Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Rail Baltic praegusel kujul pole ka rahva hulgas hinnatud: “Eks ta üks lurr ole!”

-
20.12.2019
Oleme ajahetkes, kus tänavad ja ühistransport on tühjad ja inimestele loeb kodu palju. Pilt on illustratiivne.
© UU

Kurikuulus Rail Baltic saab pidevalt hoope nii rahastamise, kaadri voolavuse kui ka üldise ebapopulaarsuse kaudu, sest projektis on liiga palju kahtlaseid momente.

Norstati uuringu järgi soovib 38 protsenti Eesti inimestest Rail Balticu ehitamist olemasolevaid trasse pidi, 22% toetab kavandatavat trassi ja 18% jätaks trassi üldse ehitamata. 22 protsenti küsitletutest ei oska sellest üldse midagi arvata.

Vastuseis Rail Balticule on kodanikuühenduste kaudu väga tugev olnud – mures ollakse nii looduse hävitamise pärast rajataval trassil kui ka kaheldava tasuvuse pärast, mida on tõestanud kasvõi Ernst&Youngi valearvestused, ning paljude silmis on kogu projekt vajalik teistele, mitte aga Eestile.

Lisaks on Euroopa Liit sidunud rahastamise karmide nõuetega, mis võib mistahes toppamise korral trassi rajamise rahata jätta; paljud trassile jäävad riigid peavad Rail Balticut teisejärguliseks; kahtlust äratab tippjuhtide pidev vahetumine operaatorfirmas ning tehniliste asjaolude kokkulangematus (Poolas oleks reisirongide kiirus märgatavalt madalam kui mujal seda planeeritakse).

Seega on RB projekt, millele pole küll massilist vastuseisu, kuid see on tugev; enamikku jätab see külmaks ja vaid paljud poliitikud on kuidagi üliagarad seda tingimusteta toetama. Või parafraseerides “Kevade” Tõnissoni: “Eks ta üks lurr ole!”

EKRE on projekti osas skeptiline ja on nõus trassi rajamisega juba olemasolevaid raudteid pidi.