi juhtninad.

Järgneb Google reklaam. Uute uudiste toimetus ei vastuta Google algoritmide poolt personaalselt teile suunatud reklaamide sisu eest. Soovitame usaldada ainult tuntud ja usaldusväärseid kaubamärke.

Kas on ikka eetiline siduda kriisiolukorras vältimatut info otsimist “rahva kõigutamatu usaldusega”? Kui kriisi ei olnud, tõmbas näiteks Eesti Päevaleht ikka otsi üha rohkem kokku ja kogu ajakirjandus võitleb enda hingespüsimise nimel, sest lugejate langusnumbrid on tuntavad.

“Saatuse irooniana on viimastel päevadel Eesti ajakirjandusväljaannete lugejate arv ning nende usaldus meie vastu ning reklaamiturg liikunud täiesti vastupidises suunas,” seisab pöördumises. Taas vassimine – reklaamiturg elatub rahast ja läheb selles suunas, kus liigub lugeja, ja järelikult on Ekspress Grupi väljaannetes hoopiski meediatarbijatest puudus. Pole häid lugusid, ei tule klikke ja kaob reklaamiraha. Lugejate arvu kasv, nagu öeldud, on seotud kriisiinfoga.

Huumorina kõlab: “Eesti inimesed loevad Eesti ajakirjandust, Eesti inimesed usaldavad Eesti ajakirjandust, Eesti ajakirjandus ei pööra Eesti inimestele ka kõige raskematel aegadel selga. Oleme tugevad, professionaalsed ja jätkusuutlikud vaid üheskoos.”

Ei, inimesed ei usalda ajakirjandust, see pöörab tasakaalustatud infot otsivatele inimestele selja ja professionaalsusest on meedias väga puudus. Nii jättis ERR peaministri pöördumise ETV-sse üle kandmata ja juhtiv asjapulk soovitas inimestel osta paremad arvutid. Delfi aga kajastas sadadele ja tuhandetele inimestele olulist tõrvikurongkäiku Vabariigi aastapäeval nime all “Taara, hävita!” Kus teie professionaalsus välja paistab? Isegi maksumüürid koroonalugudelt langesid alles eriolukorra eel ja protestide peale.

Üleskutse on adresseeritud “Eesti avalikule sektorile, ministeeriumitele, omavalitsustele ja kõigile teistele, kes muuhulgas või eelkõige on seni eelistanud oma reklaamiraha investeerimist välismaistesse sotsiaalmeediaplatvormidesse.” Muidugi oleks vaja raha suunata kõigesse kodumaisesse, aga…

Kas Ekspress Grupp ja kogu massimeedia pole mõelnud, miks need asutused ja institutsioonid raha mujale suunavad? Milline on teie endi roll selles, et raha teiega jagada ei taheta? Järsku ollakse ära näinud, et “Eesti rahva kõigutamatut usaldust Eesti ajakirjanduse vastu” pole olemas?

Ekspress Grupil ja Eesti ajakirjandusel ei maksa mängida süütut kannatajat ja ebaõiglaselt koheldut. Esoteerikud ütleks selle kohta: karma!

Tähelepanu!

Kuna kommentaaride modereerimise maht hakkas toimetuse väikese kollektiivi tööd häirima, siis oleme sunnitud kommenteerimise peatama. Kui tunnete vajadust ühiskonna asjades kaasa rääkida, siis on selleks võimalus Facebookis ning meediaväljaannete kommentaariumites.

Täname teid jätkuva toe ja mõistmise eest!
Uute uudiste toimetus.

Mobile Sliding Menu

Uute Uudiste väljaandja on Eesti Konservatiivne Rahvaerakond. Uued Uudised peavad oluliseks sõnavabadust. See tähendab, et Uutes Uudistes avaldatud seisukohad ei pruugi ühtida Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna seisukohtadega.
Kontakt: info@uueduudised.ee | Kasutamistingimused