Rõivase majanduspoliitika tulemus: veoettevõtted on oma tankimise valdavalt Lätti viinud, Eesti kaotab aastas miljoneid eurosid

Eesti,
- Updated
TAAVI RÕIVAS

Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) küsitlus näitas, et Läti kaudu sõitvad veoettevõtted on oma tankimise valdavalt sinna viinud ja keskmiselt tangitakse Lätis 1940 liitrit kuus auto kohta.

“Küsitlusele vastajate seas oli kuskil keskmine kogus auto kohta, mis tangitakse Eestis vähem ehk siis tangitakse Lätis, 1940 liitrit auto kohta ühes kuus,” ütles ERAA info ja veolubade osakonna juhataja Ermo Perolainen BNS-ile.

Järgneb Google reklaam. Uute uudiste toimetus ei vastuta Google algoritmide poolt personaalselt teile suunatud reklaamide sisu eest. Soovitame usaldada ainult tuntud ja usaldusväärseid kaubamärke.

Ta lisas, et tegelikult üks auto ilmselt tarbib kuus kütust rohkem, olenevalt kuidas marsruudid ja veod on organiseeritud, nii et ilmselt tuleb ka mujal tankida. “Tõenäoliselt tehakse osa vedusid Eesti sees või käiakse kusagil mujal, Skandinaavias, siis Läti poole tankima ei minda,” ütles ta.

“1940 liitri pealt on 870 eurot ühe veoki kohta aktsiisimaksu ühes kuus. Osal on seal rohkem, osal vähem tankimisi, see oli keskmine,” rääkis Perolainen.

Perolainen möönis, et küsitluse vastamine polnud liikmete seas kuigi aktiivne ja vastused laekusid vaid 16 ettevõttelt, mis on oma tankimise kõik Lätti viinud. Nendel ettevõtetel on kokku 300 autot. Samas võib tema sõnul küsitluse tulemusi üldistada ja tõenäoliselt ka kõik ettevõtted, mille autod liiguvad Läti kaudu Eestist välja, on oma tankimise sinna viinud.

Kui keskmiselt tangitakse kuus auto kohta vähem 1940 liitrit, teeb see Perolaineni sõnul kuus kokku 582 000 liitrit. “Eesti riigil jääb nende 300 auto pealt saamata üle 250 000 euro kuus. Minu hinnang on, et see arv, mis käib erineva regulaarsusega Eestist välja Läti kaudu on 3000-4000 vahel,” ütles Perolainen. “Kui see korrutada nüüd selle [küsitluse] keskmise kogusega, siis tulevad päris suured summad, ikka miljonid eurod,” lisas ta.

Assotsiatsioon kogus liikmetelt infot, et näidata, kuidas valitsuse otsused aktsiisi tõstmiseks on mõjutanud autofirmade käitumist. “Eesmärk on, et esiteks ei tuleks uut aktsiistõusu ja teiseks, ka praegune tuleks tagasi pöörata,” ütles Perolainen.

BNS

Tähelepanu!

Kuna küberrünnakud aina sagenevad ning Facebook ei ole spämmi tõkestamiseks juba pika aja jooksul midagi ette võtnud, siis olime sunnitud Facebooki kaudu artiklite kommenteerimist piirama.

Anonüümse kommentaari lisamise võimaluse jätsime avatuks.

Täname teid jätkuva toe ja mõistmise eest!
Uute uudiste toimetus.

Mobile Sliding Menu

Uute Uudiste väljaandja on Eesti Konservatiivne Rahvaerakond. Uued Uudised peavad oluliseks sõnavabadust. See tähendab, et Uutes Uudistes avaldatud seisukohad ei pruugi ühtida Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna seisukohtadega.
Kontakt: info@uueduudised.ee | Kasutamistingimused