Riigikohus tühistas osa Rail Balticu seni kavandatud trassist Pärnumaal

Eesti,
raudtee, elron, rong, transport, Rakvere raudtee perroon
©Uued Uudised
Rööpaid ikka lausa igale poole maha panna ei saa. Pilt on illustratiivne.

Riigikohus rahuldas teisipäeval osaliselt Eesti Looduskaitse Seltsi ja  kodanikuliikumise Avalikult Rail Balticust kaebuse ning tühistas Rail Balticu trassivaliku Pärnumaal.

Planeering tuli tühistada, sest tegemata oli vajalik Natura hindamine. Keskkonnaorganisatsioonid peavad seda oluliseks võiduks – see loob eelduse, et Rail Baltic muutub pisut loodussõbralikumaks.

Järgneb Google reklaam. Uute uudiste toimetus ei vastuta Google algoritmide poolt personaalselt teile suunatud reklaamide sisu eest. Soovitame usaldada ainult tuntud ja usaldusväärseid kaubamärke.

Kohtus võitnud keskkonnaorganisatsioonid tunnustavad Riigikohut, mis lõpetas Rail Balticu (RB) õigusvastase tegevuse ja  tühistas vähemalt Pärnu maakonnaplaneeringu hoolimata RB Estonia poolt kohtule esitatud väidetest, nagu oleksid ka  osalisel tühistamisel rängad tagajärjed: viivitus 4–10 aastat, Euroopa Liidu rahastuse kaotus ning ebatõenäoline teistkordne edukas raha saamine.

Ränki tagajärgi ei põhjusta mitte Riigikohtu otsus, vaid ametnike pikaaegne õigusvastane käitumine ja hoolimatus õigustatud ja konstruktiivse kriitika suhtes, leiab ARB.

Tänaseks RB maakonnaplaneeringute tühistamiseni viinud veale juhtis Eesti Ornitoloogiaühing tähelepanu juba 2013. aastal. Paraku jättis RB meeskond selle tähelepanuta. „Oleme seisukohal, et tänane kohtuotsus annab võimaluse Eestile parema raudteeühenduste loomiseks. Tänane joonlaua meetodil loodud trass aita kaasa Eesti regionaalsele sidususele, ei hoia loodust ega aita kaasa majandusele,“ ütleb kodanikuliikumise Avalikult Rail Balticust juhatuse liige Priit Humal.

Humala sõnutsi on sellel kohtulahendil palju laiem tähendus. „Loomulikult puudub meil illusioon, et me esindaksime tervet kodanikuühiskonda ja kõiki valitsusväliseid mittetulundusühinguid, kuid meie võit peaks järjekordselt näitama, et Eesti on õigusriik ja siin on kodanikuühendustel võimalik seista vastu poliitilise eliidi ja valitsusaparaadi määratule survele ning lõpetada riigis õigusvastane käitumine, isegi kui seda tehakse miljardite eurode toel,“ ütles Priit Humal. „Me jääme oma liistude juurde ja jälgime edaspidigi väga tähelepanelikult, et uue raudtee rajamisel keskkonda ei kahjustataks ning seadusi ei rikutaks. Nii saab sadade kultuuriinimeste pikaaegne avalik ja julge poolehoid Rail Balticu trassi muutmisele küll raskustega, aga siiski reaalsuseks.“

Keskkonnaorganisatsioone kohtus esindanud Derling Primuse vandeadvokaat Piret Blankin lisab: „Kuigi kohus tühistas planeeringu vaid osaliselt, oleme selle otsusega väga rahul. Kohtu võimalused planeeringut sisuliselt kontrollida on piiratud. Tänase otsusega loodi olulist praktikat keskkonnaküsimustes, mis järjest enam tähelepanu omavad.“

Euroopa Liidu loodusdirektiivi ja Euroopa Kohtu praktika kohaselt peab hindama raudtee mõjusid Natura aladele, aga mitte vältima nende läbimist. “Riigikohtu lahendi kaudu jõudis see teadmine nüüd ka seitsme aastase viivitusega raudtee planeerijateni. Riigikohtu lahend loob võimaluse kiireks vigade paranduseks nii, et Eesti saab asjakohase raudteeühenduse Läti ja Kesk-Euroopaga. Kodanikuliikumisel on konkreetsed ettepanekud, kuidas saaks projekti päästa nii, et Eesti saaks otstarbeka raudteeühenduse Kesk-Euroopaga regionaalseid huve arvestades. Soovime valitsusega konstruktiivset koostööd,” öeldakse pressiteates.

4 commentsOn Riigikohus tühistas osa Rail Balticu seni kavandatud trassist Pärnumaal

  • Avatar

    Kogu see savijalgadel ja vägistatud kujul sündiv monstrum tuleb tühistatama.!!

  • Avatar

    SUPER !!!

    Priit Humal väärib kunagi (siis kui võimalik) kindlasti kõrgeimat riiklikku tunnustust !!!

  • Avatar

    olgu parem olemata! MILLEKS ÜLDSE SEDA RAIL BALTICUT VAJA ON?!? Kus kohas on selle uurimus mis kinnitaks selle vajalikkust?

  • Avatar

    Kõige loodusesõbralikum Rail Baltica on olematu Rail Baltica.
    Rail Baltica oma olemuselt on kui /pikk/mädapaise Eesti maastikus.
    Seda enam, et trass on juba olemas – paneme Pärnu ja Riia vahele uuesti rööpad maha.

Lisa kommentaar:

Your email address will not be published.

Tähelepanu!

Kuna küberrünnakud aina sagenevad ning Facebook ei ole spämmi tõkestamiseks juba pika aja jooksul midagi ette võtnud, siis olime sunnitud Facebooki kaudu artiklite kommenteerimist piirama.

Anonüümse kommentaari lisamise võimaluse jätsime avatuks.

Täname teid jätkuva toe ja mõistmise eest!
Uute uudiste toimetus.

Mobile Sliding Menu

Uute Uudiste väljaandja on Eesti Konservatiivne Rahvaerakond. Uued Uudised peavad oluliseks sõnavabadust. See tähendab, et Uutes Uudistes avaldatud seisukohad ei pruugi ühtida Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna seisukohtadega.
Kontakt: info@uueduudised.ee | Kasutamistingimused