Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Rene Kokk: siseministri jutt, et teenuspunktide sulgemisega midagi ei muutu, on lausvale

-
25.01.2022
EKRE Riigikogu saadik Rene Kokk.
© Uued Uudised

Esmaspäeval esitati Riigikogus siseminister Kristian Jaanile arupärimine Politsei- ja Piirivalveameti teenindussaalide tööaegade kärpimise kohta, vastustega aga ei jäänud vähemalt EKRE saadikud kuidagi rahule – rahvaesindaja Rene Kokk ütles, et nii eluvõõrast juttu ei ole ta ammu kuulnud, kui see kõlas siseministri ettekandes ja vastustes arupärimisele.

Nimelt väitis Kristian Jaani, et teenuste kättesaadavus ei muutu ja keegi ei jää teenusest ilma, samas kui teenuskeskuste ja -punktide lahtiolekuaeg viidi viielt päevalt kolmele. “Laupäeviti ei saa  teenust juba ammu ei transpordiametist, ega PPA teenuspunktidest. Kas tõesti teenuse kättesaadavus ei muutu? Mismoodi peaks need inimesed teenust saama, kes tööpäevadel tööl käivad?” küsis Rene Kokk. Ta tõi näiteks Rapla, kus paljud maainimesed käivad just laupäeviti ostlemas ja sooviks ühtlasi käia ka autoregistris või PPA punktis, kuid ei saa seda enam teha.

Minister väitis lisaks, et mitte kättesaaadavus ei olevat muutunud, vaid seda olevat kliendi käitumine. “Loomulikult on kliendi käitumine muutunud. Kui me paneme kinni teenuse ja inimene seda enam ei saa, siis ta nutab ja läheb teist teed pidi. Ma ei ole selle vastu, et on olemas progress ja asjad muutuvad, aga inimesi tuleb nügida selliselt, et neil oleks aega harjuda sellega, mitte aga lõpetada sedasi teenuse pakkumine ära ja siis öelda, et midagi ei ole muutunud,” lausus Rene Kokk.

EKRE saadik kritiseeris ka ministri väidet, et teenuspunktide sulgemisega soodustatakse digiteenuste kasutamist. “Tule taevas appi! Laupäeval juba on kinni, paneme veel kaheks päevaks veel teenuse kinni, ja läbi selle me soodustame digiteenuste kasutamist? Uskumatu jutt! Jah, e-teenuste tarbimine on kasvanud tohutult. Loomulikult ta kasvab, sellepärast et inimestel on alternatiive järjest vähem. Mul tuleb meelde aastatetagune kemplus Raplas selle üle, kui tollane maanteeamet, tänane transpordiamet, tahtis kinni panna teenuskeskuse. Siis oli sama lugu, et tohutu edulugu, näete, kõigis kohtades, kus me oleme midagi kinni pannud, on inimesi hakanud palju vähem käima ja tohutult on tõusnud digiteenuste kasutamine. No kellele me sihukest jama ajame? Loomulikult inimene peab kuidagi oma teenuse kuidagi kätte saama, kui me teeme talle võimatuks seda kätte saada füüsiliselt.”

Rene Kokk tõi näiteks ka selle, et sularahas enam paljudes kohtades maksta ei saa. “Kas me nimetame seda ka nii, et midagi ei ole muutunud? Kõik inimesed ei kasuta täna veel pangakaarte või ei taha kasutada, kasutavad sularaha, aga sellega tasuda pole võimalik. Ta peab minema ja panga üles otsima, katsuma seal ise kuidagi selle ülekande ära teha. Aga meil ei ole täna enam ka Rapla-suguses linnas isegi neid kohti, kus ta saaks minna pangas telleri juurde ja ülekande ära teha,” lisas ta.

“Igaüks tehku siit oma järeldused, aga minu arust väide, et teenuste kättesaadavus ei muutu, ministri suust on lausvale,” lõpetas Rene Kokk.

Allikas: Riigikogu stenogramm