Lauri Hussari hüpe “kahesajatajate” juurde toimus pärast pikka kiidulaulu Postimehes

Eesti,
- Updated
©Teet Malsroos/Õhtuleht
Lauri Hussar on Postimehe peatoimetajana projektile Eesti 200 vaid kiidulaulu laulnud.

Postimehe senine peatoimetaja Lauri Hussar tõmbas endale ja projektierakonnale Eesti 200 juba esimesel päeval vee peale – tegelikult on ta selles ettevõtmises juba ammu sees, kuidas ta ka seda eitada ei püüaks.

Täiesti läbinähtavalt püüdis Hussar projektiparteikest pikka aega teadlikult pildis hoida, koht valimisnimekirjadest oli sõltuvalt “kahesajatajate” pilti jõudmisest juba ammu valmis ja viimasel hetkel saigi samm astutud.

Postimehe vastutav väljaandja Merili Nikkolo ütles ERR-ile, et Hussari lahkumine tuli kogu toimetusele üllatusena. “Selline käitumine Eesti suurima päevalehe peatoimetaja poolt paneb ajalehe keerulisse olukorda, kus võidakse kahtluse alla seada nii usaldusväärsus ja ajakirjanike professionaalne töö. See heidab varju ajakirjanduse sõltumatusele tervikuna.” Siin peitubki asja iva – isegi kui peatoimetaja on Eesti 200 vastu pikemat aega vaid sümpaatiat tundnud, pole alustki arvata, et ta oli selle kritiseerijate vastu erapooletu, nagu ajakirjanduseetika nõuaks.

Hussar väitis, et ta ei ole olnud seotud Eesti 200 loomisega ning kõnelused tema erakonnaga liitumiseks kestsid nädala. Ometigi oli just Postimees esimene, kes tõi päevavalgele 2. mail päevavalgele projektipartei manifesti “Eesti 200 vajab julgeid eestvedajaid”. Hiljem on Eesti 200 algatused pidevalt Postimehes laialdast kajastust leidnud – otsingusõnale “Eesti 200” tuleb vasteid riburada.

Uued Uudised kirjutasid juba juunis: “Kui lüüa otsingusse “Eesti 200”, siis alates manifesti ilmutamisest 3. mail on Postimehes nende teemal olnud 68 artiklit — lausa igast poorist imbub välja soov oma lemmik kõrgustesse saata!”

“Hussar astus Eesti 200 liikmeks, olles eelnevalt pakkunud enda juhitud lehes Eesti 200-le tonnide viisi positiivset kommunikatsiooni ning olles kirjutanud “sõltumatu päevalehe peatoimetaja ja Eesti ajakirjanduse lipulaeva tüürimehe” positsioonilt juba eelmise aasta kevadel artikli “Miks ma toetan Eesti 200 algatust”. Kas kõikide nende faktide valguses ei paljastu meile siin õpikunäide, mida nn sõltumatu ja erapooletu ajakirjandus Eestis tegelikult endast kujutab?” kirjutab portaali Objektiiv üks eestvedajaid Markus Järvi.

Postimehel on teinegi taak – Margus Linnamäe, kes on teatavasti Eesti Meedia, sealhulgas Postimehe omanik, tegi erakonnale Isamaa möödunud aasta IV kvartalis annetuse suuruses 50 000 eurot. Kuigi ta väidab, et see ja erakonda kuulumine Postimehe sõltumatust ei mõjuta, jääb üle vaid nentida: “No ärge avalikkust nii lolliks ka pidage!”

Loe ka: Peavoolumeedia üritab Eesti 200 poliitkampa igati kasutuskõlblikuks vormida

Kommentaarid

Mobile Sliding Menu

Uute Uudiste väljaandja on Eesti Konservatiivne Rahvaerakond. Uued Uudised peavad oluliseks sõnavabadust. See tähendab, et Uutes Uudistes avaldatud seisukohad ei pruugi ühtida Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna seisukohtadega.
Kontakt: info@uueduudised.ee | Kasutamistingimused