Euroopa Kontrollikoda: Rail Baltic läheb plaanitust kallimaks, küsitav on projekti majanduslik tasuvus

Eesti,
raudtee, elron, rong, transport, Rakvere raudtee perroon
©Uued Uudised
Rail Baltic pole jätkusuutlik ja Eesti peaks panustama olemasolevale raudteevõrgustikule. Pilt on illustratiivne.

Euroopa Kontrollikoja (ECA) koostatud piiriüleste megaprojektide auditis prognoositakse Rail Balticu kulude suurenemist 51 protsendi võrra võrreldes kaheksa aastat tagasi tehtud prognoosidega, suures osas muutuste tõttu transpordi suurtaristu ulatuses.

Kui esialgse prognoosi kohaselt oleks Rail Balticu ehitamisele kulunud ligikaudu 4,65 miljardit eurot, siis kontrollikoja kõige uuema prognoosi järgi on projekti kogumaksumuseks 7 miljardit. Maksumus hõlmab eraldisi, millega kaetakse auditi käigus tuvastatud tulevaste kulude suurenemise risk. Ametlik maksumus on praegu 5,8 miljardit eurot.

Järgneb Google reklaam. Uute uudiste toimetus ei vastuta Google algoritmide poolt personaalselt teile suunatud reklaamide sisu eest. Soovitame usaldada ainult tuntud ja usaldusväärseid kaubamärke.

Samuti leiti auditis, et Rail Balticu liini reisijateveo osa ei ole majanduslikult jätkusuutlik, sest 2030. aastaks kasutaks liini 4,6 miljonit reisijat aastas. Kontrollikoja hinnangul peavad kiirraudtee komponendiga transpordi suurtaristud jätkusuutlikkuse tagamiseks teenindama 9 miljonit reisijat aastas.

Kui kaasata Poolasse viiv juurdepääsutee ja teha üldisem analüüs, siis pärast Varssavisse viiva lõigu ehitamist ja uuendamist ulatub 60-minutilise sõiduajaga teeninduspiirkonna elanike arv 8,3 miljonini. “Kui võrrelda seda meie võrdlusalusega, milleks on 9 miljonit reisijat aastas, võib majanduslik jätkusuutlikkus olla ohus isegi Varssavini ulatuva täieliku ühenduse puhul,” seisab auditis.

Lisaks viibib kontrollikoja hinnangul Rail Balticu valmimine, seejuures võivad viivitused kasutuselevõtul ulatuda ligi kolme aastani. “Läti riigikontroll on juhtinud tähelepanu ühe- kuni neljaaastaste viivituste ohule, mille põhjuseks on muu hulgas hiline algus ja maa sundvõõrandamisega seotud bürokraatlikud riiklikud menetlused,” märgitakse auditis.

Siiski vastab Rail Baltic koos kolme muu auditeeritud suurtaristu kolme osaga kontrollikoja hinnangul 2030. aastaks tõenäoliselt TEN-T määruse miinimumnõuetele.

Kontrollikoda auditeeris Euroopa Komisjoni osalemist kaheksa suurtaristu kaasrahastamise kavandamises, rakendamises ja järelevalves, sealhulgas Rail Balticu raudteeliin; Lyoni–Torino piiriülene raudteeühendus; Brenneri baastunnel Austria ja Itaalia vahel; Fehmarni väina raudtee-maanteeühendus Taani ja Saksamaa vahel; Baskimaa Y kiirraudteeühendus Prantsusmaaga; Seine’i–Scheldti ühendus Prantsusmaal ja Belgias; kiirtee A1 Rumeenias ning Poola raudteeliin E59.

BNS

 

9 commentsOn Euroopa Kontrollikoda: Rail Baltic läheb plaanitust kallimaks, küsitav on projekti majanduslik tasuvus

  • Avatar

    Täiesti arusaamatu on, kust Juura võttis oma tunnis raadios ettetoodud numbri, et seda raudteed pooldab 62 protsenti eesti inimestest,et küsitlusfirmas ei saa kahelda, pole sõnu.

  • Avatar

    Aina küsite ja küsita mis on ju ammu teada. Miks ei tehta rahva küsitlust, ah?????Ka see vastus on teda.

  • Avatar

    Asjapulgad räägivad RB suurest sotsiaalmajanduslikust kasust.Kindlasti on mõnedel maa- ja kruusaauguomanikel kasud sees,aga enamuse inimeste jaoks toob RB kavandataval trassil sulaselget kahju.Kas tõesti ei saa maaeluministeerium ja keskkonnaministeerium neid kahjusid välja arvutatud?Kas EKRE ministrid on soinistunud?

  • Avatar

    Esimene küsimus peaks olema, et kas aastal 2030 sellist moodustist nagu Euroopa Liit üldse enam olemas on?

  • Avatar

    Pärastlõunaks oli Rail Balticu teemaline artikkel Delfi peaportaalist sootuks kadunud ja Postimehes oli vaid “MKM: audit Rail Balticu kohta on tehtud valedel alustel” nimeline arvamuslugu kusagil väikeses pildis. Seega tekkis paanika ja hakati koheselt teemat kinni mätsima. Vaid ERR-i portaal suutis artikli täies ilus jätta üles ka päeva teiseks pooleks. Näis kas teema väärib ära märkimist ka Aktuaalses Kaameras. Ootaks ka näiteks Eesti roheliste jõulist arvamust või siis peaks teiste Rail Balticu vastaste organisatsioonide arvamusavaldust, aga seda on palju loota, Postimehe ja Delfi argpüksid niikuinii ei avaldaks.

  • Avatar

    Sellega on siis sellel projektil kriips peal Eesti poole pealt

  • Avatar

    Eesti jobukarjal ei liigu ajurakukegi selle peale – Rail baltic peab ellu viidama a la me vajame oma Baltimaade BAMi, sest me oleme suuremad kui Päike ja Kuu. Eesti elu ja poliitika on jõudnud täielikku ummikusse, sest mõistus on haihtunud ja ainus, mis erutab on suured raharattad silme ees. Keskerakondki oli kord selle Bam Bam Balticu vastu, aga näe nüüd väidavad, et eluaeg toetanud. Sest Euroopast tulevad rahalaevad… Kui Euroopa Liit tahab jätkuvalt väita, et Rail Baltic tasub ennast ära, siis pole ka Euroopa Liidul tulevikku, sest aferistid on selle liidu ära kaaperdanud. Mis jäi veel silma, kuidas mõlemad erameediad Postimees ja Delfi topivad artikli esimesse poolde Eesti asjapulkade möga nagu Euroopa kontrollikojal on valed andmed. Sisulist kontrollikoja raportit annab tikutulega otsida. Seega on nii Postimees kui Ekspress Meedia ära ostetud Rail Balticu promomiseks. Eestlased on ikka rumal rahvas, ei oska oma iseseisvusega midagi peale hakata ja müüvad selle esimesel võimalusel mingite mammona mammutprojektide nimel maha. Kuidas me oleme sellesse punkti jõudnud ja kas tõesti pole Eestil kui riigil ja rahval tulevikku?

  • Avatar
    uskmatu-toomas

    Kas nüüd hakkab hr.Parts kontrollikojas oma lapsukest uputama ?

Lisa kommentaar:

Your email address will not be published.

Tähelepanu!

Kuna küberrünnakud aina sagenevad ning Facebook ei ole spämmi tõkestamiseks juba pika aja jooksul midagi ette võtnud, siis olime sunnitud Facebooki kaudu artiklite kommenteerimist piirama.

Anonüümse kommentaari lisamise võimaluse jätsime avatuks.

Täname teid jätkuva toe ja mõistmise eest!
Uute uudiste toimetus.

Mobile Sliding Menu

Uute Uudiste väljaandja on Eesti Konservatiivne Rahvaerakond. Uued Uudised peavad oluliseks sõnavabadust. See tähendab, et Uutes Uudistes avaldatud seisukohad ei pruugi ühtida Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna seisukohtadega.
Kontakt: info@uueduudised.ee | Kasutamistingimused