Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Valitsus kirjutab omamaiste kaubalaevade Eesti lipu alla toomiseks tehtud töö enda saavutuseks

-
11.10.2018
Eesti riik peab võimalikult palju oma laevu riigilipu alla tooma.
© Küllike Rooväli/Postimees

Merenduses on mõiste “kaaperdamine” ja see on nüüd taas kasutamist väärt, kui valitsus hakkab enne valimisi välja käima asju, mida EKRE juba ammu nõuab ja mille kallal sihtgrupid on juba aastaid töötanud.

EKRE konservatiivses programmis on algusest peale sees põhimõte: “Toetame rannakalapüüki, kalakasvatust ja kalavarude majandamist viisil, mis tagab inimtegevuse ja looduse tasakaalu. Luues soodsa merenduskliima, toome eesti laevad tagasi Eesti lipu alla. Taastame Eesti maine kalandus- ja mereriigina.” Hiljuti avalikustatud EKRE valimiseelses majandusprogrammis on taas: “Loome maksusoodustused, mis toovad Eesti laevad tagasi Eesti lipu alla.”

Nüüd on ka Jüri Ratase valitsus ärganud. Valitsus kiitis neljapäeval heaks laeva lipuõiguse ja laevaregistrite seaduse muutmise ja tulumaksuseaduse ning nendega seonduvalt teiste seaduste muutmise eelnõu, mille eesmärk on tõsta Eesti laevanduse konkurentsivõimet ja taastada Eesti lipu all sõitev kaubalaevastik, vahendab BNS.

Kuigi BNS-i uudis räägib, et esimeseks eesmärgiks on seitsme aasta jooksul tuua Eesti registrisse ja Eesti lipu alla 300 suuremat kauba- ja reisilaeva, tundub jutt käivat kaubalaevade kohta ja ei selgu, kas soodustused hakkavad kehtima ka reisilaevadele – on ju reisilaevafirmad nõudnud võrdsust.

ERR-i analoogilisest uudisest selgub veeteede ameti esindajate kaudu, et sellise eelnõu kallal on töötatud juba kuus aastat, ometigi lahkus viimane kaubalaev Eesti lipu alt 2014. aastal, sest Reformierakonna võimu all oli majanduskeskkond ebasoodus, ning nüüd on Jüri Ratase valitsus veeteede ameti ja merenduse huvigruppide pika aja jooksul tehtud töö laevanduseelnõu kallal enda saavutuseks kirjutamas.

Veeteede ameti arendusosakonna ning kõnealuse eelnõu koostamise töögrupi juhi Eero Naaberi sõnul on amet koos merendussektori huvigruppidega panustanud selle laevanduseelnõu koostamisse juba aastast 2012, vahendab ERR. Kuigi Eesti laevade toomine sinimustvalge lipu alla on igati tervitatav, pole sellel valitsusel küll muud teenet, kui asja ülessoojendamine, ja seda just enne valimisi.