Rongid Lelle ja Pärnu vahel enam ei käi – keskerakondlik valitsus reostas kaevu enne uue valmimist

Rongid siin enam ei käi… Pilt on illustratiivne.

Möödunud nädal lõppes ühe keskerakondliku sigadusega, milleks oli raudteeühenduse katkestamine pealinna ja Pärnu vahel ühe ülikahtlase tulevikuplaani nimel.

Laupäeval toimusid viimased rongireisid Tallinna ja Pärnu vahel – kell 17.44 väljus viimane rong Pärnust Tallinnasse. Rail Baltic valmib praeguste plaanide järgi alles 2026. aastal. Seega katkestati oluline kommunikatsioon, teadmata, kas Rail Baltic üldse sellisel kujul tekibki.

Paljudel rahvastel on olemas vanasõna, mis ütleb, et vana kaevu ei aeta täis enne, kui uus valmis on. Keskerakond aga reostas vana kaevu ära, ajas kinni ja jättis Eesti rahva ühe ühendusteeta, sest ei leidnud raha raudteelõigu remondiks. Samas on tal küllaga raha lätlastele kinkimiseks, võõrideoloogiaid sissevedavate MTÜ-de turgutamiseks, valimiseelseks häältepüüdmiseks katuserahade kaudu, uute ametiasutuste loomiseks ja nii edasi.

EKRE esimees Mart Helme nimetab toimunut otsesõnu sigaduseks ja väidet, et seda lõiku pole mõtet rekonstrueerida, lolluseks. “Selle plaani järgi hakkab Rail Baltic toimima alles 2026. aastal – paljud vanemad inimesed, kes siiani seda kasutasid, ei pruugi nii kaua eladagi. Ka RB tulek ei ole kindel ja kindlasti ei hakka rongid siis väikestes jaamades peatuma – Lellest Eidaperesse siis enam rongiga ei saa,” pahandab Helme. “Täiesti küüniline on jutt, et rekonstrueerimiseks raha ei jätku – tänavu jagati katuserahadena laiali poole rohkem, kui selleks oleks kulunud!”

Eesti inimestel on raudteede kaotamisega kurbi kogemusi. Haapsalu rahvas sooviks endale raudteeühendust tagasi, kuid rööpad ja liiprid on juba ammu üles kistud; Võru inimestel on rautee küll olemas, kuid reisirongid seal ei sõida. Praeguste mugavate “porgandite” ajastul kogub raudteel sõitmine üha rohkem populaarsust ja ka Pärnu suunal sõitjatest puudust polnud.

Keskerakond kiitleb üleriigilise tasuta ühistranspordiga, kuid reisirongiühenduse kaotamine Tallinna ja Pärnu vahel on üks sellega kaasnevaid negatiivseid nähtusi. Miski pole tasuta ja neid ebameeldivaid üllatusi tuleb lähiajal kindlasti veelgi, sest vasakpoolne Jüri Ratase valitsus küll kingib ühe käega, aga võtab teise kamaluga kuskilt mujalt topelt tagasi. Ilmselt hakkavad maainimesed tasuta bussisõitu kinni maksma näiteks ka elektrihinna tõusu kaudu.

EKRE on võimule pääsemise korral lubanud raiskavale ja ülikulukale Rail Balticule pidur peale panna ning arendada ühendust välismaailmaga olemasolevate trasside rekonstrueerimise kaudu.

Kommentaarid