Uued Uudised

Estonia vraki ümber uued saladused

(FILES) In this file photo taken on November 19, 1994 the bow door of the sunken ferry M/S Estonia is lifted from the bottom of the sea off Uto island, nearly two months after the ferry sank in the Baltic sea. - The Estonia sank on the night of September 27-28, 1994 off Finland's southwestern coast during a crossing from Tallinn to Stockholm, killing 852 people. Only 137 of the 989 passengers and crew on board survived. A trial will be held at Paris High court from April 12 to April 15, 2019 to decide on the responsibilities of Bureau Veritas company and of the shipbuilder Jos L. Meyer Werft. (Photo by JAAKKO AVIKAINEN / LEHTIKUVA / AFP)

Eesti Ekspress kirjutab, et Estonia vraki uurimine on kaasa toonud uusi saladusi ja tülisid. Laeva küljel haigutab auk. Autoteki algus on tühi. Mõne kilomeetri kaugusel vrakist lebavad mere põhjas imelikud objektid.

Riikliku Ohutusjuurdluse Keskuse juhataja Rene Arikas rõhutas mais Eesti Ekspressi veergudel, et parvlaeva Estonia vraki uute uuringute puhul ei varjata avalikkuse eest mitte midagi.

Hägustatakse vaid tundlik materjal nagu isiklikud esemed või hukkunud.

Riigisekretär Taimar Peterkopi antud suunis ütles samuti, et kõik peab olema maksimaalselt avalik.

Ent kui hukkunute omakseid ühendav mittetulundusühing Memento Mare soovis saada lubatud faile vrakil salvestatud videotega, saabus vastuseks üllatav ei, kirjutab ajaleht.

Memento Mare juht Raivo Hellerma saatis keskusele kirja, kus soovis selgitust, et milles on asi.

Ta sai kiire vastuse, et põhjus on võrdses kohtlemises. Ka Rootsi hukkunute esindusel pole neid faile.

Juulis tehtud uuringute eesmärk oli võtta maha erinevad konspiratsiooniteooriad, mitte neid juurde luua ega võimendada. Aga võta näpust!

Exit mobile version