Mitte Eesti pole Rail Balticu projektis mitteusaldatav, vaid kogu ettevõtmine on algusest peale savijalgadel

Eesti,
- Updated
raudtee, elron, rong, transport, Rakvere raudtee perroon
©Uued Uudised
Rail Balticu projektist hoolimata arendab enamik riike pigem oma raudteevõrgustikku, mida peaks ka Eesti tegema. Pilt on illustratiivne.

Vasakkaldega ajakirjanik Toomas Sildam väidab, et Rail Balticu ümber tekkinud segaduse tõttu “ei ole just väga usaldusväärne pilt Eestist kui rahvusvahelisest partnerist.”

Tegu on järjekordse vassimisega, milles püütakse RB projekti eduka ja toimivana näidata – tegelikult pole selles osas ammu enam üksmeelt.

Järgneb Google reklaam. Uute uudiste toimetus ei vastuta Google algoritmide poolt personaalselt teile suunatud reklaamide sisu eest. Soovitame usaldada ainult tuntud ja usaldusväärseid kaubamärke.

Poola on näiteks teatanud, et nende jaoks pole RB prioriteet, vaid osa üleriiklikust raudteetaristu väljatöötamisest – põhirõhk on neil põhja-lõunasuunalistel trassidel, mille jaoks oodatakse ka EL-i raha, seega on tegu konkureeriva projektiga. Lisaks ei luba Poola Rail Balticul selliseid suuri kiirusi, nagu neid näevad Balti riigid trassil tulevat.

Soome teatas mullu veebruaris, et hakkab Rail Balticu osanikuks, kuid pärast kevadisi parlamendivalimisi otsustas uus valitsus selle tühistada. Riik teatas, et lükkas RB ühisprojektiga liitumise kaugemale tulevikku ning keskendub rahvuslikele projektidele (PM, 19.02. 2019)

Seega valitseb RB osas üldine loidus ka mujal, seda on aktiivsemalt ajanud vaid mõned Balti riigid. Pikemat aega on tähelepanu all RB kõrgemate tegelaste (Timo Riihimäki, Baiba Rubesa, Riia Sillave) lahkumine, mida on võetud märgina, et see projekt ei ole eriti jätkusuutlik ja tippjuhid ei taha selle eesotsas olla, kui projekti nurjumisest teatatakse.

Riigikontrolli audit näitas eelmise aasta lõpus, et Rail Balticu raudteeprojekti puhul on tekkinud tegevuste elluviimisel hilinemisi ja osade tegevuste maksumuse prognoosid on suurenenud, mistõttu pole projekti tähtaegne valmimine ilmselt realistlik, see näib olevat pidurdunud.

Eurorahade saamine 81% ulatuses on samuti suure kahtluse all, seda enam, et maailm seisab suure majanduskriisi lävel, õigemini on sellesse juba sisenenud – projekt võib jääda osalejariikide eralõbuks. Maailm ei saa lihtsalt eriti suurprojektide peale kulutada, eriti kui pandeemia-järgselt on oodata ka majanduste kojutoomist, mis võtab vähemaks igasuguseid vedusid. RB hakkas varem jalgu jääma ka killmaprojektidele, seda just rahastuse osas.

Viimased optimistlikud teated Rail Balticu jõudsast edenemisest ei pruugi olla olla reaalsed, vaid tingitud soovist näidata, et miski liigub. Seda enam, et praegused RB ehituslikud momendid on sageli sellised, mis töötavad ka projekti kokkukukkumisel – lätlased on näiteks Riia sõlme välja ehitanud nii, et seda saab kasutada ka Rail Balticuta.

Kui jälgida RB kronoloogiat, siis näeb, et pea kõik pooled on kedagi selle takerdumises süüdistanud. Seega pole Toomas Sildami vihje Eestile kui ebakindlale partnerile vähimalgi määral õigustatud – Rail Balticu projekt kolistab üle kivide ja kändude juba algusest peale ning ebakindlad on kõik osalised, alates riikide tavakodanikest kuni EL-i rahastajateni välja.

Rail Baltic võis olla asjalik mõte enne pandeemiat, selle järel, mil maailm sulgub rohkem endasse ja püüab oma jõududega hakkama saada, on see projekt üha kahtlasem, kuid vaid EKRE- on julgust ja tahtmist sellele selg keerata.

Loe ka Rail Baltic ähvardab üha rohkem Balti riikide eralõbuks muutuda, päevakorda võib tõusta piduri tõmbamine

16 commentsOn Mitte Eesti pole Rail Balticu projektis mitteusaldatav, vaid kogu ettevõtmine on algusest peale savijalgadel

  • Avatar

    RB on hea võimalus tanke Eestisse tuua. Paraku ei võida ka selle ainsa reaalse nn majandusliku variandiga Eesti midagi. Jääb s-puru…, kui tõsiseks läheb. Mida siis rabeleda?

  • Avatar

    …. ajakirjanik Sildam-ajab naerma või hoopis nutma. Ta on üks kuradima soperdis, poliitprostide (sots, reform) käpiknukk,kes ajab suust välja hülge ila, va kommunist.

  • Avatar

    RB pooldajad on rõhunud justkui tohutuile kaubavoogudele (ei tea kustkohast) ja tohutuile kiirustele. 160 km tunniski olevat ajale jalgu jäänud jms. Aga milleks on vaja maismaal selliseid hullumeelseid kiirusi? Kui juba praegu on kaubarongi peatumisteekond ligi 1 km? millised rasked õnnetused tooksid kaasa need kiirused. Kel’ kiire, lennaku lennukiga. Siin on juba öeldud, et on vaja taastada otselennud. Kõike seda on rääkinud ka mitmed asjatundjad. Ja riigiraha sellesse mõttetusse raisata on kuritegelik.

  • Avatar

    Kas Helme tõmbas Sildami haneks? Sildamil kui usinal tallaajakrjanikul kulus vaid tunnike, et peale “Helmed show” oma soperdis ERR-i koduleheküljel avaldada. Mida see näitab? Et Sildam on “Helmed show” suurim fänn. Et Sildam poeb kasvõi retuuzidest välja. et Helmete kohta midagi kompromiteerivat leida. Et ERR+i portaalis võib Sildam avaldada iga kell mida iganes sülg suhu toob. Sest tema on ERR portaali boss! Ehk nii nagu on ERR+i veebikanali nimi Jupiter on ERR+i portaali avalikult salajane nimetus SILDAM.

    • Avatar

      kes ikkagi jama ajab?Keegi kajandusminister mimega Aas ütleb, et Rpeldiku peatamisest pole juttugi, tööd käivad jne.

      • Avatar
        Elmer Hill

        Ja miks Martin helme siis sellele sopale allkirja andis?KUS ON TÕDE, SELTSIMEHED?

  • Avatar

    Rail Baltic ühendab paar pisikest Euroopa riiki Eestiga ära, kuhu pannakse 5800 miljonit eurot. Täiesti naeruväärne.
    Eesti peaks mõtlema otselendude peale, et ühendada ennast maailma kõige suuremate punktidega.
    Praegu pannakse näpuotsaga lennundusse 30 miljonit, mis ei anna mitte midagi.
    Ja 5800 miljonit (Eesti panustataval osaluse väiksusel pole vahet) raudteesse, mis samamoodi ei anna midagi Eesti riigile.
    See suhe peaks olema just vastupidine, ühendada Eesti või Balti riigid ülejäänud maailmaga ära nende miljarditega ja olemasolevat raudteed uuendada kaubaveoks.
    Lisaks ehitada kiirtee Lõuna-Euroopasse. Autodega on vaja saada normaalselt liikuda.
    Otselennud, need asjad hakkavad majandust edasi viima. Eestist Ameerikasse lendamine on praegu täiesti naeruväärne.
    Rail Baltica: Eesti, Läti, Leedu, Poola – täiesti kreisi, mis ei hakka majandust elusees sellisel viisil edasi viima nagu otselennud maailmaga seda teeks.
    Kokkuvõtteks, lennundusse tuleb kümneid kordi rohkem investeerida kui seda praegu tehakse naeruväärse 30 miljoniga.

  • Avatar
    Valdek Rohumaa

    Kuidas kommenteerite Taavi Aasa tänaseid intervjuusid ses küsimuses?

  • Avatar
    Simone Katšeli

    Taavi Aas ütles täna: “Martin Helme allkirjaga Rail Balticu investeeringute kavas on toodud välja üle 30 konkreetselt raudtee ehitusega seotud objekti ja mul on raske uskuda, et ta ei tea rahandusministrina, millele ta allkirja on andnud.”

  • Avatar

    Aas juba hõiskab, et ära ei jää midagi. Täies mahus läheb asi ikka lahti.

  • Avatar

    Ahh Toomas Sildam pöörab oma nina sinnapoole, kus midagi mädaneb. Rail Baltic mädaneb, sorry oli juba algusest peale mädadel tugipostidel. Aga Sildamit ei huvita sisu, vaid valitsuse sees kriisi tekitamine. Sildam on tüüpiline egokirjanik, kes ei kajasta mitte seda mis toimub, vaid seda mis tema egos ehk peas vastu kumiseb. Keskerakonna tegelased küll kaitsevad Rail Balticut, kuid mõned aastad tagasi oli Keskerakond selgelt selle projekti vastu. Sildam otsigu need artiklid ja ütlemised üles, kui tahab asja sisusse süübida. Aga no Sildam ei taha ju Rail Balticu ehitust küsitavaks muuta, sest ta lakub ikkagi Kallase ja teiste Eesti hävitajate taldu. Kummaline, et ERR laseb Sildamil niimoodi laiata, kas tegemist on mingi prominendiga?

  • Avatar

    Juba pikemat aega ei räägita kiirraudtee ühendamisest Breliiniga vaid see lõpeb kusagil Poolas. Sealt jääb Berliini logistada ligi 1000km! Huvitav, miks?

  • Avatar

    Häda on selles, et paljud orava bande liikmed on jõudnud juba osta tulevase Rail Balticu trassi alla jäävat maad. Plaan oli geniaalselt lihtne. Vormistada need tükid elamu maaks ja müüa kolme-neljakordse vaheltkasuga riigile tagasi. Nüüd on vargad hädas. Suuremalt jaolt odavalt soetatud soist võsa ja põllulappe jääbki kätte ja raha alla kinni.

    • Avatar
      Reino Lõhmus

      Kes täpselt, lao nimed välja, muidu kõlab see tühja külajutuna.

      • Avatar
        Tõnis Siim

        Esiteks. Sildam pole vasakpoolne vaid pigem parempoolne uute okup.võimude politruk-ajupesur provintsi massimeedias-ajupesutööstuses. Sest Läänemaailma valitsejad – USA-EU suuroligarhide domineeriv maffiagrupeering & võimukeskused & ideoloogid esindavad parempoolset maailmavaadet ja parempoolsete huvisid.

  • Avatar

    Isegi siis kui RB kuulutatakse ametlikult läbikukkunuks
    saab EKRE ikkagi Sildami käest kaikaga üle kurgi.
    Ma juba kujutan ette Sildami oma iniseva häälega ütlemas “EKRE püüab ennast võõraste sulgedaga ehtida, RB ärajäämine ei ole EKRE poliitikutle visa töö tulemus”

Lisa kommentaar:

Your email address will not be published.

Tähelepanu!

Kuna küberrünnakud aina sagenevad ning Facebook ei ole spämmi tõkestamiseks juba pika aja jooksul midagi ette võtnud, siis olime sunnitud Facebooki kaudu artiklite kommenteerimist piirama.

Anonüümse kommentaari lisamise võimaluse jätsime avatuks.

Täname teid jätkuva toe ja mõistmise eest!
Uute uudiste toimetus.

Mobile Sliding Menu

Uute Uudiste väljaandja on Eesti Konservatiivne Rahvaerakond. Uued Uudised peavad oluliseks sõnavabadust. See tähendab, et Uutes Uudistes avaldatud seisukohad ei pruugi ühtida Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna seisukohtadega.
Kontakt: info@uueduudised.ee | Kasutamistingimused