Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Keskkonnaorganisatsioonid: Rail Balticule nurgakivi panek on ennatlik

-
28.11.2019
Hukatuse tee.
© UU

Keskkonnaühenduste hinnangul on praegu Rail Balticule (RB) nurgakivi panna ennatlik, kuna projekti osas on veel palju selgusetut.

Eesti Looduskaitse Selts, Eesti Geograafia Selts ja Kodanikuliikumine Avalikult Rail Balticust märgivad, et Rail Balticu kohtuvaidluse alguses lubas riik oma kirjas kohtule, et raudtee põhitrassi ehitustöödega ei alustata enne kohtuvaidluse lõppu ja raudtee tehnilise projekti valmimist.

“Praeguseks ei ole kohtuvaidlus lõppenud. Valminud pole ka raudtee tehniline projekt. Liiatigi puudub ehitusluba. Isegi keskkonnamõjude hindamise protsess on algstaadiumis,” märgivad keskkonnaühendused.

Nurgakivi panek Saustinõmme maanteeviaduktile, et tähistada Rail Balticu raudteeühenduse trassi esimese objekti ehituse alustamist, kujutab keskkonnaühenduste hinnangul endast meeleheitlikku katse otsida positiivset meediatähelepanu. “Ühisettevõtte olukorra hindamise järel loobusid soomlased aktsionäristaatusest. Viimase aasta jooksul on lahkunud kuus tippjuhti. 62 Rail Balticu töötajat on saatnud ühispöördumise selle kohta, et projekt on suures kriisis. See kõik näitab tõsiseid sisemisi probleeme. Varsematele arvukatele muredele seoses rahastusprobleemide ja vastuoluliste tasuvusuuringutega on avaliku elu tegelased, kodanikuliikumised ja keskkonnaorganisatsioonid on juba ammu osutanud,” seisab keskkonnaühenduste pöördumises.

Allakirjutanud keskkonnaorganisatsioonid ei ole raudteeühenduse sisseseadmise vastu Euroopaga. “Vastupidi, oleme alati tegutsenud sooviga rajada see ausalt, läbipaistvalt ning Eestile parimal viisil. Oleme aga seisukohal, et Rail Balticu tegelik nurgakivi on võimalik paika sättida pärast seda, kui käimasolevate protsesside tulemusena on selgunud õiguspärane trass ja raudtee rajamise tegelikud sotsiaalmajanduslikud- ning keskkonnatingimused ning on korrektselt uuritud olemasoleva raudteetrassi kasutamise võimalusi, et vähendada keskkonnakahjusid ja leida projekti teostamiseks Eestile rahaliselt jõukohane variant,” märgivad ühendused.

Samuti leiavad ühendused, et nurgakivi panek oleks sobilik siis, kui raudtee rahastamise osapooled on selgunud ja panuste suurused kokku lepitud. “Et projekt saaks positiivselt edeneda, on vaja ka sisulist kaasamist ja julgust teha senises kursis muudatusi,” lisavad ühendused.