Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Meedialiidu juht osutab kriisis tekkinud sõjale erinevate ajakirjandusväljannete vahel

-
12.05.2020
Tänased meediamajad ei ole mitte arvamuste paljususe vahendajad, vaid ideoloogia- ja propagandakeskused. Pilt on illustratiivne.
© UU

Eesti Meediaettevõtete Liidu juhatuse liige Merle Viirmaa kirjutab ERR-is avaldatud arvamusloos, et kui meedialiit pöördus seoses reklaamitulude vähenemisega oma liikmete nimel valitsuse poole abipalvega otsetoetuste saamiseks, ei mõeldud, et liikmed on valmis tegema väikseimatki kompromissi oma rollis ühiskonna valvekoerana ega kaalutud kordagi ajakirjandusvabadusest loobumist. Samas taunib ta konkurentsis tekkinud lahkehelisid erinevate väljaannete vahel.

Ta lisass, et kuigi lugejate arv on kriisiajal tõusnud, on reklaamitulud kukkunud drastiliselt. Meediajuhtide hinnangul jääb sel aastal Eesti turult saamata mitukümmend miljonit eurot, mida kasvavad tellimistulud ei kompenseeri kuidagi.

Samas lisas ta, et nõrgad, vaid iseenda ellujäämisele keskenduvad meediaettevõtted ei jõua täita oma kohustusi ühiskonna ees ning siis tekib oht, et kontroll meedia üle läheb kahetiste eesmärkidega ärimeestele..

Viirmaa viitab, et, selles kriisis tuleb rääkida ka ajakirjanduse maine nõrgestamisest omade hulgas. „Pingelistel aegadel tehakse samme, mis on kui lahinguvõidud, aga viivad paraku hoopis sõja kaotamiseni. Meediamajade omavaheline jagelemine lõhub mainet ja kahju kannatavad kõik,“ märkis ta. „Kindlasti on eriarvamusi ja neid peabki olema, aga nende üle saab arutada omavahel. Jagelemise toomine leheveergudele, vastandumine ja ebatolerantsus nõrgestavad kogu meediat ning vähendavad ka ajakirjanike eneseusku.“

UU