Uued Uudised

Estonia uurimist takistab tundmatu segaja

Operators let the instrument Mesotech Scanning Sonar into the water, so that it will produce detailed images of the wreck ship Estonia, on board EVA-316 during the Swedish and Estonian accident investigation on the Baltic Sea on July 12, 2021. - The Swedish Accident Investigation Authority began its re-examination of the wreck of MS Estonia that sank in the Baltic sea on September 28, 1994. Two new cracks was found on the wreck during the investigation. (Photo by Stefan JERREVANG / various sources / AFP) / Sweden OUT

Parvlaeva Estonia vraki uurijaid tabas ootamatu probleem – laeva uurimiseks kasutatava 3D-sonari signaali levikut takistab tundmatu segaja. Seni seletamata kotermann on laevavraki uurijate tööd takistanud selle nädala algusest.

3D-sonari signaali segaja põhjust ei ole seni  suudetud tuvastada. Kui 3D-skanneri pilt peaks tavapäraselt olema näha 50–75 meetri kaugusele, siis antud juhul oli nähtavus vaid 20 meetrit. Segaja võib olla seotud mõne väljastpoolt tuleva segava signaaliga.

Parvlaev Estonia kuuendat uuringupäeva teisipäeval saatis sügavat hämmeldust tekitanud avastus: ramp, mis nii 2019. aastal Norra dokumentaalfilmi loomisel kui ka 1994. aasta ametlikel sukeldumisvideotel oli suletud, leiti nüüd olevat täielikult lahti. Siiani kehtiva ametliku raporti (JAIC 1994-1997) järgi on vraki vööriramp kinni ja vaid osaliselt meetri jagu avatud. Varem on just suletud ramp olnud põhjendus, miks laeva autotekile sisse ei pääse.

Allikas: Postimees

Exit mobile version