Rail Baltic praegusel kujul pole ka rahva hulgas hinnatud: “Eks ta üks lurr ole!”

Eesti,
- Updated
©UU
Eesti peaks aktiivse Rail Balticuga tegelemise asemel keskenduma siseriiklikule raudteevõrgustikule. Pilt on illustratiivne.

Kurikuulus Rail Baltic saab pidevalt hoope nii rahastamise, kaadri voolavuse kui ka üldise ebapopulaarsuse kaudu, sest projektis on liiga palju kahtlaseid momente.

Norstati uuringu järgi soovib 38 protsenti Eesti inimestest Rail Balticu ehitamist olemasolevaid trasse pidi, 22% toetab kavandatavat trassi ja 18% jätaks trassi üldse ehitamata. 22 protsenti küsitletutest ei oska sellest üldse midagi arvata.

Vastuseis Rail Balticule on kodanikuühenduste kaudu väga tugev olnud – mures ollakse nii looduse hävitamise pärast rajataval trassil kui ka kaheldava tasuvuse pärast, mida on tõestanud kasvõi Ernst&Youngi valearvestused, ning paljude silmis on kogu projekt vajalik teistele, mitte aga Eestile.

Lisaks on Euroopa Liit sidunud rahastamise karmide nõuetega, mis võib mistahes toppamise korral trassi rajamise rahata jätta; paljud trassile jäävad riigid peavad Rail Balticut teisejärguliseks; kahtlust äratab tippjuhtide pidev vahetumine operaatorfirmas ning tehniliste asjaolude kokkulangematus (Poolas oleks reisirongide kiirus märgatavalt madalam kui mujal seda planeeritakse).

Seega on RB projekt, millele pole küll massilist vastuseisu, kuid see on tugev; enamikku jätab see külmaks ja vaid paljud poliitikud on kuidagi üliagarad seda tingimusteta toetama. Või parafraseerides “Kevade” Tõnissoni: “Eks ta üks lurr ole!”

EKRE on projekti osas skeptiline ja on nõus trassi rajamisega juba olemasolevaid raudteid pidi.

Kommentaarid

3 commentsOn Rail Baltic praegusel kujul pole ka rahva hulgas hinnatud: “Eks ta üks lurr ole!”

  • Avatar
    Madis Vainola

    On vaja turba-haapsalu-rohuküla..
    Eestile on vaja tallinn-pärnu liin taastada ja kiiremaks ehitada raudtee.. nii et saaks 1.5 tunniga läbitud vahemaa
    On vaja taastada virtsu raudtee .. uskuge seda on vaja, kunagi kui see oli siis see oli kõige suurema tasuvusega liin eestis üldse…
    Vat neid asju on vaja täna ja eesti omadele inimestele, küladele mida antud liinid läbivad…
    Nii on.

    • Avatar
      Sten Arrak

      Kas ei peaks Rail Balticu raudtee rajamise otstarbe panema rahvahääletusele? Võib-olla suurem osa eesti rahvast ei tahagi seda ulmelist pdojekti?

      • Avatar
        Madis Vainola

        Mitte “kas” vaid riigi võimuorganid on kohustatud sellise suurprojektiga alustades panna see alul rahvahääletusele…

Kommentaarid on keelatud

Mobile Sliding Menu

Uute Uudiste väljaandja on Eesti Konservatiivne Rahvaerakond. Uued Uudised peavad oluliseks sõnavabadust. See tähendab, et Uutes Uudistes avaldatud seisukohad ei pruugi ühtida Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna seisukohtadega.
Kontakt: info@uueduudised.ee | Kasutamistingimused